لطفا خاکستر اجساد عزیزان تان را در دیزنی نریزید

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
لطفا خاکستر اجساد عزیزان تان را در دیزنی نریزید

برخی از آمریکایی‌ها برای احترام به خاطرات خوبی که با عزیزان درگذشته‌ی خود داشتند، خاکستر آن‌ها را در مکان‌هایی می‌ریزند که از آن خاطره‌ی مشترک دارند؛ پارک‌های دیزنی یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای این کار است. 

در پی بیشتر شدن تمایل مردم به مرده‌سوزی در ایالات متحده، حالا آمریکا‌یی‌ها به دنبال محل‌هایی غیرمعمول برای ریختن خاکستر اجساد عزیزان خود هستند. دیزنی به تازگی اعلام کرده که پارک‌های موضوعی آن تبدیل به مکانی محبوب برای ریختن خاکستر مردگان شده است.

وال استریت، این واقعیت را پس از آن فاش کرد که زمزمه‌هایی مبنی بر این موضوع در فضای آنلاین به گوش رسید. مقامات پارک تخمین می‌زنند که حداقل یک بار در ماه چنین اتفاقی در مورد خاکستر مردگان در این پارک رخ می‌دهد و کارکنان مشغول انجام جستجوهایی برای یافتن فعالیت‌هایی هستند که شاید از چشم آن‌ها پنهان مانده باشد و حتی برای هشدار دادن به یکدیگر در مورد وقوع چنین اتفاقاتی، از کد محرمانه‌ای استفاده می‌کنند.

دیزنی

ژست جک بلک، ویل فرل و جیسون سگال در پوستری که برای دیزنی طراحی شده است

وقتی که خاکستر مردگان در پارک‌های موضوعی دیزنی پراکنده می‌شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر آن‌جا یکی از جاذبه‌های پارک باشد، فوری بسته شده و به مهمانان گفته می‌شود که این تعطیلی به دلیل مشکلات فنی است و از کارکنان خواسته می‌شود که سایر دستگاه‌های پارک را هم بررسی کند. در حقیقت، محبوب‌ترین محل برای ریختن خاکستر مردگان در دیزنی، «عمارت متروکه» (The Haunted Mansion) است. یکی از نگهبانان می‌گوید به قدری خاکستر اجساد انسانی در این عمارت وجود دارد که دیگر اصلا خنده‌دار نیست.

البته این موضوع منحصر به جاذبه‌ها و دستگاه‌های بازی نیست! خاکسترها روی خاک گل‌ها، در خارج از پارک‌ها، روی گیاهان و درختان هم به چشم می‌خورند. برخی از کسانی که خاکستر عزیزان‌شان را در «شادترین مکان روی زمین» (لقب پارک‌های دیزنی) ریخته‌اند، انگیزه‌ی خود را از انجام این کار تنها احترام گذاشتن به خاطرات خوبی که با فرد مرحوم داشتند، اعلام کردند.

دیزنی

برایان سندال، مدیر ارشد هنری دیزنی در عمارت متروکه

با این حال، اگر شما را در حین ارتکاب عمل دستگیر کنند یا اگر بقایای خاکستر را در آینده پیدا کنند، آخرین آرزوهای کسی که دوستش داشتید به سرانجام نخواهد رسید. چرا که کارگران نظافتی پارک، با استفاده از فیلترهای ویژه اقدام به جمع‌آوری کامل آن‌ها و تخلیه‌ی آن در سطل‌های زباله می‌کنند و فردی که مرتکب این کار شده است را تحت حفاظت کامل به بیرون از پارک هدایت می‌کنند. 

علاوه بر این که پاکسازی خاکستر مردگان برای کارکنان پارک کار ناخوشایندی است، این کار خلاف قانون کالیفرنیا هم است. قوانین ایالتی قوانین بسیار دقیق و سختگیرانه‌ای را در مورد محل‌های مجاز برای ریختن خاکسترهای اجساد مردگان تصویب کرده‌اند که شامل گورستان، مقبره‌های خانوادگی، کلیساها یا املاکی با مالکیت خصوصی و با مجوز خاص است. قانون فلوریدا در این خصوص با انعطاف‌پذیری بیشتری برخورد می‌کند، اما باز هم این کار مخالف سیاست‌های دیزنی است.

برخی از طرفداران دیزنی پیشنهاد می‌کنند که اگر فردی همچنان مشتاق است که اثری از خودش بعد از مرگ به جای بگذارد، بهتر است به گزینه‌های دیگری مانند تخصیص خیریه به کودکان فکر کند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه