امنیت وای فای؛ موضوع مهمی که مسافران به آن توجه نمی کنند

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
امنیت وای فای؛ موضوع مهمی که مسافران به آن توجه نمی کنند

سه درصد از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی گفته‌اند که اطلاعات شخصی آن‌ها در زمان استفاده از وای‌فای در فرودگاه یا هواپیما دزدیده شده است. پس شاید بهتر باشد که به امنیت اطلاعاتی که در گوشی‌های‌مان ذخیره کرده‌ایم بیشتر بها بدهیم.

بر اساس نظرسنجی شرکت «گو گروپ» (GO Group)، شرکت بین‌المللی ارا‌ئه دهنده‌ی خدمات حمل و نقل هوایی، حدود ۲۵٪ از مسافران اصلا نگران امنیت اطلاعات خود در زمان استفاده از وای‌فای در فرودگاه یا هواپیما نیستند؛ ۴۸٪ می‌گویند تا حدی در این مورد نگران هستند؛ تنها ۱۹٪ از ۲۹۳ نفری که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند به‌شدت نگران این موضوع بودند، این در حالی است که ۹٪ هم گفتند که آن‌ها هیچ‌وقت درباره‌ی امنیت اطلاعات در زمان آنلاین بودن در فرودگاه‌ها یا هواپیماها فکر نمی‌کنند. ولی در حقیقت، همه باید نگران این موضوع باشند.

جان مک کارتی، رئیس گو گروپ، می‌گوید:

مسافران باید آگاه باشند که سرقت اطلاعات شخصی آن‌ها در صورت استفاده از شبکه‌های وای‌فای در فضاهای عمومی کار سختی برای تبهکاران نیست. همه‌ی چیزی که یک دزد برای این کار لازم دارد یک هات اسپات است.

٪۳ از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که اطلاعات شخصی آن‌ها در هنگام استفاده از وای‌فای در یک فرودگاه یا یک هواپیما به سرقت رفته است. ۷۸٪ گفتند که نمی‌دانند که آیا اطلاعاتی از آن‌ها به دزدیده شده است یا خیر. چند نفر هم پاسخ دادند که هیچ اطلاعات به‌دردبخوری ندارند که ارزش دزیده شدن را داشته باشد.

امنیت وای فای

مک کارتی می‌گوید:

اتخاذ اقدامات ساده‌ای مانند تایید نام کامل شبکه وای‌فای، غیر فعال کردن قابلیت به اشتراک‌گذاری فایل‌ها، استفاده از سایت‌هایی که آدرس‌شان با HTTPS شروع می‌شود و انجام ندادن معاملات مالی به‌صورت آنلاین کمک زیادی به محافظت از اطلاعات ارزشمند و حساس می‌کند.

«گو گروپ» بزرگ‌ترین شرکت ملی حمل و نقل هوایی است که با ارائه‌ی پروازهای مشترک، خصوصی، پرواز چارتر و تور به ۹۰ فرودگاه در آمریکای شمالی، مکزیک، کارائیب و اروپا خدمات‌رسانی می‌کند و بیشتر از ۱۳٬۰۰۰٬۰۰۰ مسافر (۱۳ میلیون) را در سال جابه‌جا می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه