بهترین فعالیت های آبی در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی چیست؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
بهترین فعالیت های آبی در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی چیست؟

در سفر به ابوظبی می‌توانید از طیف وسیعی از ورزش‌های آبی‌نظیر سینمای آبی، موج‌سواری، تورهای قایق‌گردی، اسکی روی آب، اسکی با یک تخته و اسکی روی آب با زانو و... نهایت استفاده را ببرید.

شهر ابوظبی با بیش از ۲۰۰ جزیره، سواحل متعدد و آفتاب همیشگی، محلی ایدئال برای عاشقان آب و فعالیت‌های آبی به شمار می‌رود. خانواده‌ها می‌توانند به پارک‌های آبی سر بزنند و شانس بازی در نقش یک پری دریایی را پیدا کنند. افراد ماجراجویی که به ابوظبی سفر می‌کنند، می‌توانند چکمه‌های جت پک را بپوشند و بر فراز دریا بروند یا به اعماق دریا به‌دنبال صدف‌های مملو از مروارید شیرجه بزنند. یکی از افرادی که چندین سال در این شهر زندگی می‌کند می‌گوید:

اینجا محلی عالی برای ورزش‌های آبی است، چراکه آب کاملا صاف و هوا خنک‌تر از دبی است.

یکی دیگر از شهروندان ابوظبی می‌گوید:

از فعالیت‌های موردعلاقه‌ی من در این شهر، کایاک‌سواری در جنگل‌های مانگرو در یک تور دو ساعته است.

 مثل یک پری دریایی باشید

ورزش های آبی ابوظبی

با توجه به تم غواصی برای برداشتن مروارید و ۴۰ سرسره و جاذبه‌ که در پارک آبی دنیای آبی یاس (Yas Waterworld) وجود دارد، بی‌دلیل نیست که خانواده‌های زیادی در سفر به ابوظبی به این محل سر می‌زنند.

طولانی‌ترین ترن هوایی معلق خاورمیانه در دنیای آبی یاس قرار دارد

اولین سینمای آبی منطقه در این محل به چشم می‌خورد و بعد از پایان فیلم، یک مدرسه پری دریایی مناسب کودکان نیز در انتظار خانواده‌ها است. علاوه براین می‌توانید از طولانی‌ترین ترن هوایی معلق خاورمیانه که در همین پارک ساخته شده است نیز نهایت استفاده را ببرید یا در سرسره آبی بزرگ آن با ۵ نفر دیگر مسابقه دهید.

موج‌سوارى به‌دنبال قايق را تجربه کنید

ورزش های آبی ابوظبی

آب‌های صاف امارات متحده عربی محلی ایدئال برای موج‌سوارى به‌دنبال قايق است که فرد موج‌سوار، در پشت قایق مخصوص تولید موج حرکت کرده و موج‌سواری می‌کند. افراد بعد از اینکه مهارت ایستادن را به دست آورند، می‌توانند حرکات چرخشی و ۳۶۰ درجه انجام دهند. مدیر بازاریابی ویک اوولوشن (Wake Evolution) در ابوظبی می‌گوید:

موج‌سواری روی آب‌های صاف ابوظبی را در زیر نور خورشید و در میان جنگل‌های مانگرو تجربه کنید. از آنجا که مسیرهای آبی ابوظبی باعث ایجاد آب‌های صاف شده است، امکان افتادن افراد خیلی کم می‌شود.

بعد از موج‌ سواری می‌توانید در یکی از رستوران‌های متعدد این تفرجگاه، یک صبحانه لذیذ میل کنید. اگر هم در هنگام عصر به این فعالیت پرداخته‌اید از نوشیدنی‌های فوق‌العاده در تراس روباز هتل و اسپای Anantara Eastern Mangrove با نمایی از آب لذت ببرید.

مروارید جمع کنید

ورزش های آبی ابوظبی

در ابوظبی، مسافران می‌توانند با قایق‌های دکلی عربی به جمع‌آوری مروارید و سیاحت در مسیرهای پر پیچ‌و‌خم مانگروهای سرسبز شهر بپردازند. یک راهنمای محلی از قدمت و پیشینه طولانی پیدا کردن مروارید در منطقه به شما می‌گوید (از جمله اینکه چطور به پاهای خود وزنه‌هایی می‌بستند و جلوی بینی خود را می‌گرفتند) و بعد با خرما و چایی و نمایش مروارید از شما پذیرایی خواهد کرد. جالب است بدانید هر کس موفق به پیدا کردن مروارید شود می‌تواند آن را نگه‌دارد.

از پیشینه ابوظبی بیشتر بدانید

ورزش های آبی ابوظبی

با تور یک ساعته‌ای به نام کاپیتان تونی، می‌توانید با تاریخ ابوظبی آشنا شوید. در این تور از قلعه الماکتا (Al Maqtaa Fort)، یک میراث محلی با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دیدن می‌کنید و سپس مانگروهای ابوظبی را خواهید دید. احتمالا در طول راه، فلامینگوهایی را نیز مشاهده می‌کنید. در انتها نیز صحنه زیبای مسجد بزرگ شیخ زاید (Sheikh Zayed Grand Mosque) به چشم می‌خورد.

اسکیت سواری را تجربه کنید

ورزش های آبی ابوظبی

در تفرجگاه ورزش‌های بین‌المللی الفورسان (Al Forsan International Sports Resort) می‌توانید تجربه اسکیت سواری، اسکی با یک تخته، اسکی آبی و اسکی روی آب با زانو را داشته باشید. در این پارک کابلی، کابل‌های بسیار بزرگی بالای سر وجود دارد که افراد را با سرعت حدود ۳۸ کیلومتر بر ساعت و بدون نیاز به هیچ قایقی در امتداد دریاچه می‌برد. از آنجا که این سیستم می‌تواند ۱۳ نفر را در دقیقه جابه‌جا کند، پس زمان انتظار خیلی کوتاه است. افرادی که مهارت زیادی در موج‌سوارى به‌دنبال قايق دارند می‌توانند در دوره آموزشی فوق‌العاده آن شرکت کنند.

پارک آبی بادی را از دست ندهید

ورزش های آبی ابوظبی

آکوافان (AquaFun)، اولین پارک آبی بادی ابوظبی است و ادعا می‌شود که بزرگ‌ترین پارک آبی بادی در دنیا به شمار می‌رود. این پارک ۸۴ مانع دارد که شامل پل‌ها، رمپ‌ها، پله‌ها و سرسره‌ها می‌شود و بازدیدکنندگان با چالش حفظ تعادل و بالا رفتن از این موانع برای رسیدن به پیروزی، مواجه هستند. با کوچک‌ترین اشتباه، سر از آب درمی‌آورید. بعد از این تفریح می‌توانید به کافه‌ها و رستوران‌های کورنیش سری بزنید و دلی از عزا درآورید.

کایاک سواری لوکس داشته باشید

ورزش های آبی ابوظبی

برای یک تجربه لوکس و شیک، مسافران می‌توانند با یک فرد راهنما از هتل و اسپای Anantara's Eastern Mangroves در مین مانگروهای ابوظبی، کایاک سواری کنند. مسافران در طول مسیر شاهد حیات‌وحش نظیر روباه‌، لاک‌پشت، فلامینگو و مارهای آبی خواهند بود.

از آب های آرام ابوظبی لذت ببرید

ورزش های آبی ابوظبی

آب‌های آرام قانتوت مارینا (Ghantoot Marina) یکی از بهترین نقاط برای ورزش‌های آبی در ابوظبی به حساب می‌آید. در این منطقه زیبا و دیدنی، تعداد افراد محلی بیشتر از گردشگران است زیرا فقط به‌اندازه ۴۰ دقیقه رانندگی با مرکز ابوظبی فاصله دارد. شرکت‌های مختلفی در این منطقه حضور دارند و ورزش‌های آبی از جت اسکی تا موج‌سواری حرفه‌ای (که به‌شدت در آب‌های صاف و زلال لذت‌بخش است) را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

هیجان بستن جت پک به پاهایتان را تجربه کنید

undefined

ورزش های آبی ابوظبی

برای اینکه هیجان جت پک را تجربه کنید مواظب قلب‌تان باشید. کافی است چکمه‌های مجهز به جت را بپوشید و بالا بروید، هر چند که با این جت پک می‌توان بر فراز دریا، کلی به بالا و پایین حرکت کرد. گفته شده است که می‌توان تا ارتفاع ۸ متری هم با این جت پک بالا رفت. برای رزرو جا می‌توانید با ورزش‌های آبی در ساحل یاس تماس بگیرید.

  

مطالب مرتبط:

منبع edition.cnn

دیدگاه