چرا سفر انفرادی رو به افزایش است؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
چرا سفر انفرادی رو به افزایش است؟

در سال‌های اخیر، سفرهای انفرادی رفته‌رفته جایگزین سفرهای گروهی و خانوادگی می‌شوند. ولی علت این تغییر رفتار چیست؟

طبق گزارش سایت YouGov (شرکت نظرسنجی و تحقیق) بر اساس یافته‌های حاصل از رزرو هتل‌ها، سفر انفرادی محبوب‌ترین شیوه سفر در اقصی نقاط جهان – از آمریکا تا اروپا، آفریقا و آسیا – بوده است. این گردشگران دلایل مختلفی را برای سفر انفرادی خود عنوان کرده‌اند که مهم‌ترین آن آرامش است. همچنین، دور شدن از روزمرگی و آشنایی با فرهنگ‌های جدید از دیگر دلایل سفرهای انفرادی بوده‌اند.

کلانشهرهایی مانند کوالالامپور، توکیو، سنگاپور، هنگ‌کنگ، هوشی‌مین، مانیل در میان گردشگران آسیایی و لندن، توکیو، سیدنی، ملبورن، نیویورک، بانکوک، لس‌آنجلس و لاس‌وگاس نیز در بین مقصدهای مورد علاقه گردشگران آمریکایی، اروپایی و استرالیایی قرار دارند.

سفر انفرادی

نکته قابل توجه اینکه کلیه مقصدهای نامبرده از بزرگ‌ترین کلانشهرهای جهان محسوب می‌شوند و دلیل انتخاب آن‌‌ها توسط گردشگرانی که سفر انفرادی را ترجیح می‌دهند وجود جاذبه‌ها، تفریحات شبانه، خرید و رستوران‌های متنوع است.

در این میان توکیو علاوه بر گردشگران آسیایی در میان گردشگران اروپایی، آمریکایی و استرالیایی نیز بسیار محبوب است.

همچنین، بر اساس این تحقیق مشخص شده است که گردشگران انفرادی بر اساس سن نیز متفاوت هستند؛ برای مثال، میانگین سنی گردشگران انفرادی آسیایی بین ۱۸ تا ۲۶ سال است، در حالی که برای گردشگران اروپایی و آمریکایی ۳۹ سال و بالاتر است. علاوه بر این، گردشگران اروپایی و آمریکایی مدت زمان بیشتری را برای سفرهای انفرادی صرف کرده‌اند.

سفر انفرادی

بر اساس نتیجه یکی دیگر از تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است ۶۰٪ مردم زمانی که ازدواج می‌کنند سفر انفرادی را ترجیح می‌دهند. در این رابطه، کوبا پیشرو در زمینه رشد سفر انفرادی بانوان است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه