چترهای رنگارنگ، سقف خیابان های آگدا در پرتغال

نازنین امانت
نازنین امانت شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
چترهای رنگارنگ، سقف خیابان های آگدا در پرتغال

چترهای رنگارنگ، حتی به‌تنهایی هم ظاهر دلربایی دارند که توجه مردم را به خود جلب می‌کند. حال تصور کنید آسمانی پوشیده با این چترها، چه منظره‌ای را به‌وجود می‌آورد! قدم زدن در هوایی بارانی در مکانی به این زیبایی، چه حسی در شما ایجاد می‌کند؟

حتی در روزهای بارانی، هنگام را رفتن در خیابان‌های آگدا (Agueda)، پرتغال، خیس نخواهید شد. این اتفاق را مدیون صدها چتر رنگارنگ و معلق در هوا هستیم. گردشگران می‌توانند به‌راحتی بدون توجه به شرایط آب‌وهوایی در خیابان‌های شهر به خوشی قدم بزنند.

پروژه‌ی آسمان مسقف شده با چترها، اولین بار توسط سکستافیرا پروداکز (Sextafeira Produções) در سال ۲۰۱۲ به اجرا درآمد که چترهای رنگارنگی را بر فراز آسمان آگوئادن (Aguedan) آویختند. تصاویر آن چترهای معلق در شبکه‌های اینترنتی پراکنده و همه‌گیر شد. این امر باعث جذب گردشگران فراوانی به رنگارنگ‌ترین خیابان پرتغال شد تا خودشان از نزدیک این منظره را ببینند.

بعدها گروه هنر، با استفاده از یک مجموعه‌ای جدید از چترها، برای ایجاد اثری متفاوت، مجددا دست به کار شدند. نتیجه‌ی این طرح، بارانی از رنگ‌های زنده و پرطراوت روی سنگ‌ فرش‌های زمین خیابان شد. در بعضی از بخش‌های این طرح، چترهایی دارای نقش و نگارهای زیبا آویخته شده‌ است تا سایه‌ی آن‌ها روی زمین طرح‌های جالبی را رقم بزنند.

گردشگرانی که به آنجا سفر کرده‌اند، می‌گویند «این یک تجربه‌‌ای جادویی است که هر کسی، خودش بتواند در این خیابان‌های رنگارنگ قدم بزند.» اگر توان آن را دارید که با پرتغال سفر کنید، به مشاوره‌ی این افراد عمل کنید و حتما به آگدا سر‌بزنید.

agueda_1

agueda_3

agueda

agueda_4

agueda_2

مطالب مرتبط:

منبع When on Earth

دیدگاه