اجساد تعدادی از مسافران هواپیمای اندونزی پیدا شد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
 اجساد تعدادی از مسافران هواپیمای اندونزی پیدا شد

 جسد ۱۰ مسافر هواپیمای اندونزیایی پیدا شد.

«مرکز ملی امداد و نجات» اندونزی اعلام کرد:

پس از ۲۴ ساعت عملیات جست‌و‌جو در آب‌های جاوه، تاکنون فقط جسد ۱۰ نفر از ۱۸۹ مسافر هواپیمایی که بامداد دوشنبه در این پهنه آبی سقوط کرده، پیدا شده است.

سازمان ملی تحقیق و نجات اندونزی افزود:

نجات دهندگان ۲۴ کیسه شامل ۱۰ جسد و تعدادی از قطعات هواپیما و وسایل یافته شده از آبهای دریای جاوه تحویل داده‌اند. اما هرچقدر زمان می‌گذرد، امیدها برای یافتن بازماندگان زنده از این حادثه هوایی کمتر می‌شود.

عملیات جست‌و‌جو درآب‌های دریای جاوه به دستور «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهوری اندونزی از دیروز در آب‌های جاوه شروع شده و تاکنون ادامه دارد.

هواپیمای «۷۳۷ ماکس ۸» متعلق به شرکت «لاین ایر» بامداد دوشنبه از جاکارتا عازم شهر «پانگکال پینانگ» در جزیره «بانگکا» اندونزی بود که ۱۳ دقیقه پس از پرواز، در دریای جاوه در شرق این کشور سقوط کرد که دومین فاجعه هوایی در تاریخ اندونزی به شمار می‌رود.

بیش از ۲۰ نفر از مسافران این پرواز از مسئولان و کارکنان دولتی از جمله وزارت دارایی اندونزی، یکی از مسافران و یکی از خلبانان شهروند ایتالیا و تعدادی از مسافران نیز کودک و نوزاد بودند.

جعبه سیاه هواپیما را دراعماق آب‌های خروشان دریای جاوه اندونزی هنوز پیدا نشده است و تا زمان پیدا نشدن این جعبه علت سقوط بی‌جواب خواهد بود.

خلبان این هواپیما از افراد باسابقه پرواز بالای ۶ هزار ساعت پرواز بوده است.

خلبان دقایقی پیش از سقوط این هواپیما خواستار بازگشت به فرودگاه در جاکارتا شده بود، در حالی که دلیل این بازگشت هنوز مشخص نشده است.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران در پیامی به همتای اندونزیایی، خود سانحه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری را در آب‌های جاوه تسلیت گفت و با مردم و دولت این کشور ابراز همدردی کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه