گران قیمت ترین رستوران های جهان کدامند؟

نازنین امانت
نازنین امانت جمعه، ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
گران قیمت ترین رستوران های جهان کدامند؟

بسیاری از مردم تمایل دارند تا در حین سفر خود، رستوران‌های مختلف را هم امتحان کنند و هزینه‌ی زیادی را صرف این کار می‌کنند. به نظر شما گران‌ترین رستوران‌های دنیا در کجا واقع شده‌اند؟ آیا می‌توانید حدس بزنید که یک وعده غذا در این رستوران‌ها چقدر می‌تواند هزینه بر باشد؟ 

هر کسی غذای خوب و تجربه‌ی صرف یک شام خوب را دوست دارد. اما این سؤال مطرح است که آیا شما حاضر هستید پول زیادی را در گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های جهان صرف کنید؟ بعد از فهمیدن اینکه یک فرد چه مقدار پول باید در این رستوران‌ها صرف کند، به احتمال زیاد قدردان غذای کم هزینه خود خواهید بود. در این مقاله ۲۵ رستوران گران‌قیمت جهان معرفی شده است که حتما باید آن‌ها را امتحان کنید.

۲۵. میز سرآشپز در آشپزخانه بروکلین (Chef’s Table at Brooklyn Fare)

Chef’s Table at Brooklyn Fare

رستوران Chef’s Table at Brooklyn Fare در نیویورک آمریکا واقع شده است. هزینه‌ی یک وعده غذا در این رستوران برای هر شخص ۳۰۶ دلار است. این تنها رستوران سه ستاره‌ی میشلین (three-Michelin star) در بروکلین و بسیار گران‌قیمت است. فقط ۱۸ صندلی در دسترس برای صرف غذا دارد. سرآشپز یک منوی ۱۵ بخشی را ارائه می‌دهد که به‌طور عمده شامل غذاهای فرانسوی و ژاپنی است.

۲۴. لارپِژ (L’Arpegè)

L’Arpegè

رستوران L’Arpegè اولین ستاره‌ی میشیلین خود را در سال ۱۹۹۶ گرفت. اما پس از گذشت ۲۱ سال، هنوز هم شایستگی این مقام را دارد. «تخم‌مرغ گرم و سرد» (hot-cold egg) آن‌ها بسیار معروف است و ۴۰۰ دلار دارد. این رستوران در پاریس فرانسه واقع شده است.

۲۳. فرابنفش (Ultraviolet)

Ultraviolet

رستوران Ultraviolet در سال ۲۰۱۲ توسط سرآشپزی فرانسوی به نام پائول پَریت (Paul Pairet) تاسیس شد که تجربه‌ی یک شام واقعی را به شما ارائه می‌دهد. نمایشی از نورها، موسیقی مضمون و به نمایش درآوردن اسم غذاها روی میز شام از جمله ویژگی‌های این رستوران است که بسیار جذابیت دارد. صرف غذا در اینجا ۴۵۰ دلار دارد. این رستوران در شانگهای، چین قرار داد.

۲۲. رستوران گای ساوُوی در پاریس (Restaurant Guy Savoy De Paris)

Restaurant Guy Savoy De Paris

مالک رستوران Restaurant Guy Savoy De Paris سرآشپز سه ستاره‌ای بنام گای ساووی است. او به این مشهور است که هیچ‌گاه ناامید نمی‌شود (همچنین ممکن است شما او را به‌‌عنوان معلم گُردن رَمزی (Gordon Ramsay) هم بشناسید). این رستوران در پاریس، فرانسه قرار دارد. هزینه صرف یک وعده غذا در این رستوران، ۵۲۵ دلار است.

۲۱. هرتوگ ژان (Hertog Jan)

Hertog Jan

رستوران Hertog Jan در بروخه‌، بلژیک، قرار دارد. هزینه صرف غذا در اینجا به‌ازای هر نفر، ۲۷۵ دلار است. هرتوگ ژان از مواد اولیه‌ی بسیار عالی که در مزرعه‌ی خودش می‌کارد، در غذاهایش استفاده می‌کند.

۲۰. دِلیبریه (De Librije)

De Librije

رستوران De Librije در زووله (Zwolle) و در کشور هلند قرار دارد. صرف غذا در این رستوران ۲۹۰ دلار دارد. این رستوران متعلق به سرآشپز جانی بوئر (Jonnie Boer) و همسرش تریس بوئر (Thérèse Boer) است. آن‌ها غذاهای مدرنی را که از محصولات منطقه‌ای و فصلی تهیه شده است، در منوی خود ارائه می‌دهند.

۱۹. شلاس شاواشتاین (Schloss Schauenstein)

Schloss Schauenstein

 رستوران Schloss Schauenstein در فورستناو (Furstenau) و در کشور سوئیس قرار دارد. هزینه صرف غذا در این رستوران ۳۵۵ دلار است. این رستوران درون قلعه‌ای مربوط به قرن ۱۸ واقع شده است و تزئیناتی قرون‌وسطایی دارد.

۱۸. میشل براس تویا (Michel Bras Toya)

Michel Bras Toya

رستوران Michel Bras Toya در شهر تویا و کشور ژاپن قرار دارد. هزینه صرف غذا در اینجا به‌ازای هر نفر، ۴۱۰ دلار است. این رستوران خوراک‌های فرانسوی را با ترکیبی از غذاهای ژاپنی ارائه می‌دهد. و چشم‌اندازی حیرت‌انگیز از دریاچه‌ی آتش‌فشانی‌ تویا (the volcanic Lake Toya) دارد.

۱۷. جول روبوچون (Joël Robuchon)

 Joël Robuchon

رستوران Joël Robuchon در لاس وگاس، آمریکا، قرار دارد. هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۲۳۰ دلار است. در سال ۱۹۸۹، گُلت میلا (Gualt Millau)، راهنما و کیفیت سنج رستوران‌های فرانسوی، به سرآشپز جول روبوچون عنوان سرآشپز قرن را اعطا کرد.

۱۶. فرنچ لاندری (French Laundry)

رستوران

رستوران French Laundry در یونت ویل (Yountville)، آمریکا، قرار دارد. هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۲۹۷ دلار است. این رستوران غذاهای رنگارنگ آمریکایی را عرضه می‌کند و از مرغوب‌ترین مواد اولیه در غذاهای خود استفاده می‌کند.

۱۵. پِر شِی (Per Se)

Per Se

رستوران Per Se در منهَتن آمریکا قرار دارد. هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۳۲۵ دلار است. این رستوران در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده است و غذاهای متنوعی را به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

۱۴. میسوگوئیگاوا (Misoguigawa)

Misoguigawa

میسوگوئیگاوا Misoguigawa در ۳ شهر از شهرهای ژاپن بنام اوزاکا، کوب و کیوتو شعبه دارد. هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۲۷۰ دلار است و برای اینکه یک وعده غذای کامل (غذایی که از بخش‌های متنوعی مانند پیش‌غذا، غذای اصلی و... تشکیل شده است) و تجملی آن‌ها را تهیه کنید، باید حداقل از ۵ روز قبل آن را سفارش داده باشید!

۱۳. لُپِره کَتِلان (Le Pré Catelan)

Le Pré Catelan

رستوران Le Pré Catelan در مرکز پارک بوئیز دو بولونیه (the Bois de Boulogne park)، فرانسه، قرار دارد. هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۲۵۵ دلار است. این رستوران شیک برای سرو غذاهایش به‌شکل‌های هیجان‌انگیز معروف است.

۱۲. بژ (Beige)

Beige

 رستوران Beige در سال ۲۰۰۴ توسط سرآشپزی مشهور بنام آلن دوکاس (Alain Ducasse) و شَنِل (Chanel) در توکیو، کشور ژاپن افتتاح شد! هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۲۵۹ دلار است. در آنجا غذاهای فرانسوی که با مواد اولیه‌ی فصلی ژاپنی تهیه شده است، سرو می‌شود.

۱۱. گُردُن رَمزی (Gordon Ramsay)

Gordon Ramsay

صاحب رستوران Gordon Ramsay سرآشپز و شخصیت تلویزیونی معروف بنام گُردُن رَمزی است. این رستوران از سال ۲۰۰۱ تاکنون سه ستاره میشلن دست پیدا کرده است. هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۳۵۵ دلار است. این رستوران در لندن، انگلستان، قرار دارد.

۱۰. رستوران لو موریس (Restaurant Le Meurice)

Restaurant Le Meurice

با الهام گرفتن از ورسای (Versailles)، رستوران فوق‌العاده لوکس Restaurant Le Meurice با لوسترهایی کریستالی، برنزی و مرمرین تزیین شده است. ایت رستوران در پاریس قرار دارد و هزینه‌ی صرف غذا به‌ازای هر نفر، ۵۲۴ دلار است.

۹. رستوران زیر آبی ایتاآ (Ithaa Undersea Restaurant)

Ithaa Undersea Restaurant

به نقل از the New York Daily Newsدر سال ۲۰۱۴، این مکان به‌عنوان زیباترین رستوران در جهان برگزیده شد. با ایتاآ صرف غذایی عجیب و هیجان‌انگیز را تجربه می‌کنید. این رستوران در ۵ متری از سطح آب اقیانوس هند قرار گرفته است و چشم‌اندازی زیبا از تپه‌های مرجانی را ارائه می‌دهد. ایتاآ در مالدیو قرار دارد و هزینه‌ی صرف غذا در آن به‌ازای هر نفر، ۵۰۰ دلار است.

۸. آلن دوکاس در دورچستر (Alain Ducasse at the Dorchester)

Alain Ducasse at the Dorchester

رستوران Alain Ducasse at the Dorchester در لندن، انگلستان، قرار دارد. هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۳۴۳ دلار است. در آنجا غذاهایی نفیس از جمله منوی ترافل سیاه دارای ۷ قسمت، سرو می‌شود که بسیار جذاب است.

۷. آراگاوا (Aragawa)

Aragawa

در سال ۲۰۰۶، مجله‌ی فورب (Forbes)، آراگاوا Aragawa را به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین رستوران انتخاب کرد. با وجود اینکه هم‌اکنون دیگر در این مقام قرار ندارد، ولی هنوز هم جزو فهرست ۱۰ رستوران برتر جهان است. این رستوران تنها گنجایش ۲۲ نفر را دارد که این خود بیان‌گر این است که رزرو آنجا ماه‌ها طول می‌کشد. این رستوران در توکیو، ژاپن، قرار دارد. هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۳۷۰ دلار است.

۶. رستوران کریسیِر (Restaurant Crissier)

Restaurant Crissier

در سال ۲۰۱۳، سرآشپز بِنوآ وُآلر (Benoit Violer) به‌عنوان سرآشپز سال در سوئیس برگزیده شد و از گُلت میلا (Gualt Millau)، یک راهنمای معتبر رستوران‌های فرانسوی، نمره‌ی ۱۹ از ۲۰ را گرفت. رستوران Restaurant Crissier در کریسیِر، سوئیس، واقع شده و هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۴۱۵ دلار است.

۵. خانه‌ی پِلازا آتِنی (Plaza Athénéé Maison)

Plaza

رستوران دیگری که به آلن دوکاس تعلق دارد، خانه‌ی پِلازا آتِنی (Plaza Athénéé Maison) است. این رستوران یکی از بهترین سروهای غذا را ارائه می‌دهد. منوی آن‌ متشکل از مواد اولیه‌ی نادری است و از آنجایی که در یکی از زیباترین شهرهای جهان قرار دارد، طبیعی است که گران‌قیمت هم باشد. این رستوران در پاریس، فرانسه، واقع شده و هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۵۵۰ دلار است.

۴. اوراساوا (Urasawa)

Urasawa

رستوران Urasawa در «بِوِرلی هیلز» (Beverly Hills)، آمریکا، واقع شده است. هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۴۸۸ دلار است. این رستوران ۳۰ غذای مختلف را ارائه می‌دهد، ولی رزرو کردن در آنجا کار راحتی نیست. این رستوران فقط گنجایش ۱۰ نفر را دارد.

۳. کیچو (Kitcho)

Kitcho

این رستوران با غذای مخصوصش به نام کیاسِکی (the high temple of kaiseki)، یک وعده غذای کامل دارای بخش‌های مختلف که با مراسم چای ژاپنی آغاز می‌شود، شناخته می‌شود. غذاها در کیچو Kitcho خارق‌العاده هستند. این رستوران در کیوتو واقع شده است و هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۶۰۰ دلار است.

۲. ماسا (Masa)

Masa

در منهتن، نیویورک قرار دارد. هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۵۸۵ دلار است. ماسا Masa گران‌قیمت‌ترین رستوران موجود در آمریکا است.

۱. ساب‌لیموشِن (Sublimotion)

Sublimotion

در ایبیزا (Ibiza)، اسپانیا، قرار دارد. هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به‌ازای هر نفر، ۱٬۸۵۰ دلار است! ساب‌لیموشِن Sublimotion گران‌قیمت‌ترین رستوران موجود در سراسر جهان است. هر جایگاه آن می‌تواند به‌اندازه‌ی ۱۲ مهمان ظرفیت داشته باشد. این رستوران ۱۵ الی ۲۰ وعده‌ی غذا، موسیقی، رقص و نمایش را ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط:

منبع list25

دیدگاه