با ۱۵ ساحل کمتر شناخته شده منطقه کارائیب آشنا شوید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
با ۱۵ ساحل کمتر شناخته شده منطقه کارائیب آشنا شوید

به غیر از سواحل شناخته‌شده متعددی که در منطقه کارائیب وجود دارد، سواحل کمتر شناخته‌ شده‌ و دنجی نظیر ساحل بلوفیلدز و ساحل لا ساگس نیز در این منطقه به چشم می‌خورد که ارزش سفر را دارند.

با فرارسیدن فصل سرد، گردشگران زیادی به فکر گذراندن تعطیلات در سواحل شنی و فوق‌العاده کارائیب می‌افتند که برخی پس‌زمینه‌ای کوه‌های آتشفشانی و برخی تماشای بازی دلفین‌ها در آب را پیشکش آنها می‌کند. با اینکه امکان بازدید از بسیاری از غارهای کارائیب وجود ندارد، اما با کمک یک راهنمای محلی، می‌توانید مناطق بکر و دنج فوق‌العاده‌ای را پیدا کنید و اوقات خوشی برای خود رقم بزنید. جالب است بدانید که اکثر این سواحل به روی عموم باز هستند و در ادامه قصد داریم تعدادی از سواحل کمتر شناخته کارائیب با مناظر معرکه را به شما معرفی کنیم.

۱. ساحل بلوفیلدز، جامائیکا

سواحل کارائیب

در اکثر مواقع دسترسی به شن‌های سفید سواحل تفریحی جامائیکا شامل اقامت در همان منطقه تفریحی است که به معنای اشتراک این سواحل با ۶۰۰ گردشگر و مسافر است یا اینکه باید مبالغ هنگفتی برای اقامت در محلی خصوصی‌تر صرف کنید. اما بلو بی ویلاس (Blue Bay Villas) گستره‌ای از سواحل شنی دارد که تعداد مهمانان هتل یا افراد بومی که آخر هفته به ساحل آن می‌آیند، بسیار کم است. دقیقا همان تصوری که از استراحت در جامائیکا و تماشای درخت‌های مانگرو در میان شن‌ها و دریای زیبا دارید را می‌توانید در ساحل بلو فیلد (Bluefields Beach) تجربه کنید.

۲. راندیوو بی، آنتیگوا

سواحل کارائیب

سواحل فوق‌العاده دنج، رویای هر مسافری است که به دنبال استراحت و تمدد اعصاب است که این روزها کمتر پیدا می‌شود. راندیوو بی (Rendezvous Bay) در آنتیگوا یکی از آن نقاط است که با یک پیاده‌روی نیم ساعته از محل پارک خودروی‌تان، بالا رفتن از تپه و عبور از یک خانه سفید، می‌توانید به این خلیج زیبا برسید. پس می‌بینید که پیدا کردن ساحلی خلوت و فوق‌العاده در جزیره‌ای که ۳۶۵ ساحل دارد، کار چندان سختی نیست.

۳. ساحل لا ساگس، گرنادا

سواحل کارائیب

گرنادا مطمئنا با سواحل چشم‌نواز، محلی فوق‌العاده برای گردشگران به حساب می‌آید، اما اکثر مسافران فقط به فکر ساحل مگزین (Magazine Beach) و گراند آنس (Grand Anse) می‌افتند. اما اگر با یک پیاده‌روی کوتاه از جاده اصلی فاصله بگیرید، یکی از سواحل معرکه و دنج با درختان نخل را خواهید دید که محلی ایده‌آل برای استراحت عصرگاهی در ساحل شنی به شمار می‌رود. ساحل لا ساگس (La Sagesse) یک مرکز طبیعت با باغ گرمسیری آرام‌بخش دارد که می‌توانید قبل از برگشتن در آن قدم بزنید.

۴. ساحل پارادایس، کاریاکو، گرنادا

سواحل کارائیب

جزیره ۱۱ کیلومتری کاریاکو (Carriacou) به ندرت محلی است که از آن به عنوان یک جزیره شلوغ یاد کنند، به همین دلیل اگر به گرنادا سفر کردید، به هیچ عنوان ساحل پارادایس (Paradise Beach) را از دست ندهید. حتی در آخر هفته‌ها هم به سختی می‌توان افراد زیادی را در این ساحل دید، با این حال تعدادی مغازه صنایع دستی محلی و بار کوچک در این ساحل به چشم می‌خورد و تنها نخواهید ماند. اما این همه ماجرا نیست و می‌توانید با کمک یک فرد محلی با قایق به آب بزنید و در آب‌های کنار ساحل به گشت و گذار بپردازید و از سکوت مطلق آن نهایت لذت را ببرید.

۵. پلایا لا واکاما، جمهوری دومنیکن

سواحل کارائیب

در گذشته، اغلب سواحل باوارو (Bavaro) در پونتانا کانا (Punta Cana)، سوت و کور بودند؛ هر چند که الان همه چیز تغییر کرده است و اگر بخواهید در پونتانا کانا چند روزی را خوش بگذرانید و در عین حال از ازدحام جمعیت و شلوغی نیز فرار کنید، باید به پلایا لا واکاما (Playa La Vacama) در جمهوری دومنیکن سر بزنید. به غیر از درختان نارگیل، شن‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای، چیز دیگری در این ساحل به چشم نمی‌خورد، هر چند می‌توانید از مسیر پشت ساحل به پلایا دل مورته (Playa del Muerte)، پلایا نیسیبون (Playa Nisibon) و پلایا اسمرالد (Playa Esmeralda) بروید.

 ۶. بندر Mudjin، تورکس و کایکوس

سواحل کارائیب

با اینکه همه نقاط تورکس و کایکوس، دیدنی و جذاب است و زیباترین آب‌های کارائیب را پیشکش گردشگران می‌کند، اما اکثر مسافران معمولا به خلیج گریس (Grace Bay) یا جزیره گراند تورک (Grand Turk) می‌روند. با این حال، اگر وقت دارید سوار قایق شوید و به میدل کایکوس بروید و یک عصر زیبا را در ساحل شن‌های سفید بندرگاه موجین سپری کنید، جاییکه ساحل شنی به دراگون کی (Dragon Cay) مملو از صخره‌های مرجانی می‌رسد.

۷. تینتامار، سنت مارتین

سواحل کارائیب

با یک قایق‌سواری کوتاه از بخش فرانسوی شلوغ و لاکچری سنت مارتین، می‌توانید به جزیره تینتامار (Tintamarre) برسید که به آن جزیره مسطح گفته می‌شود. از آنجا که دسترسی به آن آسان نیست، تعداد انگشت‌شماری گردشگر در زیر صخره‌های کوچک ساحل با شن‌های طلایی و آب گرم و کم‌عمق حضور دارند. از برخی از نقاط ساحل می‌توان مناظر جزیره اصلی و همه عجایب آتشفشانی آن را مشاهده کرد.

۸. ساحل آندیکوری، آروبا

سواحل کارائیب

آروبا (Aruba) یکی از جزایر کارائیب به حساب می‌آید که مردم یا عاشق آن می‌شوند یا اصلا به آنجا برنمی‌گردند. ساحل آندیکوری، ساحلی کمتر شناخته شده و خلوت در پارک ملی آریکوک (Arikok National Park) است. در اینجا اقیانوس و صحرا در کنار هم قرار گرفته‌اند و با گذر از بیابان می‌توانید به این خط ساحلی دنج و زیبا برسید و از باد گرم و خشک و برخورد امواج با صخره‌های فوق‌العاده و غارهای مخفی لذت ببرید.

۹. لیتل کیمن، جزایر کیمن

سواحل کارائیب

جزایر کیمن (Cayman Islands)، بخشی از مستعمرات فرادریایی بریتانیا است که در دریای کارائیب قرار دارد. این جزایر در ۲۴۰ کیلومتری جنوب کوبا و ۲۶۸ کیلومتری شمال غرب جامائیکا واقع شده ‌است. با سفر به لیتل کیمن (Little Cayman)، پا به یکی از جزایر کیمن می‌گذارید که فقط ۱۵۰ نفر در آن زندگی می‌کنند و تعدادی مغازه غواصی دارد. سواحل شنی و آب‌ شفاف این جزیره، درست مانند سایر نقاط کارائیب است، هر چند گردشگران و مسافران این جزیره به یک صدم سایر جزایر کیمن می‌رسد. علاوه بر این، محلی عالی برای غواصی به حساب می‌آید و خبری از صدها قایق مزاحم نیست.

۱۰. لیتل بی، آنگولیا

سواحل کارائیب

لیتل بی (Little Bay) درست مانند یک ساحل مخفی در آنگولیا است که می‌توانید برای تعطیلات تابستانی همراه با دوستان‌تان به آن سفر کنید. برای رسیدن به این ساحل باید با طناب از یک صخره پایین بروید و به یک خلیج لاجوردی با صخره‌های طلایی قدم بگذارید. اگر هم فکر می‌کنید این ماجراجویی برای شما خیلی زیاد است، می‌توانید با قایق به لیتل بی بروید. با این حال برای اینکه تجربه روزهای قدیمی در این خلیج را برای خودتان زنده کنید، می‌توانید با طناب از همان صخره بالا بروید.

۱۱. ساحل لوبلولی بی، جزایر ویرجین بریتانیا

سواحل کارائیب

سواحل زیبای آنگادا (Anegada) در جزایر ویرجین بریتانیا (British Virgin Islands) محلی دنج و خلوت است و با قایق، ۷۵ دقیقه با ویرجین گوردا (Virgin Gorda) فاصله دارد و بازدیدکننده زیادی ندارد. ساحل لوبلولی بی (Loblolly Bay Beach) بهترین ساحل آنگادا است و با اینکه چندین بار در لیست بهترین سواحل دنیا قرار گرفته است، گردشگر زیادی از آن دیدن نمی‌کند و در نتیجه محلی بکر و دست‌نخورده به حساب می‌آید که با چترهای آفتابی و تخت‌‌خواب‌های معلق، یک برج مراقبت با چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه و فقط ۱۵ متر فاصله با اقیانوس، ساحلی ایده‌آل و دنج برای گردشگران است.

۱۲. دایرکتورز بی، کوراسائو

سواحل کارائیب

اگر برای غواصی به کاراسائو (Curacao) سفر کنید، به شدت تعجب می‌کنید که بدانید دایرکتورز بی (Directors Bay) جزو مناطق کشف نشده کارائیب است. این ساحل با غروب‌های معرکه، فقط ۱۵ متر با یکی از برترین نقاط غواصی جزیره کاراسائو فاصله دارد و در گذشته یک ساحل خصوصی برای دوستان شرکت نفتی شل بود. این خلیج کوچک با صخره‌های مرجانی احاطه شده و سنگ‌های مرجانی سفید و آب‌های آبی  زینت‌بخش آن شده است.  علاوه براین، غواص‌ها می‌توانند از تماشای اسب دریایی، اختاپوس، مارماهی، سفره ماهی و اسفنج‌های رنگارنگ در آب‌های ساحلی آن لذت ببرند.

۱۳. بروئرز بی، جزایر ویرجین بریتانیا

سواحل کارائیب

با اینکه گردشگران اکثرا به کین گاردن (Cane Garden) در تورتولا (Tortola) سفر می‌کنند، اما بروئرز بی (Brewers Bay)، ساحلی با شن‌های سفید که در جزایر ویرجین بریتانیا و در شمال غرب توتولا واقع شده است نیز منطقه‌ای بکر و خلوت برای گشت و گذار و استراحت به شمار می‌رود. این ساحل، آب‌هایی شفاف‌تر از سایر نقاط شلوغ جزیره دارد و در نتیجه محلی عالی برای اسنورکلینگ است؛ حتی اگر اهل اسنورکلینگ نیستید، به ندرت جمعیت زیادی در این ساحل مشاهده خواهید بود و حضور رستوران‌ها و نزدیک بودن ساحل، امکان تفریح و استراحت در محیطی خلوت و آرام را برای شما فراهم می‌کند.

۱۴. ساحل نیسبت، نویس

سواحل کارائیب

چشم‌انداز ساحل نیبست (Nisbet Beach) به خاطر کوه‌های سرسبز سنت کیتز (St. Kitts)، یکی از بهترین‌ مناظر در حوزه کارائیب به شمار می‌رود و علاوه بر تماشای آب‌های آبی، بخش‌های کم‌عمقی برای شنا نیز وجود دارد. یک بار ساحلی عمومی و تخت‌های معلق در ساحل، آن را به مکانی عالی برای استراحت و تماشای مناظر تبدیل کرده است.

۱۵. ساحل پرنسس دایانا، باربودا

سواحل کارائیب

با اینکه تصاویر باربودا (Barbuda) بعد از طوفان ایرما فراموش‌شدنی نیست، اما سواحل آن به خوبی پاکسازی شده‌اند و می‌توانید با خیال راحت به آن سفر کنید. ساحل پرنسس دایانا (Princess Diana Beach) به احترام پرنسس فقید انگلیس نامگذاری شده است که روزی آن را یکی از سواحل مورد علاقه‌اش در حوزه کارائیب خوانده بود.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه