عجیب ترین قبرهایی که در دنیا وجود دارد (قسمت دوم)

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
عجیب ترین قبرهایی که در دنیا وجود دارد (قسمت دوم)

از قبرهای عجیب و غریب و ترسناکی که در اقصی نقاط دنیا وجود دارد می‌توان به قبر لیلی ای گری، جاناتان رید، زن غریبه، سردابه تدفین و بوسه مرگ اشاره کرد که افسانه‌های عجیبی در مورد آن‌ها وجود دارد.

قبرستان‌ها به خودی‌خود ترسناک و دلهره‌آور هستند و تا جاییکه ممکن باشد به آنجا نمی‌رویم، شاید یک دلیلش این باشد که روزی آرامگاه ابدی خود ما خواهد بود. به هر حال قبرهایی در سراسر دنیا وجود دارد که هر یک به نوعی رعب‌آور و عجیب هستند و داستان‌های اسرارآمیز و جالبی در مورد آن‌ها گفته شده است.

۱. لیلی ای گری

قبرهای عجیب دنیا

قبر لیلی ای گری، در سالت لیک سیتی قرار دارد و روی سنگ قبر عجیب و غریب آن نوشته شده است: «قربانی حیوان ۶۶۶». همین عبارت باعث به وجود آمدن افسانه‌های زیادی درباره آن شد و خیلی جذابیت پیدا کرد. تا سالیان سال کسی معنای آن را متوجه نشده بود تا اینکه معلوم شد منظور از حیوان ۶۶۶، همان دولت بوده است.

۲. جاناتان رید

قبرهای عجیب دنیا

وقتی همسر جاناتان رید درگذشت، او به این نتیجه رسید که تعهد هنگام ازداوجش مبنی بر اینکه «تا زمان مرگ از هم جدا نمی‌شویم» عملی نشده است. از آنجا که علاقه زیادی به همسرش داشت، همراه با اثاثیه، کارت‌های بازی، مبلمان، عکس‌ها و حتی طوطی‌شان به قبر زنش نقل مکان کرد. هزاران نفر در همان سال اول به دیدن او آمدند و جالب است بدانید که تا زمان مرگش به مدت ۱۰ سال در این محل اقامت داشت و در قبری که کنار همسرش گذاشته بود، دفن شد. قبر آن‌ها در قبرستان اورگرینز در نیویورک سیتی قرار دارد.

۳. زن غریبه

قبرهای عجیب دنیا

سنگ قبری در کلیسای سنت پائول اپیسکوپال (St. Paul Episcopal Church) در الکساندریا در ویرجینیا وجود دارد که به خاطر حضور جین دوئی در سال ۱۸۱۶ با بیماری سخت به یک میخانه مشهور شد. او و همسرش از افراد حاضر در آنجا خواستند که کسی اسم آن‌ها را فاش نکند. روی سنگ قبر او نوشته شده است «به یاد زن غریبه‌ای که بیماری مهلک باعث مرگ او در روز چهاردهم اکتبر ۱۸۱۶ در سن ۲۳ سال و ۸ ماهگی شد. این قبر را همسر دل شکسته‌اش در این محل قرار داده است که آخرین لحظات زن در آغوش او سپری شد و تمام تلاشش را برای تسکین درد همسرش در بستر مرگ کرد».

۴. سردابه تدفین

قبرهای عجیب دنیا

سردابه تدفین، یک مقبره خانوادگی در بارابادوس است که همه چیز آن یک قبرستان کاملا معمولی را نشان می‌دهد؛ به استثنای تابوت‌های اسرارآمیزی که گفته می‌شود حرکت می‌کنند. کارگران قبرستان متوجه شدند که مهر و موم تابوت از بین رفته و سه تابوت با شدت زیاد به اطراف پرتاب شد‌ه‌اند. آن‌ها هیچ مدرکی مبنی بر مداخله انسان در این حادثه پیدا نکردند. سال‌ها بعد وقتی که می‌خواستند جنازه دیگری را در این سردابه به خاک بسپارند، شاهد به‌هم‌ریختگی تابوت‌ها بودند. این موضوع بارها و بارها تکرار شد تا اینکه تابوت‌ها را به جای دیگری منتقل و دفن کردند.

۵. جوزف للائودت سولر

قبرهای عجیب دنیا

جوزف للائودت سولر (بوسه مرگ)، مجسمه‌ای ترسناک و عجیب است که اطلاعات زیادی درباره آن وجود ندارد. این قبر متعلق به مردی است که در سال ۱۹۳۰ در بارسلونا اسپانیا دفن شد و روی سنگ قبر آن نوشته شده است «قلب جوان او بالاخره از حرکت ایستاد. خون درون رگ‌هایش سرد شد و تمام توان و قدرت او از بین رفت. سرنوشت او با افتادن در آغوش مرگ، متعالی شد. آمین».

۶. الکساندر خاباروف

قبرهای عجیب دنیا

قبر الکساندر خاباروف اصلا هیچ چیز ترسناکی ندارد و سنگ قبر او نشان‌دهنده تصویر سایز کامل وی است؛ اما ویژگی آن به شخصیت این انسان برمی‌گردد زیرا او رئیس بدنام مافیای روسی بود. بسیاری از روسای مافیا نیز سنگ قبری به همین شکل دارند که برخی با چهره‌ای جدی و برخی لبخند می‌زنند. اما از همه احمقانه‌تر، دوربین‌های مداربسته‌ای است که در قبر آن‌ها کارگذاشته شده است تا بازدیدکنندگان خود را ببینند.

۷. اینز کلارک

قبرهای عجیب دنیا

قبر اینز کلارک در ایلینوی در شیکاگو و در قبرستان گارسیلاند قرار دارد. این قبر به این دلیل اسرارآمیز شده است که اصلا شخصی به نام اینز کلارک در تاریخ اول آگوست ۱۸۸۰ فوت نشده است. علاوه براین، افسانه‌هایی در مورد این دختر وجود دارد که مثلا می‌گوید او در اثر رعد و برق در یک پیک نیک مرده است و از آنجا که او از آن می‌ترسیده، مجسمه او در زمان رعد وبرق ناپدید می‌شود.

۸. کیتی جی

قبرهای عجیب دنیا

کیتی جی در دیوون انگلستان در Exercise Tiger Memorial دفن شده است. او از کودکی یتیم بود و در بیشتر ایام زندگی‌اش مورد تمسخر، تجاوز و آزار و اذیت قرار گرفت. بعد از تجاوز، باردار شد و به خاطر بدنامی نتوانست شغلی پیدا کند. در نهایت از سرناامیدی، خود را در یک انبار به دار آویخت. از آنجا که خودکشی کرده بود، هیچ کلیسایی اجازه تدفین او در زمین خود را نداد و نتیجه او در تقاطع سه محله به خاک سپرده شد. اسرار و افسانه‌ها و دیده شدن روح سرگردان او در این منطقه حتی تا به امروز نیز ادامه دارد.

۹. پرنسس الیزابت دمیدوف

قبرهای عجیب دنیا

پرنسس الیزابت دمیدوف، یک اشراف‌زاده روسی بود که در سن پترزبورگ متولد و ازدواج کرد، اما بعد از طلاقش به پاریس رفت. او در مقبره‌ی بسیار بزرگی مدفون است و بر اساس شایعات، او در وصیت‌نامه خود دیگران را به چالش کشیده است که اگر می‌توانند یک سال را در قبر او بگذرانند و چنانچه بتوانند از پس این چالش برآیند، همه ثروت او را به دست خواهند آورد.

۱۰. جایلز کوری

قبرهای عجیب دنیا

در طول محاکمات جادوگری در سِیْلِم، جایلز کوری را در حالی که سنگ‌های سنگینی را روی سر او گذاشته بودند، وادار به اعتراف کردند. آخرین کلمات او «وزن بیشتر! وزن بیشتر!» بود. او اشتباها به جادوگری متهم و اعدام شد. قبر او اکنون به عنوان نمادی از ظلم و بیداد در آن زمان به شمار می‌رود.

۱۱. هیلازون تاکتیت

قبرهای عجیب دنیا

هیلازون تاکتیت، غاری در سرزمین‌های اشغالی است که محل تدفین زنی ۱۲ هزار ساله است. محققان علاوه بر قبر او، استخوان‌های چندین حیوان مختلف نظیر لاک‌پشت، جمجمه‌های سمور، دم گاو وحشی، استخوان دست یک خرس، بال یک عقاب و استخوان لگن یک پلنگ را نیز پیدا کردند. این مراسم تدفین شامل ۶ مرحله برنامه‌ریزی شده با چندین لایه استخوان بوده است.

۱۲. نمونه‌های آزمایشی

قبرهای عجیب دنیا

سنگ قبری در موسسه آموزش سنترال اوهایو وجود دارد که روی آن فقط کلمه «نمونه‌های آزمایشی» (Specimens) نوشته شده است. در گذشته این محل به عنوان قبرستان بیمارستان روانی ایالت کلمبوس بود. موضوع ترسناک و عجیب در مورد این قبر در این است که کسی نمی‌داند چه چیزی در این محل دفن شده است. علاوه بر این، در گذشته بازداشتگاه نوجوانان با تخلفات جدی بوده‌ و داستان‌های ناراحت‌کننده‌ای درباره این موسسه نظیر تجاوز، آزار شدید و گزارش آزادی کودکان برای افرادی که مرده بودند، مطرح شده است.

 

مطالب مرتبط:

منبع list25

دیدگاه