اینفلوئنسرها هیچ تاثیری روی انتخاب مقصد گردشگری ندارند

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵
اینفلوئنسرها هیچ تاثیری روی انتخاب مقصد گردشگری ندارند

نظرسنجی که اخیرا انجام شده است نشان می‌دهد که تاثیر پست‌های اینستاگرامی اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها برای انتخاب مقصد سفر به آن اندازه هم که فکر می‌کردیم، نیست.

شاید اینستاگرام ما پر باشد از عکس‌های صیقل خورده‌ای از سفرهایی که هنوز نرفته‌ایم و از دیدن آن‌ها غرق شعف می‌شویم؛ ولی این به آن معنی نیست که اینفلوئنسرها روی انتخاب مقصد سفر مسافران تاثیر می‌گذارند. یک نظرسنجی که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد که مسافران به پیشنهادهایی که اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی و سلبریتی‌ها درباره سفر می‌دهند، خیلی اعتماد نمی‌کنند. 

رسانه های اجتماعی

مسافران آسیا اقیانوسیه هیچ توجهی به توصیه‌های افراد مشهور در مورد سفر نمی‌کنند

زمان برنامه‌ریزی برای انتخاب مقصد سفر، عاملی که بیشتر از هر چیز دیگری روی مسافران تاثیر می‌گذارد سایت‌های مسافرتی و رزرو آنلاین یا پیشنهادهایی است که دهان به دهان منتقل می‌شود؛ نظراتی که مسافران دیگر در سایت‌ها درباره‌ی هر مقصد می‌نویسند هم بی‌تاثیر نیستند. در حالی که محتوای عمومی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند تاثیری روی مردم ندارد، ولی اساسا حق با سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها است.

این یافته‌ها مربوط به گزارشی به نام «سفر من – یک نگاه کلی: مسافران آسیا - اقیانوسیه به دنبال چه هستند؟» است که نظرات ۷۰۰۰ مسافر از کشور مختلف در منطقه را مورد بررسی قرار داده است. با وجود چنین گستره‌ی متنوعی از مکان‌ها، اصلا عجیب نیست که نتایجی که به دست آمده تا این حد متفاوت است، اما چند آمار کلی وجود دارد که خیلی جالب توجه هستند.

رسانه های اجتماعی

نگاه کردن به پست‌های اینستاگرامی که با دقت تهیه می‌شوند کار لذت‌بخشی است، ولی آن‌ها نباید شما را برای انجام کاری در سفر متقاعد کنند

۳۷ درصد مسافران بیشتر دنبال آن هستند که بدانند چطور در سفر صرفه‌جویی کنند، ۲۹٪ از مردم هم به دنبال راه‌هایی برای راحت‌تر سفر کردن هستند. خیلی‌ها هم می‌خواهند مطمئن شوند که هیچ کدام از دیدنی‌های مهم مقصد سفر خود را از دست نمی‌دهند.

فقط ۲٪ از مسافران آسیا و اقیانوسیه تمایل دارند که در زمان تعطیلات، هیچ ارتباطی با دنیای بیرون نداشته باشند. دلایلی که سایر مسافران برای تمایل به حفظ ارتباط با دیگران به آن اشاره می‌کنند به‌طور کلی مربوط به سفر است؛ رایج‌ترین دلیل مسافران، دسترسی به نقشه‌های راه و اطلاعات مربوط به مکان‌های دیگر، به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و راحت کردن خیال خانواده و دوستان در مورد سلامت و امنیت خودشان است.

رسانه های اجتماعی

توصیه‌های دوستان، یکی از مطمئن‌ترین منابع برای تصمیم‌گیری برای سفر است

۶۴٪ از مسافران از این که داده‌های خود را در اختیار شرکت‌های خدمات مسافرتی بگذارند خوشحال می‌شوند، اما این موضوع بستگی به کشوری دارد که در آن زندگی می‌کنند. ۸۰٪ اندونزیایی‌ها معتقدند که از نظر آن‌ها به اشتراک گذاشتن اطلاعات‌شان اشکالی ندارد، در حالی که تنها ۳۱٪ از ژاپنی‌ها این کار را انجام می‌دهند. مسافران مسن هم به احتمال زیاد از این کار خوشحال می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه