در بسته سوغات خراسان رضوی باید سطوح درآمدی در نظر گرفته شود

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
در بسته سوغات خراسان رضوی باید سطوح درآمدی در نظر گرفته شود

بسته‌های سوغات خراسان رضوی باید برای سه سطح از مشتریان و پنج سطح درآمدی تعریف و بسته‌بندی شود.

به گفته مژگان ثابت تیموری دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی باید در بسته سوغات این استان و مشهد عنصر معنویت در نظر گرفته و این بسته برای سه سطح از مشتریان تعریف شود.

مژگان ثابت تیموری افزود:

این سه سطح از مشتریان شامل گردشگران ایرانی داخلی، گردشگران خارجی غیر عرب زبان و گردشگران عرب زبان است.

همچنین بسته سوغات خراسان رضوی بر اساس اظهارات ایشان باید برای پنج سطح درآمدی قابل خرید باشد تا تمامی اقشار بتوانند از آن استفاده کنند.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت:

از پارسال به درخواست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان موضوع سوغات و تهیه بسته سوغات به کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی سپرده شد. از آن زمان کارگروه سوغات ذیل کمیسیون گردشگری و خدمات و با شرکت هنرمندان فعال حیطه گردشگری، صنایع دستی و سوغات شکل گرفت.

به گفته ایشان نشستهای متعدد با نمایندگان مجلس و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در این چارچوب برگزار و در نهایت این جمع‌بندی حاصل شده است که برای تمام کسانی که از این شهر و استان بازدید کرده‌اند برند خراسان رضوی و مشهد ماندگار بماند.

ثابت تیموری ادامه داد که بسته سوغات باید شامل تمام اقلام سوغات اصلی مشهد و خراسان رضوی باشد و نیز علاوه بر کالایی که در آن قرار می‌گیرد، باید ارزش افزوده ایجاد کند.

ایشان در پایان گفت:

بسته باید به‌گونه‌ای طراحی شود که کالاهای دیگری هم در کنار خشکبار و گوهرسنگ در آن جای گیرد و کالای معنوی و متبرک هم درون آن قرار گیرد و بسته نهایی طراحی شده با رعایت همه این جوانب به‌عنوان برند سوغات خراسان رضوی معرفی شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه