بزرگترین کدو تنبل تاریخ آمریکا در باغچه مرد نیوهمپشایری

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
بزرگترین کدو تنبل تاریخ آمریکا در باغچه مرد نیوهمپشایری

کدو تنبل در آمریکا، به غیر از مصرف خوراکی مصارف دیگری هم، به‌خصوص در هالووین، دارد. بنابراین عجیب نیست که نمایشگاهی مخصوص این محصول برپا کنند و به بزرگ‌ترین کدو تنبل پرورش یافته جایزه بدهند. 

اگر به‌دنبال راهی هستید تا هرچه سریع‌تر پولدار بشوید، شاید بهتر باشد که به پرورش کدو تنبل هم فکر کنید. استیو گدس، اهل نیوهمپشایر، پس از پرورش یک کدو تنبل با وزن ۱۱۴۷ کیلو موفق به کسب جایزه‌ی ۶۰۰۰ دلاری شد.

کدوی نیوهمپشایر که دو برابر بزرگ‌ترین کدو تنبلی است که تاکنون در آمریکای شمالی پرورش یافته است، در نمایشگاه دیرفیلد که همین هفته و با حضور جمع کثیری از تولیدکنندگان کدو تنبل برگزار شد، توانست به رتبه‌ی برتر دست یابد. سازمان «گریت پامپکین کامنولث» یک سازمان رسمی جهانی است که قوانینی را برای پرورش کدو تنبل‌های غول پیکر تصویب می‌کند. آن‌ها این موضوع را تایید کرده‌اند که کدو تنبل گدس در واقع بزرگ‌ترین کدو تنبلی است که تاکنون در آمریکای شمالی پرورش یافته است و تنها ۴۵ کیلو سبک‌تر از سنگین‌ترین کدو تنبل تاریخ در کل جهان است. وودی لانکستر، نماینده GCP در شمال شرقی آمریکا به خبرنگاران گفته است که این کدو تنبل، واقعا بزرگ است.

کدوی نیوهمپشایر

وقتی که از لانکستر پرسیده شد که انگیزه‌ی او از ۲۵ سال پرورش کدو تنبل چیست، او پاسخ داد:

اینکه ببینید میوه‌ای که به‌اندازه‌ی یک ناخن انگشت بوده اکنون به بیشتر از ۱۰۰۰ کیلو رسیده، حس خوبی است. این کار یک موفقیت است و از همه مهم‌تر، به خاطر مردم این کار را کردم.

تنها کدو تنبلی که در کل تاریخ بزرگ‌تر از کدو تنبل گدس است، توسط  ماتیاس ویلیمجین بلژیکی در سال ۲۰۱۶ پرورش یافت و در حدود ۱۱۹۰ کیلوگرم وزن داشت.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه