هواپیمای اندونزی در دریا سقوط کرد

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
هواپیمای اندونزی در دریا سقوط کرد

یک هواپیمای شرکت هوایی لایون با ۱۸۹ نفر خدمه و مسافر، که صبح دوشنبه از جاکارتای اندونزی .برخاسته بود، در دریا سقوط کرد.

وزیر حمل و نقل اندونزی تایید کرده است هواپیمایی که صبح امروز از جاکارتای اندونزی برخاست و در دریا سقوط کرد، دارای ۱۸۹ مسافر، از جمله یک کودک و دو نوزاد بود. این هواپیما در ساعت ۶:۲۰ دقیقه از زمین برخاسته و در ساعت ۶:۳۳ دقیقه ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داده است. 

این هواپیما به مقصد پنگکال پینانگ در جزیره سوماترا سفر می‌کرده و تاکنون قطعاتی از لاشه هواپیما و اشیا دیگر در سواحل غربی جاوا یافته شده است. وزیر اقتصاد اندونزی اعلاک کرده است که ۲۰ مقام وزارتخانه‌ای در این پرواز حضور داشتند که پس از گذراندن تعطیلات به همراه خانواده خود در جاکارتا، به محل کار خود در پنگکال پینانگ باز می‌گشتند.

مسئولان شرکت هوایی لایون اعلام کرده‌اند که خلبان این هواپیما تاکنون بیش از ۶ هزار ساعت پرواز و کمک خلبان در حدود ۵ هزار ساعت پرواز انجام داده بودند.

سخنگوی کشور اندونزی اعلام کرده که یک قایق سقوط این هواپیما به داخل دریا را مشاهده کرده است. مقامات همچنین آمادگی خود را برای فراهم کردن کمک‌های فنی به تحقیقات محل حادثه اعلام کرده‌اند. تاکنون قایق‌ها، هلی کوپتر و ۲۵۰ امدادگر از جمله غواصان، در محل حادثه مشغول به کار هستند.

شرکت هوایی لایون یکی از بزرگترین و جدید‌ترین ایرلاین‌های اندونزی است، که پروازهای بسیاری به مقاصد داخلی و بین‌المللی انجام می‌دهد.

تاکنون مشخص شده که علت سقوط این هواپیما عامل آب و هوایی نداشته است، اما عوامل انسانی، تکنیکی و جرم هنوز مورد بحث هستند.

سقوط هواپیمای اندونزی

منبع عکس: CNN

مطالب مرتبط:

منبع cnbc edition.cnn

دیدگاه