بازی چوگان با فیل در تایلند برای همیشه متوقف شد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۰
بازی چوگان با فیل در تایلند برای همیشه متوقف شد

بنیاد رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران آسیا، ویدئویی از آزار و اذیت فیل‌ها در مسابقات چوگان با فیل منتشر کرد و متعاقبا بازی چوگان با فیل در تایلند برای همیشه متوقف شد.

انجمن چوگان تایلند به‌دنبال دریافت مجوز برای تورنمنت چوگان با فیل جام پادشاهی ۲۰۱۹ نیست و فعالیت خود در تایلند را متوقف کرده است؛ به عبارتی بعد از آنکه بنیاد رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران آسیا (PETA Asia)، یافته‌های خود را در اختیار اسپانسرها قرار داد، آن‌ها اسپانسری خود را پس گرفتند و در نتیجه رسما پایان این بازی در کشور تایلند اتفاق افتاد.

این ماجرا به خاطر ویدئویی بود که این بنیاد منتشر کرد و در آن نشان می‌داد مربیان فیل‌ها در تورنمنت سال گذشته به‌شکل وحشتناکی فیل‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند و همین موضوع باعث اعتراض جهانی و شرکت‌های متعدد نظیر وسپا، Ecolab، IBM و... شد و متعاقبا اسپانسری خود را از این رقابت ظالمانه پس گرفتند. این ویدئو نشان‌دهنده آزارهای دیگری مثل غل‌و‌زنجیر کردن فیل‌ها در آب در حالت ایستاده نیز بود.

چوگان تایلند

رئیس این بنیاد می‌گوید:

هیچ انسانی با ذره‌ای از اخلاقیات یا احساس دوست ندارد که فیل‌ها به‌شدت مورد آزار و اذیت قرار بگیرند و به اجبار برای چوگان، فیل‌سواری یا انجام ترفندهای احمقانه به کار گرفته شوند. این بنیاد بسیار خرسند است که این خشونت‌ها به پایان رسیده است و تلاش می‌کنیم هرگونه سوء‌استفاده از حیوانات نیز به‌طور کلی از بین برود.

فیلم تحقیقات بنیاد رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران آسیا که از پنجره‌ی هتل‌ها و آپارتمان‌های نزدیک به محل برگزاری مسابقات گرفته شده است، نشان می‌دهد که مربی‌ها در محوطه نگهداری فیل‌ها (درست در کنار زمین مسابقه) مکررا سر و بدن فیل‌ها را یک شئ نوک تیز (شبیه به پوکر شومینه با یک قلاب فلزی نیز در یک سر آن) مورد ضرب‌و‌شتم قرار داده‌ و علاوه بر این ضربه‌های شدیدی به گوش‌های بسیار حساس آن‌ها وارد کرده‌اند. برخی از این فیل‌ها به حدی مورد آزار قرار گرفته‌اند که به خونریزی افتاده‌اند و برخی تمام روز در آب غل‌و‌زنجیر مانده‌اند.

بخشی از شعار این بنیاد می‌گوید که حیوانات برای تفریح ما خلق نشده‌اند و خاطر نشان می‌کند که فیل‌هایی که برای تورنمنت‌های چوگان، سواری یا هر نوع سرگرمی دیگری استفاده می‌شوند، تحت تمرینات خشونت‌آمیز زیادی قرار می‌گیرند تا مطیع شوند و در نتیجه دائما باید ضرب‌و‌شتم را تحمل کنند. در بین مسابقات هم اغلب غل‌و‌زنجیر می‌شوند به‌طوری که حتی نمی‌توانند یک قدم بردارند.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه