کاهش قیمت ارز تاثیری بر قیمت بلیط هواپیما نگذاشت

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
کاهش قیمت ارز تاثیری بر قیمت بلیط هواپیما نگذاشت

با توجه کاهش ارزش ارز، قیمت بلیط هواپیما همچنان بالا است.

حرمت‌الله رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت:

اتفاق جدیدی در نرخ بلیط ????????? در این مدت که ارز با افت قیمت روبه‌رو شده، رخ نداده است و شرکت‌های هواپیمایی قیمت‌ها را پایین نیاورده‌اند و همچنان بیشتر پروازها خالی می‌روند و کاهش قیمتی که در چند روز اخیر اتفاق افتاده صرفا به خاطر عرضه و تقاضا در این فصل بوده است.

ایشان در واکنش به گزارش‌هایی درباره کاهش قیمت بلیط در برخی مسیرهای هوایی که به زیر ۲۰۰ هزار تومان رسیده است، بیان کرد که متاسفانه این اخبار درست نیست؛ چراکه با وجود افت قیمت ارز در سامانه نیما که طبق دستور سازمان هواپیمایی قیمت بلیط بر اساس نرخ آن تعیین می‌شود، همچنان بالا است و قیمت‌ها کاهش پیدا نکرده است.

رفیعی گفت:

شرکت‌های هواپیمایی زمانی که قیمت ارز در بازار با شیب تند صعود کرد، قیمت‌ها را ناعادلانه افزایش دادند و حالا که قیمت ارز به زیر ۱۰ هزار تومان رسیده، یک ریال هم کاهش قیمت نداشته‌ایم.

شادمهر کاظم‌زاده رئیس کمیته حمل و نقل مجلس چندی پیش با بیان این انتظار که قیمت بلیط هواپیما در روزهای آینده باید کاهش پیدا کند، یادآور شد که مسئولان سازمان هواپیمایی بارها اعلام کرده‌اند ۵۵ درصد از قیمت بلیط هواپیما به نرخ ارز مربوط است، ازاین‌رو در نرخ تمام شده بلیط وضعیت ارز نقش مستقیمی دارد.

این نماینده مجلس همچنین هشدار داده است:

اگر نسبت به تعدیل و کاهش نرخ‌های بلیط هواپیما شرکت‌های هواپیمایی اقدام نکنند، قطعا در کمیسیون عمران مجلس این مسئله به‌صورت ویژه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، زیرا این شرکت‌ها به کاهش قیمت‌ها مکلف‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه