حمایت استرالیا از سفر اتباعش به ایران

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
حمایت استرالیا از سفر اتباعش به ایران

کشور استرالیا از سفر اتباع و گردشگران خود به ایران حمایت می‌کند.

به گفته همیش لِزلی رایزن، فرهنگی استرالیا مواضع کشور استرالیا در برابر ایران مثبت و پایدار است و توصیه استرالیا درباره سفر اتباع و گردشگرانش به ایران هنوز تغییر نکرده است.

همیش لِزلی گفت:

موجی از گردشگران استرالیایی پس از برجام روانه ایران شد. افرادی بودند که همیشه تمایل داشتند به ایران سفر کنند، اما اطلاعات کافی نداشتند، از این گروه جمعیت زیادی به ایران آمدند که الان درحال برنامه‌ریزی برای سفر دوم‌شان هستند.

ایشان معتقد است که روی جمعیت گردشگران استرالیایی در ایران اخبار بد تاثیر خود را می‌گذارد، اما در عین حال یادآور شد که توصیه دولت استرالیا درباره گردشگری در ایران و سفر به این کشور هنوز عوض نشده است.

دبیر دوم سفارت استرالیا در ایران تاکید کرد:

دولت ما همیشه از برجام حمایت کرده‌است. بار دیگر وزیر امور خارجه استرالیا نیز در سخنرانی اخیر خود در سازمان ملل روی این موضوع تاکید کرد. ما معتقدیم یکی از بهترین توافق‌نامه‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در دنیا برجام است و امیدواریم همه کشورها از برجام حمایت کنند.

لزلی به شناخت ضعیف استرالیایی‌ها از ایران اشاره کرد و گفت که تاکنون تعداد سفرهای دیپلماتیک بین دو کشور خیلی محدود بوده است، رسانه‌های استرالیا و کشورهای دیگر تنها وسیله شناخت از ایران بوده‌اند، برای همین استرالیایی‌ها از ایران خیلی نمی‌دانند.

ایشان درباره سفر ایرانی‌ها به استرالیا، بیان کرد سفرهای زیادی بین دو کشور به خاطر ایرانی‌های ساکن در استرالیا انجام می‌شود، اما حتما تحریم‌ها و کاهش ارزش ریال روی این جمعیت اثر خواهد گذاشت.

لزلی درباره تشدید سخت‌گیری‌های سفارت استرالیا نسبت به صدور ویزا برای اتباع ایرانی با توجه به جمعیت مهاجر غیرقانونی و همچنین چرخش سیاسی برخی کشورها در برابر ایران پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، گفت:

در صدور ویزای ایرانی‌ها دولت استرالیا قرار نیست سخت‌گیری داشته باشد. ضمن آن‌که درباره ویزا سیاست قدیم این کشور تغییری نکرده و شرایط سیاسی حال حاضر روی آن تاثیری نگذاشته است. ایرانی‌ها همچنان می‌توانند برای ویزا همانند گذشته درخواست بدهند البته که صدور آن به عواملی مانند شرایط اشتغال، درآمد و خانواده آن فرد و عوامل دیگر بستگی دارد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه