خانه وحشت، ترسناک ترین جاذبه انگلستان

مریم اصلانی
مریم اصلانی یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
خانه وحشت، ترسناک ترین جاذبه انگلستان

هالووین در راه است و ترس بهترین محصولی است که دنیای گردشگری این روزها به‌دنبال ارائه آن به علاقه‌مندان است. اما آیا با ترسناک‌ترین جاذبه انگلستان آشنایی دارید؟

با نزدیک شدن به ایام هالووین، یک بار دیگر جاذبه‌های دنیای ترس و وحشت توجه علاقه‌مندان و مشتاقان این حوزه را به خود جلب می‌کند. مکان‌هایی که یا صحنه‌ی رویدادهای ترسناکی همچون قتل و شکنجه افراد بوده‌اند یا مدتی در تسخیر ارواح و اشباح ناپیدا به سر برده و اسباب ترس و وحشت ساکنان را فراهم آورده‌اند. به هر حال در اوقاتی از سال که مرزهای دنیای ما و دنیای مردگان شکننده شده است، چه چیز می‌تواند مانع قلب‌های شجاع برای تجربه ترس و وحشت شود؟ 

خانه وحشت

همانگونه که می‌دانید گردشگری وحشت توجهی خاص به این‌گونه مکان‌ها دارد، به جاذبه‌هایی که صرف‌نظر از داستان‌های خرافی یا روایت‌های تأیید نشده از وقوع حوادث ماورایی، به‌تدریج به‌عنوان مکان‌های ترسناک به شهرت رسیده و خواه ناخواه مورد توجه گردشگران ماجراجو و نترس قرار گرفته‌اند.

انگلستان نیز مثل بسیاری دیگر از کشورها، به‌دنبال جذب علاقه‌مندان دنیای ترس و وحشت است. این کشور البته گنجینه‌های خاص خود را هم دارد که شاید معروف‌ترین آن‌ها قبرستان «های گیت» (Highgate) در لندن است که ظاهرا محل رفت و آمد خون‌آشامان است یا تورهای وحشتی که با محوریت ماجرای «جک قصاب» در این ایام از سال برگزار می‌شوند.

خانه وحشت

اما به‌تازگی انگلستان جاذبه‌ای جدید را در این عرصه معرفی کرده که بازدید از آن نیازمند شجاعتی مثال زدنی و البته وضعیت جسمانی ایدئال است. مکانی که از اعماق ترسناکترین‌ها سر برآورده و قرار نیست همچون بسیاری دیگر از جاذبه‌های ترسناک این‌چنینی، تنها با نمایش شاخص‌ترین المان‌های دنیای ترس شما را وحشت زده کند. خانه‌ای از جنس وحشت مطلق که میزبان ترسناک‌ترین کابوس‌های شما بوده و ظاهرا قرار نیست خیلی راحت بازدیدکنندگان را به حال خود رها کند.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با این جاذبه‌ای جدید که از آن با عنوان خانه وحشت یاد می‌شود، آشنا کنیم.

خانه وحشت

خانه وحشت یک خانه ظاهرا جن‌زده است که تجربیاتی ترسناک را برای مهمانان خود تهیه و تدارک دیده است، تجربیاتی به‌اندازه‌ای ترسناک که حتی برای درک بخش‌هایی از آن نیازمند امضای اسنادی خاص هستید. این جاذبه گردشگری ترسناک در شهرستان «اسکس» (Essex) افتتاح شده و هم‌اکنون مشغول ترساندن مشتاقان کابوس‌های ترسناک است.

در واقع به حقیقت این خانه کابوسی واقعی است، چراکه افراد به‌محض ورود به این مکان با عمیق‌ترین ترس‌های درونی خود مواجه خواهند شد و در واقع باید اذعان کرد که این خانه دقیقا برای افرادی بسیار شجاعی طراحی شده که از تجربه ترس حقیقی واهمه نداشته و تحمل استرس و وحشت زیاد را دارند. 

هر چند برای حفظ بُعد غافلگیر کننده و البته وجه ترسناک ماجرا، جزئیات اتفاقات رخ داده در این خانه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما در وب‌سایت آن اشاراتی که شده که بر اساس آن‌ها ورود به این خانه سفری است از جنس وحشت مطلق. در ابتدا این سفر از مسیری ترسناک آغاز می‌شود که از میان جنگل شروع شده و علاقه‌مندان را به خانه‌ای دورافتاده و منزوی می‌رساند که دنیایی از ترس را در پس دیوارهای خود مخفی کرده است. ظاهرا این تجربیات وحشتناک از نوع چهار بعدی خواهد بود و قربانیان حین گشت و گذار در دوازده اتاق این خانه، با ماجراهایی ترسناک مواجه خواهند شد.

خانه وحشت

در این حین بازیگران واقی در این رویدادها دخیل بوده و تجربه‌ای به مراتب واقعی و مهیج‌تر را برای علاقه‌مندان مهیا می‌کنند. در عین حال برای هر فرد نیز فرصتی برای نقش آفرینی در نظر گرفته شده است تا افراد درگیر داستان شده و حین مشارکت در آن هم همذات پنداری بیشتری از خود نشان داده و هم ترس و وحشت عمیق‌تری را تجربه کنند.

در واقع ماجرای این خانه همانند یک فیلم ترسناک حقیقی با حضور بازیگران واقعی است که همچون مارپیچی از معماهای عجیب و مسائل روانشناسانه در هم تندیده شده و بازدیدکنندگان را هم درگیر خود می‌کند. در این میان ارواح بیدار می‌شوند و کابوس‌ها رنگ واقعیت به خود میگیرند و افراد را درگیر نبردی برای زنده ماندن می‌کنند. در این میان صحنه‌هایی از فیلم‌های اغلب ترسناک هالیوودی بازسازی شده‌اند. علاقه‌مندان در هر اتاق با ترسی تازه مواجه می‌شوند و حضور ارواح و شیاطین را احساس خواهند کرد. طراحی و اجرای هر مرحله به عهده بهترین‌ها بوده است و به همین خاطر همه چیز بسیار واقعی‌تر از آنچه تصورش را دارید، جلوه می‌کند.  

خانه وحشت

این خانه تسخیر شده چالش‌های متعددی را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد از جمله مارپیچ ترسناک، کابوس‌های علمی تخیلی و البته حضور قاتلان و پزشکان دیوانه. در نهایت اگر موفق شوید این مراحل را پشت سر گذاشته و جان سالم به در ببرید، آن وقت با مهم‌ترین انتخاب خود مواجه خواهید شد. اینکه در این مرحله از ادامه کار صرف‌نظر کرده و از بازی خارج شوید یا نه، آماده ورود به مرحله نهایی ترس و وحشت یعنی چالش اتاق سیزدهم شوید. برگزار کنندگان و مجریان خانه وحشت در این زمینه توصیه‌ای عاقلانه و البته جدی به شرکت کنندگان می‌کنند:

«تا وقت هست در این مرحله خانه را ترک کنید!»

با این حساب باید دید در اتاق سیزدهم چه وحشتی نهفته که فرار از آن، انتخابی عاقلانه و درست در نظر گرفته می‌شود؟

ترسناکترین چالش پیش رو، وحشت پنهان در اتاق سیزدهم است

از اتاق مرموز سیزدهم به‌عنوان اتاقی بسیار خاص یاد می‌شود و به همین خاطر پیش از ورود به آن از حاضران خواسته می‌شود تا فرمی مخصوص را امضا کنند. چون ظاهرا داخل این اتاق انواع شکنجه‌های فیزیکی و روانی در انتظار بازدیدکنندگان است که شاید همه تاب تحمل آن‌ها را نداشته باشند.

با این حال اگر سرانجام از رمز و راز اتاق سیزدهم سر درآوردید، این فرصت در اختیار شما قرار می‌گیرد که یا ویدیویی کامل از این فیلم را خریداری کنید که با «گو پرو» تهیه شده است یا تصاویری از این حضور ترسناک داشته باشید. همچنین امکاناتی در نظر گرفته شده تا باعث تجدید روحیه حاضران شده و بعد از تحمل این همه استرس و وحشت، دوباره اعصاب متشنج آن‌ها را آرام کند.

خانه وحشت

در نهایت به نظر می‌رسد خانه وحشت به‌اندازه‌ای ترسناک است که برگزار کنندگان به هر کسی اجازه‌ی تجربه آن را نداده و حتما وضعیت سلامتی افراد را قبل از ورود مد نظر قرار دهند. حتی اشاره شده که علاقه‌مندان حضور در این خانه حتما باید از آمادگی فیزیکی کافی برخوردار باشند. به همین خاطر به نظر نمی‌رسد این مکان مناسب افرادی باشد که دچار ترس از تاریکی یا مکان‌های بسته هستند. همچنین ورود به این مکان مملو از استرس و وحشت به افراد دارای مشکلات قلبی، افراد مبتلا به ناراحتی‌های اعصاب، صرع، خانم‌های باردار و افراد دارای مشکلات حرکتی توصیه نمی‌شود.

خانه وحشت

خانه وحشت در برنتوود (Brentwood) واقع شده است و از روز جمعه ۲۸ سپتامبر کار خود را آغاز کرده و تا روز ۳۱ اکتبر در زمان‌های مختلف فعال است. هزینه بلیط ورودی این خانه برای هر نفر ۳۷ پوند در نظر گرفته شده است، البته افرادی که قبل از تاریخ ۲۲ سپتامبر اقدام به پیش خرید بلیط کرده بودند از تخفیفی ده پوندی استفاده کرده و بلیط را با مبلغی پایین‌تر تهیه کردند.

نظر شما در مورد این جاذبه جدید چیست؟ آیا شما هم مایل به تجربه چالش‌های ترسناک این‌چنینی هستید؟ اتاق سیزدهم هم برای شما وسوسه‌انگیز هست، یا ترجیح می‌دهید قید حضور در آن را زده و از ادامه مسیر انصراف دهید؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما نیز در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع Independent

دیدگاه