مردم جهان از چه مشکلاتی در کشور خود گله دارند؟

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد یکشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
مردم جهان از چه مشکلاتی در کشور خود گله دارند؟

قطعا هیچ کشوری کاملا ایده‌‌‌آل نیست و غالبا مردم هر کشور شکایت‌هایی در مورد کشور خود دارند. حتی مردم بهترین کشورها هم گاهی اوقات از کشور خود شکایت می‌کنند.

همه ما می‌دانیم که یک کشور کاملا ایدئال و بدون مشکل اصلا وجود خارجی ندارد و حتی مردم بهترین کشورها مثل سوئیس نیز ممکن است از وضعیت خود شکایت کنند. در ادامه ۲۵ شکایت متداول مردم از کشورهایشان را بیان خواهیم کرد. این شکایات می‌توانند بخشی از حقایق جالب کشورهای مختلف باشند.

نیوزلند

بلیط هواپیما

قیمت بلیط‌ پرواز خارجی در نیوزلند بسیار بالا بوده و قیمت بلیط‌ها در هر سال یا حتی در هر فصل متغیر است. انزوای نیوزلند باعث شده مردم آن زیاد به کشورهای خارجی سفر نکنند. جالب است بدانید در آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی قیمت بلیط پروازهای خارجی به بیشتر کشورهای دنیا کمتر از ۱۰۰۰ دلار است؛ اما در نیوزلند...

بنگلادش

تراکم جمعیت در بنگلادش

تراکم جمعیت در این کشور بسیار بالا بوده و به یک مشکل بزرگ برای مردم تبدیل شده است. در ایالت جورجیای این کشور ۱۶۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند.

یونان

فرار مالیاتی

در برخی از قسمت‌های این کشور فرار مالیاتی (عدم پرداخت مالیات یا پرداخت آن کمتر از میزان تعیین شده) را نوعی افتخار و وطن‌‌پرستی می‌دانند (ریشه این باور مردم به دوران حاکمیت امپراتوری عثمانی بر یونان باز می‌گردد).

آذربایجان

خویشاوند سالاری

خویشاوندسالاری در آذربایجان به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. خویشاوندسالاری به‌معنای استخدام اقوام و دوستان در سمت‌های اداری به‌جای استفاده از افراد شایسته آن سمت است (گاهی اوقات مردم آذربایجان برای اعتراض به این موضوع تجمعاتی را تشکیل می‌دهند).

رومانی

فساد مالی

برخلاف پیوستن رومانی به اتحادیه اروپا، هنوز هم فساد یکی از مشکلات بزرگ این کشور بوده و یکی از اصول اصلی باقی‌ماندن در سمت‌های مهم است. مطابق شاخص درک فساد (این شاخص نشان‌دهنده میزان فساد در میان مقامات دولتی و سیاستمداران یک کشور است) که هر سال از سوی سازمان شفافیت بین‌المللی منتشر می‌شود، رومانی از نظر فساد در میان سایر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا در رتبه چهارم قرار دارد. در سال‌های اخیر فساد بسیاری از مقامات سیاسی بلندپایه این کشور به اثبات رسیده است.

آمار منتشر شده از سوی اداره ملی مبارزه با فساد (National Corruption Directorate) رومانی نشان می‌دهد که تنها در سال ۲۰۱۴ اقدامات فاسدانه هزار نفر از سیاستمداران، قضات و تاجران این کشور به اثبات رسیده است.

لازم به ذکر است که فساد شامل موارد فراوانی می‌شود که از میان آ‌ن‌ها می‌توان به رشوه، اختلاس، سوء رفتار اداری، فرار از مالیات، سوءاستفاده از قدرت، جعل اسناد و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

آلمان

برنامه های تلویزیونی

در آلمان برنامه‌های تلویزیونی اصلا باکیفیت نیستند و برنامه‌هایی که عموم مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، از سطح کیفی بسیار کمی برخوردار هستند.

ایرلند

ایرلند

در ایرلند نزاع بین حزب‌گرایان از گذشته تاکنون ادامه داشته است. اگرچه مشکلات مسبب اختلافات بین این دو گروه حل شده، اما نزاع‌ بین آن‌ها همچنان به قوت خود باقی است.

آفریقای جنوبی

جرم

در این کشور میزان جرم و جنایت بسیار زیاد است که از بین آن‌ها می‌توان به جرم‌هایی همچون جرائم خشونت‌آمیز، آدم‌ربایی و فساد اشاره کرد. فراگیر شدن اعمال مجرمانه موجب شده است بسیاری از شهروندان آفریقای جنوبی تصمیم به مهاجرت به کشور دیگری بگیرند.

فیلیپین

فیلیپین

در فیلیپین سرعت اینترنت بسیار پایین است.

زیمبابوه

زیمبابوه

کاهش ارزش پول ملی یکی از مشکلات بسیار بزرگ این کشور است. انتشار دلار زیمباوه در سال ۲۰۰۹ متوقف شد و پس از آن دولت به شهروندان پیشنهاد داد که ۱۷۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ (۱۷۵ کادریلیون) را با ۵ دلار آمریکا مبادله می‌کند و هر کس پول بیشتری در حساب خود داشته باشد، به‌ازای پرداخت ۳۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ دلار زیمبابوه، یک دلار آمریکا دریافت خواهد کرد.

کانادا

کانادا

در این کشور بیشتر از اینکه به مسائل داخلی خود کشور توجه شود، مسائل داخلی آمریکا مورد توجه است؛ البته در بسیاری از کشورهای جهان برجسته کردن مسائل و مشکلات داخلی آمریکا، روشی مرسوم برای منحرف کردن افکار عمومی از توجه به مسائل داخلی است.

استرالیا

استرالیا

در این کشور جابه‌جایی و حمل اشیای مختلف با کشتی بسیار پر هزینه است.

سنگاپور

سنگاپور

در سنگاپور رسانه‌ها تحت فشار سنگینی هستند و این مشکل در بسیاری از کشورهای دیگر جهان نیز وجود دارد. در این کشور مشکلات زیادی وجود دارد و آن‌طور که به نظر می‌رسد امن و آرام و خالی از مشکل نیست؛ اما رسانه‌های مختلف حق افشا و گزارش این مشکلات را ندارند.

کره جنوبی

پرچم کره جنوبی

در این کشور سیاست‌ها غیر قابل تغییر هستند و در کشور ژاپن نیز این‌چنین مشکلی وجود دارد. به‌طور قطع نمی‌توان که مشکل تغییرناپذیری سیاست‌ها در کدام‌یک از این دو کشور شدید‌تر است؛ چراکه شدت این مشکل در موارد مختلف متفاوت است.

هند

هند

در این کشور مردم نظافت منازل خود را رعایت می‌‌کنند؛ اما به نظافت مکان‌های عمومی هیچ توجهی است و هند کثیف‌ترین مکان‌های عمومی جهان را در خود جای داده و از این نظر در صدر همه کشورها قرار دارد. 

آمریکا

آمریکا

در آمریکا تجاری‌سازی و قطب‌گرایی سیاست‌ها یکی از مشکلات این کشور بوده و این روزها به معضلی بزرگ‌تر از یک نمایش صرف تبدیل شده است.

مکزیک

کارتل

در این کشور کارتل‌ها بزرگ‌ترین مشکل هستند. کارتل‌ها در واقع شرکت‌هایی هستند که در زمینه خاصی فعالیت می‌کنند و با حفظ استقلال مالی و حقوقی با یکدیگر همکاری دارند. این شرکت‌ها در مورد تقسیم بازار فروش در میان خود، حجم تولید و قیمت کالاها با یکدیگر به توافق می‌رسند. این شرکت‌ها در مکزیک نفوذ زیادی دارند و تقریبا کنترل همه چیز را در دست دارند؛ از رسانه‌ها و مدارس گرفته تا نیروهای نظامی و دولت.

مالزی

نژاد پرستی در مالزی

در این کشور نژادپرستی علیه چینی‌ها و هندی‌ها بیداد می‌کند.

انگلستان

انگلستان

در این کشور اغلب اوقات هوا بد است و مردم از این موضوع شکایت می‌کنند.

کره شمالی

کره شمالی

ظاهرا این طور به نظر می‌رسد که در این کشور مردم هیچ شکایتی ندارند؛ شاید این موضوع برایتان تعجب‌بر‌انگیز باشد؛ اما باید بگوییم که مردم این کشور به‌دلایل مشخص اصلا حق شکایت ندارند! ضمن اینکه قوانین کره شمالی، این کشور را به یکی از منزوی‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده‌اند.

السالوادور

قتل

میزان بالای قتل در این کشور به معضل بسیار بزرگی تبدیل شده و تقریبا هر سال بیشترین میزان قتل در جهان مربوط به السالوادور است.

سوئد

سوئد

در این کشور قانون یانته به یک عذاب برای مردم این کشور تبدیل شده است. در سوئد نگرشی بر پایه این موضوع ایجاد شده که بر اساس آن توجهی به موفقیت‌های فردی نمی‌شود و تنها موفقیت‌های جمعی مهم شمرده می‌شوند.

همچنین در استرالیا، نیوزلند، انگلستان و سایر کشورهایی که زبان انگلیسی زبان اصلی آن‌ها است، استعداد‌ها و شایستگی‌های افراد نابغه نادیده گرفته می‌شود و حتی این افراد مورد هجمه و انتقاد دیگران نیز قرار می‌گیرند؛ شاید دلیل این نوع نگرش این باشد که استعداد و توانایی‌های این افراد باعث ارتقای جایگاه اجتماعی آن‌ها می‌شود و این موضوع حسادت دیگران را بر می‌انگیزد.

پرتغال

پرتغال

در این کشور هیچ کس به سیاست توجهی ندارد و همه فقط فوتبال را دنبال می‌کنند.

روسیه

روسیه

مردم در این کشور سیاستمداران مفسد را تحسین می‌کنند!

نروژ

نروژ

مردم این کشور نیمی از عمر خود را در تاریکی می‌گذرانند.

مطالب مرتبط:

منبع list25

دیدگاه