افزایش نامتعارف قیمت پروازها

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
افزایش نامتعارف قیمت پروازها

قیمت پروازها به‌طور سلیقه‌ای و بی‌ضابطه افزایش یافته که رسیدگی نهادهای نظارتی بر این موضوع امری ضروری است.

یداله مهرعلیزاده، قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری خوزستان، با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت بلیط پروازها گفت:

متاسفانه شرکت‌های هواپیمایی و در کنار آن‌ها آژانس‌های فروش بلیط بدون هیچ ضابطه‌ای دست به افزایش قیمت‌ها می‌زنند. قرار نیست با هر نوع تعطیلی و به اسم شناورسازی قیمت‌ها، هر قیمت ناعادلانه و غیرمنطقی بر شهروندان و استفاده‌کنندگان خوزستانی تحمیل شود.

بنا به نظر وی عواملی نظیر سوء مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین عدم دقت و نظارت کافی نهادهای بازرسی ملی و استانی در نظارت بر رویه قیمت‌گذاری سبب افزایش قیمت بلیط پروازها شده است، زیرا هم قیمت شناور ناعادلانه تعیین شده و هم فروش چارتری بلیط صورت گرفته، بنابراین باید بر عملکرد ایرلاین‌ها رسیدگی شود.

افزایش بی‌رویه قیمت بلیط پرواز بر فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان خوزستان اثر منفی دارد عدم نظارت و شفافیت قیمت‌گذاری طی ماه‌های گذشته به ویژه در زمان اربعین که مهم‌ترین رویداد مذهبی و سیاسی کشور به شمار می‌آید، نیازمند پیگیری از سوی دستگاه‌های نظارتی ملی و استانی است.

این افزایش غیرمعمول به مقامات استانی، نهادهای بازرسی و تعزیراتی استان گزارش شده، ولی هنوز این افزایش سلیقه‌ای قیمت‌ها در جریان است.

مسافران در روز چهارشنبه هفته گذشته بلیط‌هایی با قیمت‌هایی بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در مسیر تهران به اهواز و بالعکس را خریدای کرده‌اند و از این قضیه ناراحت هستند.

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌توسعه منابع استانداری خوزستان با بیان این‌که متاسفانه شاهد آن هستیم که حقوق مصرف‌کنندگان خوزستانی نادیده گرفته می‌شود، عنوان کرد:

با آزادسازی نرخ بلیط بر اساس ارائه خدمات کیفی‌تر و بیشتر مخالف نیستیم، اما باید سقفی برای این افزایش قیمت پیش‌بینی شود، زیرا چنین آشفتگی قیمت‌گذاری در هیچ کدام از اقتصادهای شناور جهان وجود ندارد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه