بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

بهترین زمان سفر به استراسبورگ، مرکز ناحیه آلزاس در کشور فرانسه بر اساس آب و هوا و فصول چه زمانی از سال است؟

استراسبورگ واقع در شرق کشور فرانسه، بزرگ‌ترین شهر ناحیه داخلی آلزاس و مشرف به رودخانه راین است. موقعیت ویژه جغرافیایی این شهر در حد فاصل ارتباطات بین‌المللی با قدمتی اروپایی، به این شهر اهمیتی بی‌بدیل می‌بخشد. با توجه به تمامی این خصوصیات، شهر استراسبورگ به‌عنوان مرکز قانون‌گذاری اروپا برگزیده شده‌ است. از جمله این مراکز می‌توان به پارلمان اروپا، مرکز مشاورت اروپایی و مرکز دادگاه حقوق بشر اروپا اشاره کرد.

کمی بیشتر از ۷۶۰ هزار نفر در استراسبورگ زندگی می‎کنند. یکی از ویژگی‌های این شهر، هویت چندفرهنگی آن به علت نزدیکی به کشور آلمان است.

استراسبورگ از آب و هوای اقیانوسی، زمستان‌های برفی و گاهی تابستان‌های گرم لذت می‌برد. بازار کریسمس مشهور آن که در تمام ماه دسامبر برقرار است، گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

 از راه‌های مختلفی می‌توان به این شهر زیبای فرانسوی رفت؛ از طریق پرواز به فرودگاه شهر واقع در ۱۵ کیلومتری مرکز استراسبورگ، ت ژ و (سامانه قطار تندرو فرانسه) از پاریس یا از بزرگراه‌ها. برای گردش در شهر نیز می‌توانید از اتوبوس‌ها یا شبکه متراکم و موثر تراموا استفاده کنید. در نظر داشته باشید که استراسبورگ دارای مسیرهای بی‌شمار دوچرخه‌سواری با پوشش مسافتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر است که آن را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های شهری در فرانسه می‌کند؛ بنابراین می‌توانید برای تردد در شهر، بدون هیچ مشکلی یک دوچرخه اجاره کنید.

دیدنی های استراسبورگ، پیشنهادات تاریخی و معماری غنی بسیاری برای شما دارند. مرکز شهر یا اولد تاون استراسبورگ به‌عنوان میراث جهانی فرهنگی یونسکو شناخته شده است. مطمئن باشید در میان بناها و موزه‌ها یا در حین پیاده‌روی در خیابان‌های زیبای شهر، به هیچ وجه خسته نخواهید شد.

گردش خود را با توقفی در کافه ریون (Raven Café) آغاز کنید. سپس به بازدید از خانه‌های نیمه چوبی مرکز شهر بروید. پیاده‌روی در اسکله قایقرانان و تحسین کاخ روهان را نیز فراموش نکنید. از پل سنت گیوم (Saint-Guillaume) عبور کنید، جایی که می‌توانید کلیسای زیبای سنت پاول (Church of St. Paul) و میدان مارچه گیوت (Marché Gayot) با فضایی سرزنده و پر از رستوران و کافه‌ها را ببینید.

شما همچنین می‌توانید به موزه هنرهای تزئینی بروید و مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، پرده‌های نقش‌دار و آثار زرگران را تماشا کنید. از دیگر جاذبه‌های استراسبورگ می‌توان به کلیسای جامع استراسبورگ، یک گنج معماری؛ خانه کمرزل در میدان کلیسا؛ منطقه تاریخی فرانسه کوچک، دوست‌داشتنی‌ترین محله استراسبورگ؛ پل وبان؛ میدان کلبر (Place Kléber) و موزه آلزاس اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

عاشقان غذا نیز نگران نباشند؛ غرفه‌های زیادی در سرتاسر شهر غذاهای محلی و نوشیدنی‌های مخصوص آلزاس را به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند. سفر به استراسبورگ، سفری فراموش‌نشدنی است و این شهر حتما شما را دوباره به سمت خود بازخواهد گرداند.

بهترین زمان سفر به استراسبورگ بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

بهترین زمان سفر به استراسبورگ بر اساس آب و هوا، هفتم می تا هفتم اکتبر (۱۷ اردیبهشت تا ۱۵ مهر) است.

استراسبورگ در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، رتبه ۳۹ از ۱۰۰ را دارا است

دمای میانگین در استراسبورگ در زمان‌های مختلف سال بسیار متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا در نیمه‌ای از سال سرد و در نیمه دیگر دلپذیر است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال محتمل است. استراسبورگ در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، رتبه ۳۹ از ۱۰۰ را دارا است.

اگر به دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه جولای، آگوست و ژوئن به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در اوایل ماه جولای (اواسط تیر) با دمای میانگین ۲۷٫۲ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۴٫۱ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است.

بهترین زمان سفر به استراسبورگ بر اساس دمایی که حس می‌کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می‌گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می‌وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دمایی که ما حس می‌کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به استراسبورگ بر اساس بارش باران یا برف

اگر به دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه‌های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه گفته می‌شود) یعنی مارس، آوریل و فوریه به استراسبورگ بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواسط ماه فوریه (اواخر بهمن) است.

چه زمانی می‌توانید با بارش برف در استراسبورگ روبه‌رو شوید؟

گزارشات هواشناسی نشان می‌دهند که احتمال بارش برف در ماه دسامبر بخصوص در اواخر ماه (اوایل دی) بسیار بالا است. بهترین زمان اسکی در استراسبورگ، اواخر سپتامبر (اوایل مهر) است.

بهترین زمان سفر به استراسبورگ بر اساس رطوبت و وزش باد

استراسبورگ دارای ماه‌های مرطوب زیادی است. کم رطوبت‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۵۳٫۴ درصد، ماه آوریل و مرطوب‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۸۱٫۳ درصد، نوامبر است.

وزش باد در استراسبورگ، معمولا آرام است. پربادترین ماه‌های سال، مارس و سپس دسامبر و ژانویه هستند. باد ماه مارس با سرعت ۱۲ کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می‌آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در استراسبورگ در اواخر فوریه و اوایل مارس، ۲۵٫۲ کیلومتر بر ساعت است که یک باد متوسط به شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به استراسبورگ بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری استراسبورگ، آگوست و سپس سپتامبر و می هستند. قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

خلوت‌ترین ماه گردشگری استراسبورگ، نوامبر است؛ زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

بهترین زمان سفر به استراسبورگ بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی تقریبا سرد می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۰٫۷ تا ۲۳٫۴ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۴ تا ۷ روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار از فصول خلوت گردشگری استراسبورگ است.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

ماه‌های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به‌صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه‌ها با ۷ تا ۹ روز بارش موثر در ماه، بیشترین میزان بارش در سال را تجربه می‌کنند.

ماه‌های ژوئن تا آگوست، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در استراسبورگ هستند، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۷ تا ۲۲٫۹ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس خنکی و سرما القا خواهد کرد. حدودا در هر ماه به‌صورت میانگین ۵ روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز دومین زمان شلوغ گردشگری استراسبورگ است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایده‌آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می‌کند.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۴٫۶ تا ۱۰٫۷ درجه سانتی‌گراد در استراسبورگ بسیار سرد است. به‌صورت میانگین ۴ تا ۶ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، فصل خلوت گردشگری استراسبورگ است.

بهترین زمان سفر به استراسبورگ بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

استراسبورگ شهری سرزنده و پویا است؛ جایی که همیشه اتفاقی از جمله اجراهای خیابانی، کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها، نمایش‌ها یا جشن‌های مزه کردن، در حال رخ دادن است. شما با تنوع بینظیر رویدادهای استراسبورگ شگفت‌زده خواهید شد.

در ادامه شما را با برخی از محبوب‌ترین رویدادهای این شهر آشنا خواهیم کرد تا در زمان حضورتان در استراسبورگ در آن‌ها شرکت کنید.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

کارناوال استراسبورگ (Carnaval de Strasbourg)

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

گریم، لباس‌های سنتی و موسیقی از ویژگی‌های اصلی کارناوال استراسبورگ هستند که هر سال در ماه مارس در این شهر فرانسوی برگزار می‌شود. این کارناول در این بخش از کشور بسیار حائز اهیمت است، زیرا در حقیقت برای جشن گرفتن اتمام زمستان و آغاز بهار برگزار می‌شود.

شب موزه‌ها (Le nuit des Musées)

شب موزه‌ها، رویدادی جهانی در ماه می است که یک شب ورود رایگان به تمام موزه‌های شهر به همراه فعالیت‌های متعدد برای عاشقان هنر در تمامی سنین را پیشنهاد می‌دهد. این رویداد همچنین چشم‌انداز جدیدی از نمایشگاه‌های موزه و یک فضای واقعا منحصر به فرد شهری را برای شما فراهم می‌کند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

جشن فیلم‌ها (La Fete du cinéma)

جشن فیلم‌ها، یک رویداد سینمایی سالیانه است که به مدت ۱۰ روز در انتهای ماه ژوئن در سرتاسر فرانسه برگزار می‌شود. در طول این رویداد، عاشقان سینما می‌توانند به تماشای فیلم‌های مورد علاقه‌شان در سینماهای شهر بپردازند.

جشن موسیقی (La Fete de la Musique)

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

جشن موسیقی در سال ۱۹۸۲ در فرانسه تاسیس شد. این فستیوال سالیانه در ماه ژوئن به موسیقی، موسیقیدانان و عاشقان موسیقی اختصاص دارد. مخاطبان در این روز منحصر به فرد می‌توانند از کنسرت‌های رایگان در سرتاسر شهر لذت ببرند. در طول این روز تابستانی، می‌توانید به موسیقیدانان آماتور و حرفه‌ای در تمامی سبک‌های راک، جاز، هیپ هاپ، کاباره، کلاسیک، فولکلور و الکتریکی در هر خیایان، میدان و گوشه شهر، گوش بسپارید. این جشن در تمام روز برقرار است، فرصتی که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید.

شهر غرق در نور (L'Ill aux Lumieres)

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

شب‌های تابستانی در استراسبورگ، بسیار ویژه و خاص هستند. بازدیدکنندگان در تمام ماه جولای از تزئینات نوری که چهره جدیدی به ساختمان‌های شهر، چشمه‌ها و کلیساها می‌دهد، لذت می‌برند. شهر غرق در نور، رویدادی منحصر به فرد در استراسبورگ، همراه با موسیقی و نمایش‌های نوری (بخصوص بازی نور در کلیسای جامع شهر) است که به شما تجربه‌ای بی‌نظیر از فضای شهری و جاذبه‌های فوق‌العاده گردشگری پیشنهاد می‌کند.

فستیوال بین‌المللی موسیقی استراسبورگ (Festival de Musique de Strasbourg)

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

فستیوال بین‌المللی موسیقی استراسبورگ، یک رویداد سالیانه در ماه ژوئن است که به مدت دو هفته در این شهر برگزار می‌شود و به موسیقی کلاسیک اختصاص دارد. این فستیوال در سال ۱۹۳۲ تاسیس شده است.

روز ملی

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

روز ملی یا روز باستیل در تاریخ ۱۴ جولای (۲۳ تیر) در سرتاسر فرانسه برای گرامیداشت یورش به باستیل و آغاز جنبشی که منجر به انقلاب کبیر فرانسه شد، برگزار می‌شود. اگر در این روز در استراسبورگ بودید، به مرکز شهر بروید و شاهد نمایش‌های منحصر به فرد آتش‌بازی باشید.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال موسیقی معاصر (festival musica)

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

فستیوال موسیقی معاصر هر سال در استراسبورگ در طول دو ماه سپتامبر و اکتبر برگزار می‌شود. این فستیوال موسیقی بیانی از میراث غنی فرهنگی و موسیقی این شهر با ترکیب انواع موسیقی، از موسیقی معاصر در تمامی انواع و ارکستر تا راک، جاز و دیگر فرم‌ها است. خلاقیت و آزادی، پایه‌های اصلی این فستیوال هستند که هنرمندان و مردم جامعه را برای بالا بردن درک موسیقی به سمت خود می‌کشانند.

فستیوال فیلم فانتزی اروپایی

فستیوال فیلم فانتزی اروپایی استراسبورگ (SEFFF) هر سال در ماه سپتامبر در این شهر برگزار می‌شود و بر ژانرهای علمی تخیلی، ترسناک و فانتزی تمرکز دارد. این فستیوال که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده است، گردشگران و مخاطبان زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

 روزهای میراث اروپایی (Journées européennes du Patrimoine)

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

تمام موزه‌ها و و سایر نهادهای میراث دولتی در فرانسه در سال در یک آخر هفته در ماه سپتامبر برای بازدید رایگان با همراهی تورهای راهنما باز هستند. به این رسم، روزهای میراث اروپایی (European days of heritage) گفته می‌شود. بعلاوه، در حین این دو روز، استراسبورگ، درهای تمامی انیستیتوهای اروپایی خود را باز و به بازدیدکنندگان کنجکاو، پیشنهاد یک تور رایگان می‌کند.

فستیوال جاز (Jazz d'Or)

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

در طول چند هفته در ماه نوامبر از سال ۱۹۸۵، شهر استراسبورگ به‌صورت سالیانه تبدیل به یک استیج زنده برای بهترین موسیقیدانان جاز جهانی می‌شود. در فستیوال جاز، می‌توانید به کنسرت‌های فوق‌العاده جاز بروید و در دیگر سالن‌های موسیقی شهر، تئاترها و گوشه‌های خیابان به رقص و پایکوبی بپردازید.

فستیوال جاز ۲۰۱۸ در تاریخ ۹ تا ۲۳ نوامبر (۱۸ آبان تا ۲ آذر ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

بازار کریسمس (Marché de Noël)

بهترین زمان سفر به استراسبورگ؛ مرکز قانون‌گذاری اروپا در فرانسه

کریسمس به استراسبورگ، خیلی بدهکار است. برای شروع باید بدانید که سنت تزئین درخت کریسمس در حقیقت در آلزاس آغاز شده است. بعلاوه، استراسبورگ، کریسمس را در یکی از قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین، محبوب‌ترین و زیباترین بازارهای کریسمس در کل اروپا آغاز می‌کند.

بازار کریسمس معمولا از ۲۹ نوامبر تا ۳۱ دسامبر (۸ آذر تا ۱۰ دی) در این شهر برقرار است.

استراسبورگ؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۲٫۸۳٫۶
فوریه۲٫۹۲٫۸
مارس۷٫۱۳٫۳
آوریل۱۲٫۱۳٫۶
می۱۵٫۵۶٫۴
ژوئن۱۸٫۸۶٫۴
جولای۲۰٫۱۸٫۹
آگوست۱۹٫۵۷٫۱
سپتامبر۱۵٫۳۴٫۶
اکتبر۱۰٫۷۵٫۱
نوامبر۶٫۸۵٫۱
دسامبر۳٫۳۵٫۳

میانگین ماهیانه دما و بارش در استراسبورگ

چه زمانی به استراسبورگ برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۲۶۱۰-۱۶۲۰
فوریه۰۶۱۵-۱۶۱۵
مارس۳۱۳۷-۲۳۹
آوریل۷۱۸۳-۳۰۱۲
می۱۱۲۱۲۳۲۱۷
ژوئن۱۴۲۴۸۳۷۱۵
جولای۱۶۲۷۸۳۸۱۵
آگوست۱۵۲۶۷۳۸۱۷
سپتامبر۱۲۲۲۳۳۱۱۷
اکتبر۸۱۶۱-۲۷۱۶
نوامبر۵۱۰۵-۲۲۱۵
دسامبر۳۸۱۰-۱۶۱۸

حداقل و حداکثر دما در استراسبورگ

مطالب مرتبط:

دیدگاه