ممنوعیتی برای ورود به کویر مرنجاب وجود ندارد

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۰
ممنوعیتی برای ورود به کویر مرنجاب وجود ندارد

هیچ ممنوعیتی برای تردد گردشگران و خانواده‌ها در کویر مرنجاب وجود ندارد و تنها ورود و خروج خودروهای دو دیفرانسیل و سافاری منوط به دریافت مجوز و رعایت ضوابط است.

به گفته حسین انصاری‌فرد، رئیس کلوپ سافاری استان های جنوب غربی کشور، بهره‌برداری از کویر مرنجاب برای علاقه‌مندان و گردشگران ادامه داشته و ممنوعیتی برای تردد گردشگران و خانواده‌ها وجود ندارد و آمادگی صدور مجوز جهت ورود خودروهای دو دیفرانسیل واجد شرایط به این منطقه نیز وجود دارد.

انصاری فرد افزود:

مالکان خودروهای دو دیفرانسیل برای تردد در مسیر کویر مرنجاب می‌توانند با مراجعه به دفتر کلوپ سافاری استان اصفهان واقع در ضلع شرقی میدان فولاد آران و بیدگل و ارائه مدارک مورد نیاز در این مسیر تردد کنند.

رئیس کلوپ سافاری استان‌های جنوب غربی کشور، از جمله مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز تردد در کویر مرنجاب برای خودروهای دو دیفرانسیل و علاقه‌مندان آفرود و سافاری را همراه داشتن اصل شناسنامه، کارت ملی، کارت خودرو، برگه معاینه فنی و امضای تعهدنامه (پذیرش برخی محدودیت‌ها) عنوان کرد.

وی در ادامه اضافه کرد که کلوپ سافاری استان اصفهان تلاش دارد زمینه‌های سفری مسئولانه را با اجرای طرح ساماندهی آفرود، سافاری و حمایت از تورهای گردشگری تحت نظارت، فراهم و از ایراد آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست جلوگیری کند.

انصاری فرد تصریح کرد:

هرگونه حضور گردشگران در مرنجاب بدون مدیریت و برنامه‌ریزی می‌تواند برای پوشش گیاهی، گونه‌های جانوری و سیمای بکر کنونی کویر آسیب‌زا باشد و امید می‌رود رویدادهای ناگوار رانندگی ناشی از فقدان آشنایی گردشگران با منطقه نیز با اجرای این طرح کاهش یابد.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور در شمال شهرستان آران و بیدگل است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

مرنجاب سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه