بهترین اقامتگاه و هتل های شیلی ویژه سافاری دوستان

مریم اصلانی
مریم اصلانی دوشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین اقامتگاه و هتل های شیلی ویژه سافاری دوستان

سافاری در شیلی خاطره‌انگیز است به خصوص اگر با اقامتی فراموش نشدنی در هتل و اقامتگاه‌های دلپذیر همراه شود.

شیلی انتخابی ایده‌آل برای تجربه سافاری است، اما در این سفر کجا اقامت کنیم؟ هتل و اقامتگاه‌های متعددی با امکانات متنوع و مناسب در اختیار گردشگران قرار دارند که بسته به سلیقه و نیازهای افراد، اقامتی خاطره انگیز را برای مسافران تهیه و تدارک می‌بینند.

در ادامه به معرف تعدادی از بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های شیلی می‌پردازیم که هر یک ویژگی‌ها و امتیازاتی منحصربفرد و قابل قبول دارند.

هتل بوتیک اُرلی (HOTEL ORLY)، سانتیاگو

هتل ارلی در سانتیاگو، شیلی

هتل ارلی یک عمارت با حال و هوای محلی و شگفت انگیز است که در دهه‌ی ۱۹۴۰ و به سبک فرانسوی در قلب یکی از نواح مد روز و شیک شهر سانتیاگو، یعنی منطقه «پروویدنسیا» (Providencia) ساخته شد.

 این هتل زیبا دقیقا یک انتخاب سحرانگیز است که با ظرافت و زیبایی مثال زدنی به محلی ایده‌آل برای اقامت در این شهر تبدیل شده است. از سوی دیگر حضور کارمندانی که آماده‌اند در حد توان‌ نیازهای مهمانان هتل را برآورده کنند، دیگر ویژگی مثبت و تحسین برانگیز این هتل است.

با دکور و چیدمانی چشم‌نواز که با رنگ‌های محلی جلوه‌ای دو چندان پیدا کرده، فضا سازی داخلی این هتل هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. ضمن آنکه استفاده از ترکیب چوب‌هایی با رنگ تیره، آلیاژ برنج استفاده شده در اتصالات و مبلمان گلدار، در مجموع حال و هوایی خاص به آن بخشیده است. در نهایت اینجا یک هتل شهری است که شاید فضا و اتاق‌های آن خیلی وسیع نباشد، اما به طرز شگفت انگیزی راحت و آرامش بخش است.

هتل ارلی در سانتیاگو، شیلی

این عمارت جادویی با الهام از سبک فرانسوی ساخته شده و بعدها بازسازی شد و اکنون دارای  ۲۸ اتاق است که هر کدام با مبلمانی خیره‌کننده و چشم‌نواز و برخورداری از اتسمفری که راحتی و آرامش خانه را تداعی می‌کند، مکانی مناسب برای اقامت در پایتخت شیلی را فراهم آورده‌اند.

این هتل در فاصله ۲۰ کیلومتری از فرودگاه شهر واقع شده است. درست در نزدیکی هتل انواع فضاهای شهری مثل پارک، فروشگاه‌های متعدد و تعدادی رستوران واقع شده که اوقات فراغت مهمانان را به خوبی پر می‌کنند.

امکانات و مزایا:

هتل ارلی در سانتیاگو، شیلی

اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل ارلی در مجموع در سه طبقه واقع شده‌اند که هر کدام با چوب آلبالوی تیره رنگ دکور شده و دارای تختخواب و طراحی داخلی متأثر از نما و حال و هوای کلی این عمارت هستند. سوئیت‌ها شامل جونیور، کینگ و کوئین است  و همه اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل هر کدام فضایی دنج با امکانات مدرنی همچون سیستم تهویه مطبوع، سیستم گرمایشی، تلویزیون ماهواره‌ای و شیشه‌های دو جداره را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. وای‌فای رایگان در تمام هتل در دسترس است.

اغلب اتاق‌ها به جز سرویس بهداشتی و حمام، دارای یک بار کوچک هستند که داخل خود اتاق ساخته شده است. در این بین ۶ اتاق فاقد این ویژگی هستند، اما فراموش نکنید که اگر تمایل دارید اتاق شما هم این ویژگی را داشته باشد، حتما با مدیریت هتل در میان بگذارید. چون اینجا همه‌ی خواسته‌های شما با روی باز پذیرفته می‌شود.

اتاق‌های طبقه فوقانی تنها از طریق راه پله در دسترس هستند، بنابراین برای افراد دارای مشکلات حرکتی و کسانی که به سختی راه می‌روند، مناسب نیستند. اما فراموش نکنید که در عین حال این اتاق‌های حالت دنج و خصوصی‌تری دارند. بالابری کوچک امکان دسترسی به اتاق‌های دیگر هتل را فراهم می‌کند. این هتل دارای یک کافه و ده فضای آپارتمانی است که در ساختمان مجزای در همین بلوک واقع شده‌اند.

هتل ارلی در سانتیاگو، شیلی

بوفه رستوران هر روز با منویی انتخابی از صبحانه به سبک شیلیایی از مسافران پذیرایی می‌کند که اغلب با میوه تازه، ماست و املت تخم مرغ همراه است. رستوران در تمام طول روز فعال است و منوی آن خوراک‌های محلی و غذاهای بین المللی را شامل می‌شود. همچنین از ساعت ۸ صبح الی یک بعدازظهر، اغذیه‌فروشی متصل به هتل نیز منویی متنوع از انواع خوراک‌های محلی را سرو می‌کند. از طرف دیگر در صورت تمایل، مهمانان می‌توانند خود را به رستوران‌های نزدیک هتل رسانده و غذای خود را آنجا میل کنند.

فعالیت‌ها:

مکان‌های تاریخی سانتیاگو انتخاب خوبی برای گشت و گذار است. همینطور می‌توانید گشتی در محله پروویدنسیا زده و از فروشگاه‌های معروف این منطقه خرید کنید. زندگی شبانه در سانتایگو جادویی و پر رنگ و لعاب است و فرصتی عالی برای یک گردش خاطره‌انگیز را در اختیار افراد قرار می‌دهد. همچنین در فصل زمستان امکان دسترسی به پیست‌های اسکی از همین محل مهیا است.

هتل ارلی در سانتیاگو، شیلی

در اینجا کودکان در هر سن و سالی با روی گشاده استقبال می‌شود و در صورت درخواست، تختخواب سفری در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

اقامتگاه و اسپا آلتو آتاکاما (ALTO ATACAMA LODGE & SPA)، بیابان آتاکاما

اقامتگاه بیابانی و اسپا آلتو آتاکاما در شیلی

این اقامتگاه با الهام از ساختمان‌های مسکونی و استراحتگاه‌های محلی این منطقه، در بیابان آتاکاما ساخته شده است. آلتو آتاکاما در عین حفظ یکپارچگی خود به خوبی با طبیعت پیرامونش ادغام شده و حتی شاید بتوان گفت که به نوعی توسط طبیعت استتار شده است. این مجموعه در دره‌ی کاتارپه (Valle de Catarpe) واقع در «رشته کوه‌های سلت» (Salt Mountain Range) و در نزدیکی شهر سن پدرو (San Pedro de Atacama) واقع شده است. اینجا چشم‌اندازی خیره‌کننده، آسایشی منحصربفرد و آرامشی فراموش نشدنی در انتظار مهمانان است. در عین حال هم فضاهای مجلل در اختیار مهمانان قرار دارد و هم امکان فعالیت‌های مفرح در هوای آزاد میسر است. این اقامتگاه دارای ۴۲ اتاق و سوئیت است.

حال و هوای حاکم بر محیط اطراف این هتل به شکلی است که ناخودآگاه شما را تشویق می‌کند تا دل به دریا زده و خارج از مسیرهای مشخص، به جستجو در طبیعت بروید. بیابان آتاکاما یکی از جاذبه‌های دلپذیر شیلی به ویژه برای سافاری دوستان است و مناظر زیبا و متنوع این بیابان ارزش بازدید و تماشا را دارند. در عین حال در کنار این گشت و گذار راه برای ارتباط برقرار کردن با مردم محلی هم فراهم می‌شود. البته فراموش نکنید که اغلب کارمندان این اقامتگاه خود از بومیان محلی هستند و در گنجینه خاطرات خود، داستان‌هایی جالب توجه برای اشتراک گذاشتن با مهمانان دارند که شنیدن‌شان خالی از لطف نخواهد بود.

اقامتگاه بیابانی و اسپا آلتو آتاکاما در شیلی

اما اینجا فعالیت‌های بسیاری برای انجام دادن و لذت بردن وجود دارند، کارهایی همچون بالا رفتن از کوه‌های آتشفشانی، دوچرخه‌سواری کردن در امتداد دره‌های بیابانی، جستجو در خرابه‌های باستانی، استراحت در چشمه‌های آب گرم و در نهایت نشستن و تماشا کردن آلکاپاهای ساکن این منطقه که هر کدام در نوع خود فرصتی بینظیر برای لذت بردن از یک طبیعت گردی توأم با ماجراجویی است. فراموش نکنید حتما طی اقامت در آلتو آتاکاما سری هم به «ویرانه های باستانی پوکارا دی کیتور» (Pukara de Quitor) بزنید که در بیابان آتاکاما و در شمال شیلی واقع شده‌ است.

معماری مبهوت‌کننده این مکان توسط تعدادی از بهترین معماران و طراحان کشور شیلی و با همراهی طراحان فضای سبز انجام شده است. این اقامتگاه حقیقتا منحصربفرد است، به ویژه از آن جهت که طراحی آن در راستای برقراری یک تعادل بین سازه و محیط پیرامونش انجام شده و در عین حال به طبیعت و اکوسیستم منطقه احترام گذاشته است.

امکانات رفاهی و امتیازات:

اقامتگاه بیابانی و اسپا آلتو آتاکاما در شیلی

در طراحی این سازه ظرافتی قابل توجه به کار رفته که با سبک روستایی منطقه در هم آمیخته است. اتاق‌ها شاید از نظر اندازه با هم متفاوت باشند، اما همگی با آثار هنری محلی، مبلمان سبک بومی تزئین شده و دارای تراس‌های خصوصی هستند. در مجموع یک حس واقعی از گرما و راحتی که به خوبی با تجمل در هم آمیخته است.

در مجموع این هتل دارای سه نوع اتاق مختلف را به مهمانان ارائه می‌کند: کوئِتِر (Quitor)، کاتارپه (Catarpe) و سوئیت تیلو (Suite Tilo)  اتاق این اقامتگاه از نوع کوئتر هستند، اتاق‌هایی نزدیک به محوطه‌های اصلی که چشم‌اندازی رو به سمت کافه کوچک و باغ‌های سرسبز دارند. ۲۷ اتاق از نوع کاتارپه هستند که کمی از مدل قبل بزرگتر بوده و تراس‌هایشان از خلوت بیشتری بهره می‌برد، این اتاق‌ها در داخل باغ واقع شده‌اند. و در نهایت به ده سوئیت تیلو می‌رسیم که هم در باغ ساخته شده و هم چشم‌اندازی دلپذیر رو به سمت دره و آب‌های کم عمق ساحلی دارد. این سوئیت‌ها هم فضای بیشتری دارند و هم دارای یک دوش بیرونی و یک فضای خصوصی پاسیو مانند هستند.

در فضاهای عمومی آلتو آتاکاما شاهد استفاده از تزئینات گران‌قیمت هستیم. ۶ استخر، یک بار و یک رستوران هم در فضای باز واقع شده‌اند. اسپا دیگر امکانات این اقامتگاه است و در مجموع اینجا راهی عالی هم برای استراحت و هم برای لذت بردن از چشم اندازهای محیط اطراف به بهترین شکل ممکن وجود دارد.

اقامتگاه بیابانی و اسپا آلتو آتاکاما در شیلی

اغلب مواد خوراکی ارائه شده در رستوران از مواد کاملا ارگانیک و محلی تهیه می‌شوند. در حقیقت شما حین قدم زدن در محوطه این اقامتگاه ممکن است حتی شاهد چیدن و جمع‌آوری آن‌ها باشید. سبک آشپزی از نوع مدیترانه‌ای است که در کنار نوشیدنی‌های محلی این کشور طعمی دلپذیر عرضه می‌کند.

فعالیت‌ها:

نزدیک به ۳۰ فعالیت گوناگون برای علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی فراهم است که از آن جمله می‌توان به بازدیدهای فرهنگی، دوچرخه سواری، صعود به ارتفاعات قلل آتشفشانی، رانندگی و صرف ناهار در مناطق خوش منظره، لذت بردن از غروب دلفریب خورشید و تماشای شکوه ستارگان درخشان در آسمان تیره شب و در نهایت شنا کردن و استفاده از خدمات اسپا اشاره کرد.

اقامتگاه بیابانی و اسپا آلتو آتاکاما در شیلی

در اینجا با رویی باز از کودکان استقبال می‌شود. اما توجه داشته باشید که این اقامتگاه نسبتا در زمین‌های مرتفع ساخته شده و از این نظر ممکن است مشکلاتی برای کودکان کم سن و سال‌تر برای سازگاری با این شرایط اقلیمی ایجاد شود.

هتل بوتیک اوبری (Aubrey Boutique Hotel)، سانتیاگو

هتل اوبری، سانتیاگو

هتل اوبری یک اقامتگاه زیبا و منحصربفرد در قلب شهر سانتیاگو است، جایی که به شما فرصتی برای فرار از زندگی شهری و استرس‌های روزمره می‌دهد. این عمارت اصیل تاریخی در مقایسه با خانه‌های مجاور خود، خالق تضادی تماشایی بین جلوه‌های قدیمی و مدرن شهری شده و در واقع به سبک خود، خالق اثر هنری چشمگیری است. در این میان نورپردازی هتل به شکلی جالب توجه انجام شده است. در عین حال علاوه بر توجه به جنبه‌های تاریخی، اشکال مدرنیته در همراهی با سبک هنری آرت دکو به دقت در کنار هم به کار گرفته شده‌اند و در مجموع مکانی شگفت انگیز برای اقامت در پایتخت شیلی را فراهم آورده‌اند.

بنای هتل در سال ۱۹۲۷ ساخته شده. بعد از سه سال بازسازی و انجام عملیات مرمت این هتل در سال ۲۰۱۰ مجددا بازگشایی شد. در خلال این بازسازی سعی شد سبک معماری اسپانیایی این عمارت به‌صورت کامل حفظ شود. مهمانان هتل می‌توانند از استراحت در استخر و جکوزی لذت ببرند، صبحانه‌ای به سبک برزیلی داشته باشند و از طبیعت و فضاسازی بخش‌های داخلی و خارجی هتل لذت ببرند.

هتل اوبری، سانتیاگو

اینجا به حقیقت در شهری شلوغ واقع شده، اما هنرمندان فضای دنج و منزوی خاص خود را ایجاد کرده است. فضاسازی‌هایی مدرن که در یک عمارت تاریخی و البته خاص انجام شده شایسته توجه است. اتاق‌ها هر کدام دارای طراحی و خصوصیات خاص خود هستند که باعث شده اقامت مسافران شخصی‌تر شود. یک پیاده‌روی کوتاه، امکان دسترسی مهمانان به بخش مرکزی شهر را فراهم می‌کند. از سوی دیگر بیست دقیقه پیاده‌روی فاصله بین هتل و فرودگاه شهر است. همچنین «پارک متروپولیتن سانتیاگو» (Parque Metropolitano de Santiago) که یکی از ۶ پارک بزرگ شهری جهان است، در نزدیکی این هتل واقع شده است.

امکانات اقامتی و امتیازات:

این هتل در مجموع دارای ۱۵ اتاق است که تنوع و امکانات آن‌ها قابل قبول است. بعضی از اتاق‌های دیدی به سمت مناطق مجاور هتل همچون بلاویستا (Bellavista) دارند. اتاق‌های دیگر کمی بزرگتر بوده و دارای پاسیوی شخصی رو به سمت هوای باز و نیز یک جکوزی دو نفره هستند. همچنین دو نوع سوئیت در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد که هر کدام دارای فضاهای بسیاری برای استراحت و دور هم جمع شدن و نیز حمام‌های بزرگ است.

هتل اوبری، سانتیاگو

همه اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل مجهز به وای فای رایگان، تختخواب‌های بزرگ، تلویزیون LCD، مینی بار و ملحفه‌های نخی هستند. همانگونه که گفتیم هر اتاق دارای طراحی خاص خود است. مثل یک اتاق به خوبی حال و هوای شرق را تداعی می‌کند، در حالی که اتاق دیگر با الگوهایی شبیه به الگوی بدن گورخر، یادآور حضور در آفریقا است.

وجود سالن و محوطه‌های استراحت متنوع با طراحی لوکس، خدمات مانیکور و ماساژ، سرویس خشک‌شویی، استخر و جکوزی در هوای آزاد، اجاره تلفن همراه و البته حضور خدمتکاران فعال و خوش برخورد دیگر امتیازات اقامت در هتل اوبری هستند. رستوران هتل انواع خوراک‌های محلی و ابداعی لذیذ را سرو می‌کند و منوی آن به‌صورت دائم تغییر می‌کند.

هتل اوبری، سانتیاگو

فعالیت‌ها:

در اطراف هتل تعدادی کافه، رستوران، تئاتر و کلوب‌های موسیقی وجود دارد، چون این منطقه یکی از مناطق هنری و معروف شهر است. «موزه لا چاسکونا» (La Chascona Casa Museo) یکی از مکان‌هایی است که حتما باید از آن دیدن کنید. همچنین مراکز خرید و فروشگاه‌های خوبی در بلاویستا وجود دارند. ماشین‌های ریلی مسافران و گردشگران را به بالای تپه منتقل می‌کنند و بازدید از باغ وحش و باغ‌های گیاه شناسی هم انتخابی ایده‌آل برای پر کردن اوقات فراغت است. در نهایت راهپمیایی در میان مسیرهای خوش منظره ساده‌ترین راه برای لذت بدن از مناظر زیبای اطراف است. درهای هتل به روی کودکان باز است.

هتل اوبری، سانتیاگو

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از مطالعه آن و همراهی با ما لذت برده باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه