زیباترین آبشارهای کاستاریکا را بشناسید (قسمت اول)

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد شنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
زیباترین آبشارهای کاستاریکا را بشناسید (قسمت اول)

کاستاریکا کشوری کوچک در آمریکای مرکزی با طبیعت رویایی است. در این کشور آبشارهایی وجود است که با دیدن آن‌ها نفس در سینه شما حبس می‌شود.

کاستاریکا بهشتی کوچک در قلب آمریکای مرکزی است که با طبیعت سحرانگیز خود عاشقان طبیعت را اغوا می‌کند. این کشور کوهستان‌‌های زیادی را در خود جای داده و ۵۰ آتشفشان فعال نیز در آن واقع شده است که اکنون ۵ کوه در میان‌ها فعال است.

آنچه که باعث شده است کاستاریکا چنین زیبایی وصف‌ناپذیری جنگل‌های گرمسیری بسیار انبوه و پارک‌های ملی متعدد است که آبشارهای بی‌شماری از جمله بلندترین آبشار آمریکای مرکزی یعنی، آبشار ال‌سالدو‌دل‌کالدو(El Salto del Calvo)، در میان آن‌ها با زیبایی و شکوه تمام در میان آن‌ها خودنمایی می‌کنند.

۲۵ درصد از وسعت کشور کاستاریکا جزو مناطق محافظت‌ شده است و بسیاری از آبشارها در ۳۲ پارک ملی این کشور واقع شده‌اند که بازدید از آن‌ها هزینه دارد؛ اما مطمئن باشید پرداختن مبلغی اندک برای تماشای این همه زیبایی قطعا ارزش دارد. در ادامه شما را به هفت آبشار شگفت‌انگیز در کاستاریکا آشنا می‌کنیم که نباید بازدید از آن‌ها را از دست دهید.

آبشار لافورتانا

آبشار لافورتانا

آبشار لافورتانا (La Fortuna Waterfall) که ارتفاع ریزشگاه آن ۶۹ متر است و از رود تنوریو سرچشمه می‌گیرد، نزدیک آتشفشان آرنال (Arenal Volcano) واقع شده و یکی از معروف‌ترین آبشارهای کاستاریکا محسوب می‌شود. این آبشار با خودرو تنها ۱۰ دقیقه با شهر لافورتانا فاصله دارد.

آبشار لافورتانا (La Fortuna Waterfall)

اگر خودرو اجاره کرده‌اید می‌توانید با حرکت به سمت منطقه دیاگنال ۳۰۱ (Diagonal 301) حرکت کنید و یا با تاکسی که کرایه آن ۱۰ دلار است، خود را به این آبشار برسانید. آبشار لافورتانا از ساعت ۷ صبح پذیرای گردشگران است و بهتر است صبح زود خود را به این آبشار برسانید تا پیش از شلوغ شدن بیشترین لذت را از این شاهکار طبیعت کاستاریکا ببرید.

آبشار لافورتانا

آبشار لافورتانا یکی از معروف‌ترین آبشارهای کاستاریکا است

برای رسیدن به حوضه آبشار باید از ۵۳۹ پله بتنی که در اطراف آن‌ها نرده نیز وجود دارد، بالا بروید. البته نباید از خسته شدن یا افتادن بترسید؛ زیرا این پله‌ها استحکام بالایی دارند و به راحتی می‌توان از آن‌ها بالا رفت. در زیر آبشار حوضچه طبیعی کم عمقی وجود دارد که می‌توانید از شنا کردن در آن لذت ببرید. قبل از بالا رفتن از پله‌ها آب کافی همراه خود بردارید. در ضمن اگر در بین راه خسته شدید، می‌توانید کمی استراحت کنید و از مناظر اطراف خود لذت ببرید.

مسیر منتهی به آبشار لافورتانا

ورودی این آبشار برای هر گردشگر خارجی ۱۵ دلار است و باید به صورت نقدی پرداخت شود و این مبلغ پس از جمع شدن صرف مدیریت پارک می‌شود؛ اگر چه این آبشار در پارک ملی آتشفشان آرنال واقع شده است؛ اما برای بازدید از آن نیازی نیست مبلغ ورودی پارک را بپردازید؛ البته با پرداختن مبلغ ورودی پارک می‌توانید از سایر آبشار‌های این پارک نیز دیدن کنید.

آبشار لاپاز

آبشار لاپاز

بهترین راه برای رفع خستگی پرواز طولانی به سن‌خوزه، حرکت به سمت پارک ملی باغ‌های آبشار لاپاز (La Paz Waterfall Gardens) است که در شمال سن خوزه قرار گرفته است و تنها با یک ساعت و نیم رانندگی می‌توانید به این مکان زیبا برسید. جاده منتهی به این باغ‌ها هموار و آسفالت شده است و بهترین راه برای رسیدن به آن‌ها اجاره یک خودرو است. همچنین می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های Uber خود را به این مکان برسانید که البته کمی هزینه دارد. اگر از خودروی خود استفاده می‌کنید، با استفاده از تابلوهای راهنما می‌توانید خود را به این مکان برسانید. در ضمن بکر بودن این مسیر نیز تا حدود زیادی حفظ شده است.

آبشار لاپاز

شاخص‌ترین و زیبا‌ترین جاذبه پارک ملی آبشار لاپاز (La Paz Waterfall) است که از آبشار ۳۳ متری به پایین دره فرو می‌ریزد. در ضمن این آبشار از جاده هم کاملا مشخص است و می‌توانید تصاویر زیبایی از آن ثبت کنید؛ اما اگر کاملا به آن نزدیک شوید، زیبایی آبشار دوچندان می‌شود. همچنین می‌توانید از آبشار مَجیا بلانکا (Magia Blanca Waterfall) نیز دیدن کنید که با ارتفاع ۳۶ متر از آبشار لاپاز بلند‌تر است. آبشار تمپلو (Templo Waterfall)، آبشار اسکاندیدا (Escondida Waterfall) و آبشار انکانتادا (Encantada Waterfall) نیز از دیگر آبشارهای این پارک ملی هستند. شنا کردن در زیر تمام آبشارهای این پارک ممنوع است.

آبشار لاپاز

مبلغ ورودی این پارک ملی برای هر بزرگسال خارجی ۴۴ دلار است و می‌توانید بلیط ورودی این پارک را به صورت آنلاین نیز خریداری کنید. شاید مبلغ ورودی کمی زیاد باشد؛ اما در نظر داشته باشید که در این پارک یک مسیر پیاده‌روی زیبا به طول ۳۲۰۰ متر ایجاد شده و می‌توانید از دیدن پناهگاه حیوانات نیز لذت ببرید. آبشار از ساعت ۸ صبح پذیرای گردشگران است و حتی می‌توانید شب را نیز در اقامتگاهی که در نزدیکی پارک قرار دارد، سپری کنید.

آبشار ریو سلست

آبشار ریو سلست

آبشار ریوسلست (Rio Celeste Waterfall) در پارک ملی آتشفشان تِنوریو (Tenorio Volcano National Park) واقع شده است. در زبان اسپانیایی واژه «celeste» به معنای رنگ آبی آسمانی است و رنگ زیبایی این آبشار حقیقتا آبی آسمان را در ذهن تداعی می‌کند.

آبشار ریو سلست

مبلغ ورودی پارک ملی برای هر گردشگر خارجی بزرگسال ۱۲ دلار است و این مبلغ باید نقدا پرداخت شود و در این پارک از ساعت ۸ صبح به روی گردشگران باز می‌شود. برای اینکه بیشتر لذت را از طبیعت مناطق محافظت‌شده این پارک ببرید (که تقریبا در فاصله ۹/۶ کیلومتری شهر بیهوگو قرار دارد)، بهتر است خودرویی را برای یک روز کامل کرایه کنید.

آبشار ریو سلست

حوضچه زیر آبشار رنگ فیروزه‌ای زیبایی دارد

مسیر دسترسی به این جاده یک مسیر بتنی است که از میان جنگل عبور می‌کند و چندین پله نیز در میان مسیر قرار دارد. شنا کردن در حوضچه زیر آبشار که آبی فیروزه‌ای زیبایی دارد، ممنوع است؛ اما پس از لذت بردن از زیبایی‌های آبشار می‌توانید در چشمه آب گرم طبیعی پارک نیز لذت ببرید.

آبشار لانوس دِ کورتز

آبشار لانوس د کورتز

آبشار لانوس د کورتز یا به اسپانیایی دیانوز د کورتِ (Llanos de Cortez) که می‌توان گفت زیباترین آبشار کاستاریکا است و اگر پرواز شما از سمت لیبریا به کاستاریکا است، بهترین جاذبه گردشگری کاستاریکا به عنوان اولین مقصد برای بازدید است. این آبشار در شهر باگاس که تنها ۲۵٫۶ کیلومتر با جنوب کشور لیبریا فاصله دارد، قرار دارد و شما می‌توانید تنها با ۳۰ دقیقه از شهر لیبریا خود را به این آبشار برسانید. بازدید از پارک ملی لانوس د کورتز در حال حاضر رایگان است؛ اما با افزایش محبوبیت آبشارهای این پارک ممکن است در آینده از بازدیدکنندگان این آبشار نیز مبلغی دریافت شود.

آبشار لانوس د کورتز

آبشار لانوس دِ کورتِز زیباترین آبشار کاستاریکا است

بازدیدکنندگان تنها با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توانند خود را به این آبشار برسانند؛ اما این مسیر کوتاه کاملا پرشیب است و برای طی کردن آن باید از کفش مناسب استفاده کنید. قطعا پس از رسیدن به آبشار شگفت‌زده می‌شوید؛ چرا که پرده‌ای از آب با عرض ۱۵ متر را می‌بینید که از ارتفاع ۱۲ متری فرو می‌ریزد.

آبشار لانوس د کورتز

در اطراف حوضچه زیر آبشار نیز ساحلی با شن‌های سفید وجود دارد که باعث شده است آبشار بی‌مانند شود. همچنین می‌توانید با بالا بردن از صخره‌های پشت آبشار، آن را از نمایی متفاوت و البته بی‌نظیر نیز تماشا کنید؛ البته باید در هنگام بالا رفتن از صخره‌ها احتیاط کنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه