ظرفیت پروازهای اربعین روبه اتمام است

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۰
ظرفیت پروازهای اربعین روبه اتمام است

تمام ظرفیت‌های پروازهای تهران نجف با توجه به اینکه فقط چند روز به مراسم اربعین باقی مانده، تقریبا به پایان رسیده است.

در شرایطی که فقط چند روز به مراسم روز اربعین باقی مانده، تقریبا تمام ظرفیت‌های پروازهای تهران -نجف به پایان رسیده و به جز چند برنامه پروازی که هنوز به اندازه تعداد انگشت‌شماری صندلی خالی دارند، دیگر پروازها با ظرفیت کامل انجام می‌شوند.

پس از آنکه با هماهنگی ایرلاین‌ها سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که امسال نیز برنامه‌ریزی برای فروش بلیط پروازها مانند چند سال اخیر با نهایی شدن نرخ بلیط مصوب اجرایی می‌شود، سایت‌ها و مراکز مجاز فروش بلیط فعالیت خود را آغاز کردند و در این دوره سازمان هواپیمایی مجوز حدود ۵۰۰ پرواز فوق العاده میان ایران و عراق را نیز پس از به پایان رسیدن ظرفیت‌ها، صادر کرد.

بخش قابل توجهی از ظرفیت این پروازهای فوق‌العاده نیز به‌طور کامل به فروش رسیده و به نظر می‌رسد تمام ظرفیت موجود برای پرواز به نجف و بغداد را زائران اربعین خریداری کرده‌اند.

البته برخی ایرلاین‌های خارجی نیز مانند سال‌های قبل در این بازار حاضر هستند و برنامه‌های پروازی خود به مقصد دیگر شهرها را طوری چیده‌اند که در صورت وجود تقاضا با قیمت بسیار بالاتر امکان جابجایی تعدادی از مسافران ایرانی را برای خود فراهم کنند. مسافران در این برنامه‌ها ابتدا در شهری دیگر در منطقه فرود می‌آیند و سپس از آن شهر به سمت نجف با پروازی جداگانه عزیمت می‌کنند.

نرخ پروازهای تهران-نجف به شکل قابل توجهی پس از پایان مراسم اربعین کاهش پیدا می‌کند و مسافران می‌توانند در روزهای پس از مراسم اربعین از تهران به نجف با پرداخت حدود ۶۰۰ هزار تومان پرواز کنند.

اما شرایط در بازار بلیط برگشت متفاوت است و ظرفیت خالی برای بازگرداندن مسافران تقریبا از فردای اربعین تا چند روز بعد باقی نمانده است.

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد:

سازمان تلاش کرده برای انجام مراسم اربعین تمام امکانات موجود در میان ایرلاین‌های داخلی را بسیج کند و بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های ارائه شده به مسافران خوشبختانه به فروش رسیده‌اند.

به این سازمان به گفته وی در حال حاضر گزارش خاصی از شکل‌گیری بازار سیاه در فروش بلیط پروازهای اربعین ارائه نشده، اما مسافران می‌توانند در صورتی که نسبت به گران فروشی یا دیگر مسائل اعتراضی دارند، گزارش‌های خود را ارائه کنند و قطعا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد جدی با سایت یا مراکز فروش متخلف می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه