سوغات ملبورن؛ یادگاری هایی از اهالی بومی استرالیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
سوغات ملبورن؛ یادگاری هایی از اهالی بومی استرالیا

ملبورن، با مراکز خرید بزرگ و بازارهای رنگارنگش، یک مقصد عالی برای خرید بهترین سوغاتی‌ها و یادگاری‌ها از سفر به استرالیا است.

ملبورن را بدون خرید سوغات و یادگار نمی‌توانید ترک کنید. ملبورن پر از بازارها و مراکز خرید قدیمی و مدرن است. در این شهر هر آنچه که فکر کنید، با بهترین کیفیت و از بهترین برندهای دنیا پیدا می‌شود. ملبورن استرالیا یک بهشت واقعی برای دوستداران خرید است.

ملبورن، یک کلان‌شهر فرهنگی، هنری و بسیار مدرن و جذاب است. این شهر را به‌عنوان پایتخت فرهنگی و ورزشی استرالیا هم می‌شناسند. مدت‌ها است که مردم و گردشگران، ملبورن را به‌عنوان اروپایی‌ترین شهر استرالیا می‌شناسند.

غیر از محصولاتی که همه جا پیدا می‌شود و در ملبورن می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترینش را بخرید، مثلا انواع کیف و کفش و لباس و جدیدترین محصولات مد، در این فهرست تعدادی از محصولات استرالیایی را معرفی می‌کنیم که در جاهای دیگر دنیا به راحتی نمی‌توانید پیدا کنید و معمولا گردشگران خارجی ملبورن، آن‌ها را به‌عنوان سوغات تهیه می‌کنند.

وجمیت (Vegemite)

سوغات ملبورن

وجمیت خوراکی‌ای نیست که همه دوست داشته باشند، ولی معمولا مسافران ملبورن، این شهر را بدون خریدن یک بطری وجمیت ترک نمی‌کنند. وجمیت، نوعی چاشنی کرمی است که از مخمر جو تهیه می‌شود. این چاشنی مثل کرم شکلاتی روی نان استفاده می‌شود و در تولید آن از گیاهان معطر و ادویه هم استفاده می‌کنند. البته اهالی استرالیا از آن به شکل‌های مختلف بهره می‌برند، مثلا در تهیه‌ی اسپاگتی، خوراک گوشت گاو و تست سیب زمینی هم از آن استفاده می‌کنند.

شکلات تیم تام

تیم تام یک برند معروف بیسکوییت‌های شکلاتی است که سابقه‌ای طولانی در استرالیا دارد. می‌توانید چند بسته از این بیسکوییت‌ها برای دوستان خود بخرید و به‌عنوان سوغات ببرید. این خوراکی خوشمزه، تنوع زیادی دارد و با طعم‌های مختلف عرضه می‌شود. در طول سفر حتما سعی کنید همه‌ی طعم‌های آن را امتحان کنید و هر کدام را که بیشتر دوست داشتید، بخرید. البته مطمئنا از بیشتر طعم‌ها خوش‌تان می‌آید. گاهی در سوپرمارکت‌ها حراج‌های مختلفی برگزار می‌شود. در این حراج‌ها می‌توانید تیم تام به مقدار زیادی برای همه‌ی دوستان خود بخرید و مقدار زیادی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

ویولت کرامبل (Violet Crumble)

سوغات ملبورن

یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای که می‌توانید در ملبورن به‌عنوان سوغات بخرید، بارهای شکلاتی ویولت کرامبل است. فقط برای حمل و نقل آن‌ها مراقب باشید تا وقتی به مقصد می‌رسید له نشده باشند.

شکلات Haigh

سوغات ملبورن

اگر به سیدنی سفر کرده باشید و اگر از ساختمان ملکه ویکتوریا را دیده باشید، حتما تعداد زیادی از مردم را دیده‌اید که وارد فروشگاه کوچکی به نام Haigh’s Chocolate می‌شوند. در این فروشگاه کوچک و محبوب، شکلات‌های دست‌ساز تهیه می‌شوند و به فروش می‌رسند و بسته‌بندی‌های شیک و جذابی دارند که برای هدیه دادن بسیار مناسب است. این فروشگاه از سال ۱۹۱۵ فعالیت می‌کند و ۱۵ شعبه در سراسر استرالیا دارد.

چای از برند T2

سوغات ملبورن

فروشگاه‌های T2 مجموعه‌ای از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مخصوص چای است که در طول سال انواع مختلف چای را عرضه می‌کنند. اگر اهال چای هستید یا در خانواده‌تان، کسی هست که به چای علاقه‌مند باشد، حتما از این سوغاتی بسیار خوشحال می‌شود. انواع متنوع چای را در بسته بندی‌های شیک می‌توانید از این فروشگاه‌ها بخرید.

مرطوب کننده روغن شترمرغ

سوغات ملبورن

یکی از سوغاتی‌های جالبی که معمولا گردشگران از استرالیا می‌خرند، روغن شترمرغ استرالیایی است. این محصول اخیرا جای خود را در بین محصولات مراقبت از پوست باز کرده و  مرطوب کننده‌ها و محصولات متنوعی از آن تهیه می‌شود. این روغن برای به تاخیر انداختن روند پیری پوست کمک می‌کند و از چین و چروک جلوگیری می‌کند.

بوت‌های Ugg

سوغات ملبورن

اهل هر جایی که باشید، حتما آوازه‌ی بوت‌های Ugg را شنیده‌اید. یکی از خریدهای گردشگران در ملبورن، همین بوت‌ها است که با پوست گوسفند تهیه می‌شود. این سوغاتی جزو محبوب‌ترین سوغاتی‌های گردشگران در ملبورن است. البته اگر از دوستداران حیوانات باشید، احتمالا دوست ندارید بدانید که این بوت‌ها چطور تهیه می‌شوند.

محصولات تهیه شده از چرم کانگورو

سوغات ملبورن

انواع محصولات چرمی تهیه شده از چرم کانگورو را می‌توانید از استرالیا بخرید. این نوع چرم به‌عنوان یکی از مرغوب‌ترین و محکم‌ترین چرم‌های دنیا مشهور است. اگر دنبال محصولات چرمی باکیفیت هستید، حتما یکی از این محصولات را خریداری کنید. تنوع آن‌ها بسیار زیاد است؛ از کیف پول و کیف دستی گرفته تا ژاکت، با این نوع چرم تهیه می‌شود.

زیورآلات اوپال

سوغات ملبورن

اوپال، سنگ قیمتی ملی در استرالیا است. تعجبی ندارد که چرا کارت حمل و نقل عمومی سیدنی، اوپال کارت نام دارد. از آنجایی که در استرالیا این سنگ زیبا و قیمتی فراوان است، به‌عنوان سوغات می‌توانید برای عزیزان خود انواع زیورآلات تهیه شده با سنگ اوپال را بخرید. این سوغاتی جذاب، مطمئنا مورد توجه عزیزان‌تان قرار می‌گیرد.

سوغاتی‌های بومی

بومرنگ

سوغات ملبورن

بومِرنگ یا تیربرگرد یک سلاح و ابزار شکار و وسیله چوبی پرتابی است که عمدتا بومیان استرالیا از آن استفاده می‌کردند. بومرنگ تا ۵۰٬۰۰۰ سال پیش اختراع شد. آن‌ها نخستین اشیاء پروازی هستند که توسط انسان ساخته شده‌اند. این سلاح را برای شکار استفاده می‌کردند و اکنون به‌عنوان وسیله تزیینی با طرح‌ها و رنگ‌های سنتی و جذاب در فروشگاه‌های سوغات عرضه می‌شود.

محصولاتی با طرح‌های سنتی

سوغات ملبورن

از رومیزی گرفته تا کیف دستی، در بازارها می‌توانید محصولات مختلفی را پیدا کنید که با طرح‌های سنتی و بومی تزیین شده‌اند. این هنرهای بومی، با رنگ‌های جذاب و طرح‌های خاص، هدایای خوبی هستند که می‌توانید به‌عنوان نمادی از استرالیا و اهالی بومی آن، به خانه ببرید و به خانه‌ی خود، رنگ و طرح جدیدی اضافه کنید.

دیجریدو

سوغات ملبورن

دیجریدو یکی از سازهای بادی مردم بومی استرالیا است. ساز دیجریدو را گاه به‌عنوان ترومپت چوبی طبیعی توصیف می‌کنند. یک صخره‌نگاره باستانی مربوط به ۱۵۰۰ سال پیش یک دیجریدو-نواز و دو آوازخوان را ترسیم کرده ‌است. در گذشته مراسم رقص و آوازهای آیینی بومیان استرالیا با نوای دیجیریدو همراه بود. این ساز بادی نخستین بار در سرزمین‌های آرهن و میان بومیان شمال استرالیا یافت شده ‌است. بومیان استرالیا، دیجیریدو را با تقلید از صدای حیوانات یا دیگر صداهای طبیعت می‌نواختند و از آن به‌عنوان ساز همراهی‌کننده برای آوازها و داستان‌سرایی‌ها استفاده می‌کردند.حتی اگر نواختن آن را بلد نباشید، به‌عنوان یک وسیله تزیینی زیبا و بومی می‌توانید برای خود بخرید.کسانی که به سازهای سنتی و بومی علاقه دارند و کلکسیونی از آن‌ها تهیه می‌کنند، از داشتن این هدیه بسیار خوشحال خواهند شد.

عروسک‌های پولیشی

سوغات ملبورن

یکی از سوغاتی‌های جذابی که در ملبورن می‌توانید برای عزیزان خود بخرید، انواع عروسک‌های پولیشی است. معمولا عروسک‌های کوالا، کانگورو و شترمرغ و شیطان تاسمانی را می‌خرند که حیوانات بومی استرالیا هستند. قیمت این عروسک‌ها مناسب است و تعداد زیادی از آن‌ها را می‌توانید برای همه‌ی نزدیکان خود بخرید.

مطالب مرتبط:

منبع tripzilla

دیدگاه