نکات مهمی که قبل از خرید نرم افزارهای گردشگری باید به آن توجه کرد!

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
نکات مهمی که قبل از خرید نرم افزارهای گردشگری باید به آن توجه کرد!

نرم‌افزار برای تداوم کسب و کار شما بسیار مهم است. شما باور نخواهید داشت افرادی وجود دارند که در مورد خرید نرم‌افزار تا دو هفته قبل از باز کردن آن فکر نمی‌کنند.

گاهی اوقات افراد برای خرید نرم‌افزار گردشگری، تنها با اولین فروشنده نرم‌افزاری که می‌یابند یا توصیه یک دوست همراه می‌شوند. پس از خرید آن نرم‌افزار، آن‌ها پی می‌برند این نرم‌افزار، آن چیزی که واقعا نیاز داشتند نیست؛ پس در ابتدا و قبل از خریدتان باید با یک کارشناس مورد اطمینان در مورد خرید محصول مورد نظر مشورت کنید. نرم‌افزار برای کسب و کار شما نه‌تنها بابت خرید بلکه همچنین بابت نگهداری آن می‌تواند هزینه‌بر باشد. حالا که برای ماه‌ها یا حتی سال‌های آینده هزینه می‌کنید، برای پیشگری از هرگونه اشتباهی، شرکت فرانگر مجموعه‌ای از پرسش‌هایی که شما بایستی از فروشنده نرم‌افزار بپرسید را جمع‌آوری کرده است که بهتر است در هنگام خرید، این سوالات را از فروشنده بپرسید.

آیا قراردادی از هر نوع وجود دارد؟

قبل از خرید نرم‌افزار، درمورد قراردادهای پشتیبانی و نرم‌افزاری مطمئن شوید. برخی شرکت‌ها قرارداد نرم‌افزاری نخواهند داشت؛ اما آن‌ها برای شما یک قرارداد پشتیبانی شش ماه تا یک سال امضا خواهند کرد.

نحوه ارائه خدمات پشتیبانی چگونه است؟

خواه شما در این شهر باشید یا در آن سوی جهان، اگر نیاز به کمک داشته باشید و پشتیبانی برای شما در دسترس نباشد، تنها گزینه این خواهد بود که سیستم را برای مدت زمان نامعلومی پایین بیاورید و منتظر کمک بمانید. قبل از اینکه با خرید یک نرم‌افزار به یک شرکت نرم‌افزاری بپیوندید، نحوه ارائه خدمات پشتیانی را جویا شوید. این موارد را با سوالاتی مانند «آیا تنها در ساعات خاصی از روز می‌توانید به من پاسخ دهید؟»، «آیا من باید پیام‌ها را ترک کنم و منتظر تماس بازگشتی خودم باشم؟»، «آیا من یک تماس مستقیم از یک نماینده دریافت خواهم کرد یا هر زمان که تماس می‌گیرم به شخص متفاوتی واگذار خواهم شد؟» بررسی کنید. این اطلاعات را از قبل بیابید و هنگامی که یک وضعیت فوری یا پاسخ سریع موردنیاز است، این‌ها به شما آرامش ذهنی می‌دهد.

هزینه‌های پشتیبانی فنی چه میزان است؟

هر فروشنده نرم‌افزار، دارای سیاست‌های پشتیبانی بسیار متفاوتی است. مطمئن شوید سیاست‌های آن‌ها قبلا به وضوح مشخص شده است. یک شرکت ممکن است یک هزینه ماهیانه یا سالانه داشته باشد، در حالی که دیگری ممکن است به شما ۳۰ روز رایگان نرم‌افزار را ارائه دهد و سپس دریافت هزینه‌های پشتیبانی شما را آغاز کند. حتی برخی ممکن است خدمات پشتیبانی ارائه ندهند.

آیا ارتقاء نرم‌افزار هزینه دارد؟

در حال حاضر تعدادی از فروشندگان نرم‌افزاری وجود دارند که مسئولیت ارتقا به جدیدترین نسخه را بر عهده می‌گیرند. این یک تفاوت بزرگ بین نرم‌افزاری است که دانلود شده و روی سیستم نصب می‌شود؛ در مقابل نرم‌افزاری وجود دارد که از طریق وب در دسترس است. نرم‌افزارهای مبتنی بر وب، نرم‌افزار هر مشتری را بلافاصله به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی می‌کنند.

آیا امکان گزارش‌گیری و کنترل کار کرد در هر زمان و مکان وجود دارد؟

بعد از خرید یک نرم‌افزار، به‌عنوان مثال نرم‌افزار حسابداری آژانس هواپیمایی، ممکن است از اینکه چقدر کسب و کار شما رشد و پیشرفت کرده شگفت‌زده شوید. در چنین مواردی لزوم کنترل بیشتر فرآیندهای کاری بیشتر احساس می‌شود. قبل از خرید نرم‌افزار، برای آینده برنامه‌ریزی کنید. برخی فروشندگان می‌گویند نرم‌افزار آن‌ها امکان گزارش‌گیری در هر زمان و مکانی را ارائه می‌دهد؛ بدین صورت که کارفرما حتی در منزل نیز می‌تواند گزارش کارکرد را مشاهده کند؛ اما شما باید نگاهی به آنچه که واقعا ارائه می‌دهند داشته باشید که آیا امکاناتی که آنان ارائه می‌دهند واقعا در دسترس شما است یا خیر؟

چرا مشتریان آن‌ها را ترک کرده‌اند و ارائه دهندگان نرم‌افزاری دیگری را انتخاب کردند؟

اکثر افراد از تعداد مشتریان یک نرم‌افزار سوال می‌کنند؛ اما بهتر است در مورد مشتریانی که از استفاده از خدمات آن شرکت منصرف شده‌اند نیز پرسید. به یاد داشته باشید، هر شرکت می‌خواهد مشتریانی داشته باشد که باقی بمانند. فروشنده نرم‌افزار در پاسخ به این سوال به شما خواهد گفت که آن‌ها چگونه با مشتریان خود مشارکت دارند و چگونه آن‌ها خودشان را به‌عنوان یک ارائه‌دهنده‌ی خوب می‌بینند. شما همچنین بهتر است که با سایر کسب و کارهایی که از نرم‌افزار آن‌ها استفاده می‌کنند صحبت کنید و میزان رضایت آن‌ها از محصول را جویا شوید.

آیا هزینه‌ای بابت راه‌اندازی یا نگهداری دریافت می‌شود؟

برخی فروشندگان ممکن است هزینه‌هایی بابت راه‌اندازی و نگهداری محصول به‌صورت جداگانه دریافت کنند. میزان آن و نحوه محاسبه هزینه را جویا شوید و هنگام خرید نرم‌افزار، از این هزینه‌ها مطمئن شوید.

چه نوع آموزشی برای شما و کارمندانتان برای استفاده از نرم‌افزار ارائه می‌شود؟

قبل از خرید نرم‌افزار مطمئن شوید چه نوع آموزشی برای شما ارائه می‌شود. آیا این آموزش برای هرکسی در کسب و کار شما ارائه خواهد شد؟ آیا هزینه‌ای برای شرکت در این آموزش دریافت می‌شود؟ آیا این آموزش به صورتی هست که بتوانید سوالات خود را بپرسید؟

در جهت رفع نیازهای اختصاصی کسب و کار خود، این سیستم چقدر قابل سفارشی سازی است؟

اگر نیاز به سفارشی سازی نرم‌افزار دارید تا یک نیاز خاص را برآورده سازید، یک حساب خوب سرانگشتی این است که نباید بیش از یک سوم قیمت نرم‌افزار باشد. به‌عنوان مثال بسیاری از شرکت‌های طراحی سایت فروش بلیط هواپیما این میزان دستمزد را برای درخواست‌های اختصاصی مشتری دریافت می‌کنند. فراموش نکنید که بسیاری از اوقات، شرکت‌های نرم‌افزاری با شما در مورد سفارشی‌سازی مذاکره خواهند کرد. نرم‌افزار را بخرید، با دانستن اینکه ممکن است نیاز به ایجاد تغییراتی در نرم‌افزار باشد، از فروشنده نرم‌افزار در مورد امکان توسعه در آینده و هزینه‌های مرتبط با آن سوال کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه