پهپادها به مقابله با شکار حیوانات در سراسر آفریقا می‌روند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
پهپادها به مقابله با شکار حیوانات در سراسر آفریقا می‌روند

یک موسسه خیریه لس‌آنجلسی برای جذب سرمایه‌گذار، اقدام به تهیه فیلمی از تاثیر پهپادها در محافظت از گروه‌های در معرض خطر حیوانات آفریقا کرده است.

یک فیلم کوتاه فوق‌العاده منتشر شده است که نقش پهپادها در مقابله با شکار حیوانات وحشی آفریقا را نشان می‌دهد. یک موسسه خیریه لس‌آنجلسی با همکاری اندی فاکرل نویسنده و سم کولمن کارگردان، یک فیلم ۹۰ ثانیه‌ای به نام «یک نگهبان» ساخته‌اند تا نشان دهند که پهپادها چطور می‌توانند به محافظت از گروه‌های در معرض خطر حیوانات کمک کنند.

آفریقا

این ویدئو به‌طور کامل توسط یک پهپاد گرفته شده است و تصاویر هوایی خیره‌کننده‌ای از گروهی از حیوانات وحشی در زیستگاه طبیعی‌شان را نشان می‌دهد. در این گروه‌های حیوانی می‌توان دسته‌ای زرافه، گوزن یالدار و گروهی از شترمرغ‌ها را مشاهده کرد.

آفریقا

علاوه بر این تصاویر زیبا می‌توان دید که در تصاویر شبانه پهپاد، گروهی از شکارچیان رد این حیوانات را می‌زنند. در این تصاویر مشخص است که شکارچیان مجهز به سلاح‌هایی برای پراکنده کردن حیوانات هستند و در ادامه به سراغ فیل‌های جوان می‌روند و آن‌ها را به خاطر عاج‌شان سلاخی می‌کنند. در این فیلم می‌بینید که همه گروه‌های حیوانی در معرض خطر شکارچیان هستند و نظارت از طریق پهپادها می‌تواند شانس بقای آن‌ها را تا ۸۰ درصد افزایش دهد.

آفریقا

هدف از تولید این ویدئو، ترغیب مردم برای کمک به این خیریه بوده است تا منابع مالی کافی برای جلوگیری از انقراض حیوانات در معرض خطر آفریقا فراهم شود. با استفاده از این پهپادها می‌توان شکارچیان را شناسایی کرد و از ریشه‌کن شدن این گروه از حیوانات ممانعت به عمل آورد. اندی فاکرل می‌گوید:

هدفم از تهیه این فیلم، نشان دادن عمق خشونت و کشتار حیات‌وحش آفریقا به دست شکارچیان بود. برای اولین بار به سرنگتی سفر می‌کردم و تجربه‌ای ناب به دست آوردم. باید از این اکوسیستم محافظت شود و بی‌شک پهپادها ناجی آن‌ها هستند. محیط‌بان‌هایی که هر روز جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند، به هر نوع کمکی در این راستا نیاز دارند.

آن‌ها قهرمان هستند و اگر بتوانیم تجهیزات کمکی در اختیار آن‌ها بگذاریم، حیوانات شانس بیشتری برای زندگی پیدا می‌کنند. یکی از چالش‌های بزرگ ما، انتقال یک پیام احساسی و صادقانه به مخاطب بود زیرا نمایش تصاویر دلخراش می‌توانست تاثیر معکوس داشته باشد. بنابراین با استفاده از اسم‌های گروهی حیوانات و افزایش جذابیت سایر حیوانات، سعی کردیم به بیننده آرامش بدهیم.

آفریقا

او ادامه می‌دهد:

زمان و دقت زیادی برای ویرایش این فیلم صرف شد و از فونت کتاب کودکان استفاده کردیم تا مخاطب را برای صحنه کشتار حیوانات آماده کنیم. تدوین این صحنه و صحنه‌های قبل و بعد از آن و همچنین جذب مخاطب برای تماشای فیلم و ترغیب او به سرمایه‌گذاری خیلی دشوار بود.

 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه