الزام به همراه داشتن دینار عراق در سفر اربعین

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان چهار شنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۰
الزام به همراه داشتن دینار عراق در سفر اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت زائران برای پرداخت کرایه‌های نقدی در داخل عراق، دینار عراقی به همراه داشته باشند.

علیرضا فداکار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف در تشریح اقدامات صورت گرفته برای آماده‌سازی شهر نجف در آستانه اربعین گفت:

درحالی که حدود سه هفته تا اربعین حسینی فرصت داریم، عملیات اجرایی طرح توسعه حرم مطهر علوی و کارگاه‌ها، به‌صورت موقت تعطیل شده و عوامل ایرانی و عراقی در حال شست و شو و آماده‌سازی نهایی صحن برای میزبانی از زائران اربعین هستند. جبهه‌های کاری در صحن حضرت زهرا (س) به‌طور موقت تعطیل شده و اقلامی مانند پتو، به‌صورت بسته‌بندی در انبار مخصوص، دپو شده است.

در اربعین سال گذشته، بیش از یک میلیون و ۴۷۰ هزار زائر در صحن حرم حضرت زهرا (س) و موکب‌های ایرانی شهر نجف اشرف اسکان یافته، و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار پرس غذا در هر وعده توسط موکب‌های ایرانی طبخ، و بین زائران در شهر نجف اشرف توزیع شد.

فداکار در ادامه افزود:

همکاری خوبی بین مسئولان عراقی و ستاد بازسازی عتبات در جریان است، تا موکب‌ها و هیات‌های مذهبی ایرانی که از بیش از ۱۵ استان عازم نجف شده‌‌اند، بتوانند از زائران میزبانی کنند. همچنین، خادمین ستاد بازسازی عتبات عالیات در طول ۲۴ ساعت به‌صورت سرزده از زائران نظرسنجی کرده و مشکلات را رفع خواهند کرد.

او در انتها گفت:

از هموطنان عزیزی که قصد زیارت اربعین را دارند، تقاضا داریم تا به دلیل نوسانات ارزی و کاهش ارزش پول ملی، حتما دینار عراق به اندازه کافی برای پرداخت کرایه در مسیرهای مهران تا نجف و بین شهرهای مقدس در عراق را همراه داشته باشند.

عکس: ایسنا

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه