۲۸ هزار جلد گذرنامه و بیش از ۱۵ هزار مجوز خروج از کشور در قم برای اربعین صادر شد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
۲۸ هزار جلد گذرنامه و بیش از ۱۵ هزار مجوز خروج از کشور در قم برای اربعین صادر شد

بیش از ۱۵ هزار مجوز خروج از کشور برای مشمولان زائر اربعین حسینی (ع) در قم صادر شده است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم گفت:

از نیمه دوم شهریور ماه سال جاری تاکنون برای بیش از ۱۵ هزار نفر از مشمولان زائر اربعین حسینی (ع) اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه علمیه استان، متقاضیان جریمه مشمولان غایب و متقاضیان کارت معافیت و پایان خدمت هوشمند، مجوز خروج از کشور به مقصد کشور عراق صادر شده است.

وی گفت:

به منظور تسریع در رسیدگی به درخواست مشمولان و فراهم کردن زمان لازم برای سایر امورات خروج از کشور شامل اخذ گذرنامه، اخذ ویزا و جهت پیوستن آنان به خیل عظیم راهپیمایان اربعین ابا عبدالله الحسین (ع)، بررسی درخواست بیش از ۸۰ درصد متقاضیان مذکور به‌صورت اینترنتی انجام و مابقی نیز به‌صورت حضوری و با مراجعه به معاونت وظیفه عمومی استان صورت پذیرفته است.

به گفته وی با توجه به اهمیت موضوع و سهیم شدن کارکنان معاونت در این امر معنوی، روزهای منتهی به اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع)، کارکنان این معاونت از ساعت ۷ الی ۱۷ در محل کار حاضر بوده و به درخواست زائران رسیدگی شده است.

امسال استقبال مردم برای شرکت در پیاده روی اربعین نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد پیدا کرده است.

اقدامات لازم برای صدور ۲۸ هزار جلد گذرنامه توسط ناجا با تلاش مضاعف کارکنان اداره مهاجرت و گذرنامه استان در ۲ ماهه منتهی به اربعین انجام شد. میزان تقاضای گذرنامه نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته که علت آن اخذ گذرنامه در سنوات قبل و تداوم اعتبار آن‌ها است‌.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم بیان کرد:

ارائه خدمات به عاشقان حسینی در ایام اربعین (ع)، برگ زرین و مدال افتخاری است که در کارنامه فرماندهی انتظامی استان ثبت می‌شود‌.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه