امارات در مورد ورود داروی غیر مجاز به گردشگران هشدار داد

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵
امارات در مورد ورود داروی غیر مجاز به گردشگران هشدار داد

گردشگرانی که از دبی بازدید می‌کنند، باید برای داروهای خود مجوز دریافت کنند؛ در غیر این صورت با مجازات زندان روبه‌رو خواهند شد.

به گردشگرانی که از دبی بازدید می‌کنند، هشدار داده شده که اگر نتوانند مجوز لازم برای ورود داروهای خود را کسب کنند، ممکن است با حکم زندان مواجه بشوند.

وزارت بهداشت امارات متحده عربی قانون جدیدی را در ۱۸ اکتبر تصویب کرده است که همه بازدیدکنندگان و شهروندانی که وارد این کشور می‌شوند را پیش از ورود به کشور، ملزم به دریافت مجوز حمل دارو برای مصارف شخصی می‌کند. در غیر این صورت، داروها مصادره و گردشگران تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند.

اگر داروی موردنظر برای ورود به کشور مجاز شمرده شد، بازدیدکنندگان می‌توانند داروی لازم برای مصرف سه ماه خود را با خود به همراه بیاورند یا اگر داروی مذکور، به‌عنوان یک داروی تحت کنترل دسته‌بندی بشود، تنها می‌توانند مصرف یک ماه خود را وارد کشور کنند.

دبی

امارات متحده به داشتن قوانینی سختگیر و انعطاف‌ناپذیر در قبال دارو و مواردی که در این کشور ممنوع اعلام می‌شوند، معروف است. موارد ممنوع‌شده شامل داروهایی است که شامل کدئین یا سایر مواد مشابه مواد مخدر و داروهای آرام‌بخش مانند دیازپام و چند داروی بدون نسخه‌ی سرماخوردگی است.

در ابتدای همین سال، یک بریتانیایی تنها به این دلیل که مامور گمرک امارات متحده باور نکرد که داروهای آرام‌بخش او تنها برای مصرف شخصی وی است، دستگیر و بعد از مدتی آزاد شد. پری كاپنز که یک سرباز بازنشسته است، تلاش کرد تا برای مامور گمرک بندر فجيره توضيح بدهد كه او بايد برای سفر دریایی ۶ ماهه‌ی خود به اندازه‌ی کافی دارو داشته باشد، اما در نهایت این ماجرا به دستگیری وی ختم شد.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه