بهترین زمان سفر به بنتوتا؛ شهر سواحل طلایی در سریلانکا

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به بنتوتا؛ شهر سواحل طلایی در سریلانکا

بهترین زمان سفر به بنتوتا، اقامتگاه ساحلی و تفریحی کشور سریلانکا چه زمانی از سال است؟ 

بنتوتا، یک اقامتگاه تفریحی در سواحل جنوب غربی سریلانکا، در ۶۵ کیلومتری جنوب کلمبو واقع شده است. این شهر، یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های ساحلی جزیره به شمار می‌آید.

نام بنتوتا از روی رودخانه بنتوتا، بزرگ‌ترین رودخانه سریلانکا که به سمت اقیانوس جاری می‌شود، برداشته شده است. حدود ۳۷ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند. تور بنتوتا با توجه به نزدیکی به دیگر اقامتگاه‌های تفریحی مانند برووالا، الوتگاما، ایندورووا و کاسگودا از مشهورترین تورها در تور سریلانکا به شمار می‌آید.

بنتوتا با اقلیم حاکم گرمسیری با بادهای موسمی احاطه شده است. آب و هوا در این شهر ساحلی گرم، مرطوب، دمای میانگین در طول سال، حدودا ۳۰ درجه سانتی‌گراد و بارش با حضور دو فصل بارانی پر بار در بنتوتا بسیار زیاد است.

بهترین زمان سفر به بنتوتا، با توجه به فصل‌های باد و باران‌های موسمی که در بنتوتا به علت موقعیت جغرافیایی با بارش و طوفان‌های شدید همراه می‌شوند، فصل زمستان در ماه‌های ژانویه، فوریه و آوریل با دمای میانگین ۲۷ درجه سانتی‌گراد و میزان بارش ۸ سانتی‌متر در ماه، است.

زمان سفر بنتوتا

بنتوتا در سال ۲۰۰۴ در اثر تسونامی اقیانوس هند تقریبا نابود شد، اما پس از آن حادثه با برنامه‌های گستره بازسازی به‌عنوان یک اقامتگاه کنار دریا به عرصه گردشگری بازگشت.

در گشت و گذار در این شهر، هیچ کمبودی حس نخواهید کرد. بنتوتا با کافه‌ها، رستوران‌ها و آژانس‌های مسافرتی بی‌شمار، یک تجربه ناب و فراموش‌نشدنی برای شما رقم خواهد زد. به هیچ وجه از فعالیت‌های آبی کنار ساحل مانند غواصی و اسنورکل غافل نشوید.

بهترین زمان سفر به بنتوتا بر اساس آب و هوا

زمان سفر به بنتوتا

بهترین زمان سفر به بنتوتا بر اساس آب و هوا، اول ژانویه تا یازدهم مارس (۱۱ دی تا ۲۰ اسفند) است. 

بنتوتا در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۴ از ۱۰۰ را دارا است

میانگین دما در بنتوتا در زمان‌های مختلف سال تقریبا ثابت است. با توجه به رطوبت، هوا در تمام سال گرم و احتمال بارش باران در تمام سال محتمل است. بنتوتا در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۴ از ۱۰۰ را دارا است.

اگر به دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه می، آوریل و مارس به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت) با دمای میانگین ۳۱٫۸ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۶٫۱ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است.

بهترین زمان سفر به بنتوتا بر اساس دمایی که حس می‌کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می‌گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می‌وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دمایی که ما حس می‌کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به بنتوتا بر اساس بارش باران 

اگر به دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه‌های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه گفته می‌شود) یعنی ژانویه، فوریه و مارس به بنتوتا بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواسط ماه ژانویه (اواخر دی) است.

بهترین زمان سفر به بنتوتا بر اساس رطوبت و وزش باد

بنتوتا دارای ماه‌های مرطوب بسیار و درصد رطوبت بالا در تمام سال است. کم رطوبت‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۷۴٫۷ درصد، ماه مارس و مرطوب‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۸۳٫۸ درصد، جولای است.

وزش باد در بنتوتا، معمولا آرام است. پربادترین ماه‌های سال، ژوئن و سپس جولای و می هستند. باد ماه ژوئن با سرعت ۱۵٫۴ کیلومتر بر ساعت، یک باد آرام به شمار می‌آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در بنتوتا در اوایل تا اوسط ماه جولای، ۲۶٫۱ کیلومتر بر ساعت است که یک باد متوسط به شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به بنتوتا بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری بنتوتا، دسامبر و سپس اکتبر و آگوست هستند. قیمت هتل‌ و بلیط هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارد؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

خلوت‌ترین ماه گردشگری بنتوتا، ژوئن است؛ زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

بهترین زمان سفر به بنتوتا بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

زمان سفر بنتوتا

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی گرم می‌شود. دمای میانگین در این فصل حدود ۲۹٫۸ تا ۳۱٫۸ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۶ تا ۱۲ روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار، فصل خلوت گرشگری بنتوتا است، بنابراین قیمت هتل و بلیط هواپیما کاهش می‌یابد.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

زمان سفر بنتوتا

ماه‌های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و گرم هستند. این ماه‌ها با ۱۱ تا ۱۴ روز بارش موثر در ماه، میزان بارش متوسطی را تجربه می‌کنند.

ماه‌های ژوئن تا آگوست، از فصول خلوت گردشگری بنتوتا هستند و همین موضوع این ماه‌ها را زمانی ایده‌آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می‌کند.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

زمان سفر بنتوتا

دمای میانگین در فصل پاییز حدود ۲۹٫۲ تا ۳۰٫۳ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا خواهد کرد. حدودا در هر ماه به‌صورت میانگین ۱۲ تا ۱۵ روز بارش موثر برف و یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز دومین زمان شلوغ گردشگری بنتوتا است.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

زمان سفر بنتوتا

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۲۹٫۴ تا ۳۱٫۲ درجه سانتی‌گراد در بنتوتا فوق‌العاده است. به‌صورت میانگین ۴ تا ۱۰ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در بنتوتا است، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید.

بهترین زمان سفر به بنتوتا بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

بنتوتا پراهرا (Bentota Perahera)

زمان سفر بنتوتا

بنتوتا پراهرا، یک فستیوال بودایی در شهر بنتوتا است که هر سال در پایان ماه دسامبر برگزار می‌شود. این فستیوال مشابه پراهرا در کندی، اما در مقیاس کوچک‌تر است.

یک رژه نیز با حضور فیل‌ها، مشعل‌داران، رقاصان، شعبده‌بازان و کسانی که با آتش تردستی می‌کنند، پرچمداران، طبل‌نوازان و موسیقیدانان در طول شب بین ساعات ۱۱ تا ۱ بامداد در این فستیوال برگزار می‌شود.

فستیوال ساحلی بنتوتا (Bentota Beach Festival)

فستیوال ساحلی بنتوتا هر سال با شور و اشتیاق خاصی در ماه مارس با حضور دی‌جی‌ها و گردشگران علاقه‌مند به موسیقی در سواحل این شهر برگزار می‌شود.

بنتوتا؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۲۶٫۶۸٫۱
فوریه۲۷۵٫۸
مارس۲۸۱۰٫۴
آوریل۲۸٫۲۲۰٫۸
می۲۸٫۵۲۷٫۷
ژوئن۲۷٫۹۱۸
جولای۲۷٫۴۱۵٫۲
آگوست۲۷٫۵۲۱٫۱
سپتامبر۲۷٫۵۲۶٫۴
اکتبر۲۷٫۳۲۹
نوامبر۲۷۲۹٫۷
دسامبر۲۶٫۷۲۳٫۹

میانگین ماهیانه دما و بارش در بنتوتا

چه زمانی به بنتوتا برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگین
ژانویه۲۳٫۶۲۹٫۶
فوریه۲۳٫۸۳۰٫۳
مارس۲۴٫۶۳۱٫۶
آوریل۲۵٫۳۳۱٫۱
می۲۶٫۴۳۰٫۳
ژوئن۲۵٫۸۲۹٫۶
جولای۲۵٫۴۲۹٫۱
آگوست۲۵٫۶۲۹٫۲
سپتامبر۲۵٫۳۲۹٫۳
اکتبر۲۴٫۸۲۹٫۷
نوامبر۲۴٫۲۲۹٫۹
دسامبر۲۳٫۷۲۹٫۹

حداقل و حداکثر دما در بنتوتا

مطالب مرتبط:

دیدگاه