برگزاری اولین جشنواره ملی میراث ماندگار خراسان جنوبی

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
برگزاری اولین جشنواره ملی میراث ماندگار خراسان جنوبی

اولین جشنواره ملی میراث ماندگار خراسان جنوبی با عکس‌های آرشیوی قدیمی که در آلبوم‌های شخصی نگهداری می‌کنند، برگزار می‌شود.

اولین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی (میراث ماندگار خراسان جنوبی) در دو بخش اصلی (عکاسی با دوربین دیجیتال، تک عکس و گزارش تصویری) و جانبی (عکس های آرشیوی قدیمی قبل از دهه ۶۰) از ۲۶ لغایت ۳۰ مهرماه جاری برگزار خواهد شد.

داوران برجسته کشور داوری جشنواره ۳۰ مهرماه را انجام خواهند داد و مراسم اختتامیه عصر همان روز با حضور مقامات استانی برگزار خواهد شد.

مردم استان خراسان جنوبی می‌توانند عکس قدیمی که در آلبوم‌های شخصی خود نگهداری می‌کنند، تا تاریخ ۲۹ مهرماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی بیرجند، خیابان مدرس، نبش مدرس ۲۳، اداره کل میراث فرهنگی استان تحویل دهند.

تاریخ و فرهنگ مهم‌ترین هویت یک ملت است. بافت‌های تاریخی کشور آثار ارزشمندی است، چرا که فرهنگ و تمدن ملت را بیان می‌کند، قدمت و صلابت‌شان نیز نمادی از استواری صاحبان و ساکنان آن منطقه است. پس برخورداری از قدمت زیاد به معنای ارزشمندتر شدن آن‌ها است.

آشنایی ایرانیان با فرهنگ و هنر و تمدن ریشه دار خراسان جنوبی، ایجاد مشارکت عام عکاسان در ثبت تصویری خراسان جنوبی، کمک به معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی، ترویج هویت فرهنگی استان خراسان جنوبی، معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان خراسان جنوبی و کمک به جذب گردشگران داخلی و خارجی از اهداف برگزاری این مسابقه است.

عکاسان سراسر ایران تا ۱۹ مهرماه فرصت دارند رزومه خود را به آدرس mirasmandegar97@gmail.com ارسال نمایند و سپس رزومه عکاسان توسط هیات انتخاب جشنواره بررسی شده و عکاسان منتخب به جشنواره دعوت می‌شوند و در مدت ۴ روز از بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان (۱۱ شهرستان) عکاسی خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه