با ۹ مکان تسخیر شده جهان آشنا شوید

مریم اصلانی
مریم اصلانی چهار شنبه، ۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
با ۹ مکان تسخیر شده جهان آشنا شوید

حتی اگر به دنیای گردشگری وحشت و داستان‌های ترسناک علاقه‌مند هم نباشید، اما مکان‌های تسخیر شده‌ای وجود دارند که بهتر است با آن‌ها آشنایی داشته باشید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۸/۰۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۴ به‌روزرسانی شده است.

در ایام هالووین بسیاری از علاقه‌مندان دنیای ترس و وحشت برای بازدید از شماری از مکان‌های ترسناک و معروف برنامه‌ریزی می‌کنند؛ اما شاید باور نکنید اما بعضی از معروفترین مکان‌های تسخیر شده جهان در دسترس‌تر از چیزی هستند که تصورش را می‌کنید.

برای لذت بردن از داستان‌های جذاب و جالب توجه دنیای ارواح، لزوما نیازی به باور داشتن به حضور اشباح و ارواح مردگان نیست. این مسئله به‌ویژه با نزدیک شدن به هالووین جذابیتی دو چندان پیدا می‌کند و به همین خاطر در این مجال برآن شدیم تا شماری از تسخیر شده‌ترین فرودگاه، هواپیما، ایستگاه قطار و البته کشتی‌های جهان را به شما معرفی کنیم. مکان‌هایی کاملا متفاوت از آن چیزی که تصورش را دارید. بله، گاهی لازم نیست برای تجربه گردشگری وحشت یا دیگر مکان‌های دلهره‌آور، شب هنگام سری به قبرستان یا خانه‌های قدیمی و متروکه زد. گاهی فقط کافی است در مسیر سفرهای عادی خود به بازدید این مکان‌ها بروید.

فرودگاه بین‌المللی دنور، کلرادو

معروفترین مکانهای تسخیر شده جهان که هر گردشگری باید آنها را بشناسد

فرودگاه بین‌المللی دنور (Denver International Airport) در ایالت کلرادو به‌عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین فرودگاه‌های جهان شناخته شده و اسم و رسمی بهم زده است، به‌طوری که باید پذیرفت این فرودگاه به مرکزی برای شایعات عجیب تبدیل شده است. این مسئله باعث شده که داستان‌های بسیاری در مورد این مکان به‌ظاهر تسخیر شده بر سر زبان‌ها افتاده و حتی تئوری‌های توطئه پیرامون این موضوع مطرح شوند که از آن جمله می‌توان به احتمال هجوم بیگانگان یا تصاحب جهان توسط ایلومیناتی اشاره کرد.

نخستین تئوری‌ها با ساخت ساختمان اولیه فرودگاه هم‌زمان بود. این‌گونه که به نظر می‌رسد فرودگاه روی گورستان بومیان آمریکا احداث شده است و همین مسئله باعث آزار و اذیت ارواح شده است. از سوی دیگر گروهی معتقدند انبارهای سری که در قسمت زیرین فرودگاه پنهان شده‌اند هم خانه‌ای مناسب برای حضور بیگانگان فراهم آورده‌اند.

روح یک هنرمند در این فرودگاه پرسه می‌زند که توسط اثر هنر خودش به قتل رسیده است

کلکسیون آثار هنری عجیب این فرودگاه از جمله ناودانی کشف شده در یک چمدان، نقاشی‌هایی برگرفته از کتاب مکاشفات یوحنا و سنگ‌هایی متعلق به جوامع و انجمن‌های مخفی اشاره کرد. شاید برجسته‌ترین تکه هنری این مجموعه یک مجسمه غول پیکر از نریان آبی رنگی است که چشمانی پرنفوذ و سرخ رنگ دارد. اما این مجسمه به‌نوعی مرگ خالق خود را نیز رقم زد. در ۱۳ ژوئن سال ۲۰۰۶، یک تکه بزرگ از این اثر هنری غول پیکر سقوط کرد و «لوئیس خیمنز» (Luis Jimenez) را به‌شدت مجروح کرد، مردی که خالق این اثر هنری چشمگیر بود. در نهایت خیمنز به‌دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و این اثر هنری ناتمام باقی ماند. خوشبختانه پسران خیمنز راه پدر را ادامه داده و کار او را به پایان رساندند و در نهایت در سال ۲۰۰۸ این مجسمه در فرودگاه دنور نصب شد.

لوئیس خیمنز

جیسون استیل نویسنده ساکن دنور می‌گوید کودکان خردسالش عاشق این مجسمه هستند و در نتیجه او هم به آن علاقه‌مند شده است؛ اما از دید گروهی دیگر، امروزه روح خیمنز پس از تجربه این مرگ نابهنگام، در فرودگاه سکنی گزیده و در گوشه و کنار آن پرسه می‌زند.

ایستگاه واترفرانت، کانادا

معروفترین مکانهای تسخیر شده جهان که هر گردشگری باید آنها را بشناسد

ایستگاه واترفرانت ونکوور (Waterfront Station) به‌عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین ساختمان‌های ونکوور و کانادا شناخته می‌شود. این ایستگاه قدیمی در سال ۱۹۱۵ ساخته شد و گفته می‌شود که در طول سالیانی که از عمرش گذشته، به تسخیر ارواح متعددی درآمده است. به‌عنوان نمونه گفته می‌شود زنی ملبس به پوشش دهه‌ی ۱۹۲۰ ناگهان خرامان ظاهر شده و سپس از نظر محو می‌شود. بسیاری از کارمندان شاغل در این مکان معمولا از تجربیات ماورایی خود صحبت می‌کنند، فعالیت‌هایی همچون حرکت میزهای کار، بهم خوردن اشیا و صداهای با منشأ غیرقابل توضیح.

در این میان یک روح به‌خصوص بسیاری از ریل‌های اطراف ایستگاه را به تسخیر خود درآورده است. این روح که ظاهرا متعلق به فردی به نام «هاب کلارک» (Hub Clark) است، مردی که متصدی ترمز ترن بود و ظاهرا هنگام کار کردن روی ریل، با قطار برخورد کرده و سر از تنش جدا شده است. گفته می‌شود روح بدون سر او در اطراف ریل‌ها، آن هم فانوس به دست پرسه می‌زند و به نظر می‌رسد در جستجوی سر قطع شده‌ی خود است.

 موزه زمین، دریای و هوای شمال شرقی در انگلستان

معروفترین مکانهای تسخیر شده جهان که هر گردشگری باید آنها را بشناسد

موزه زمین، دریا و هوای شمال شرق واقع در شهر لندن نه فقط به خاطر یکی، که به خاطر حضور سه روح به شهرت رسیده که به‌صورت مرتب حضور خود را نشان داده‌اند. این ارواح سربهوا ظاهرا به تکان دادن اشیا و ایجاد سروصدا علاقه دارند و در نهایت از خندیدن به بازدیدکنندگان و کارمندان موزه احساس رضایت می‌کنند.

محل قرارگیری موزه بخشی از پایگاهی است که ظاهرا مورد توجه نیروی هوایی آلمان نازی موسوم به «لوفت وافه» (Luftwaffe) بوده و در سال ۱۹۴۰ هدف حملات هوایی قرار گرفته است. با این حساب به نظر می‌رسد این ارواح احتمالا ارواح خلبانان سابق نیروی هوایی سلطنتی هستند. در این میان یک هلیکوپتر قدیمی شاهد بیشترین تمرکز فعالیت‌ها ماورایی رخ داده در این موزه است.

قبرستان پایگاه نیروی هوایی دیویس- مونتان، آریزونا

معروفترین مکانهای تسخیر شده جهان که هر گردشگری باید آنها را بشناسد

قبرستان پایگاه نیروی هوایی دیویس- مونتان (Davis-Monthan Air Force Base Boneyard) در آریزونا جایی است که لاشه هواپیماهای قدیمی در نهایت سر از آنجا درآورده و برای همیشه با حضور در آسمان وداع می‌کنند. بیش از ۴,۴۰۰ فروند هواپیمای ارتشی بازنشسته در این محل به حال خود رها شده‌اند. این گورستان هواپیما حال و هوایی شبیه به دیگر گورستان‌ها دارد، اما در عین حال این مکان هم ظاهرا توسط روح خلبانان سابق این هواپیماها تسخیر شده است.

اگر بودن در میان بیابان آریزونا با یک گروه هواپیماهای متروکه به‌اندازه کافی ترسناک به نظر نمی‌رسد، پس بهتر است بدانید اشباح خلبانان فعال در جریان جنگ جهانی دوم در میان لاشه این پرندگان آهنی پرسه زده و آزاده در میان نور چراغ‌های چشمک زن و حصارهای امنیتی قدم می‌زنند. علاقه‌مندان به تجربه این مکان خاص و شکارچیان ارواح می‌توانند در تورهای مخصوصی که در این مکان برگزار می‌شود شرکت کرده و خود از نزدیک از صحت و سقم این داستان‌ها مطلع شوند.

اس اس ویلیام اروین، مینه سوتا

معروفترین مکانهای تسخیر شده جهان که هر گردشگری باید آنها را بشناسد

اس اس ویلیام اروین (SS William A. Irvin) در سال ۱۹۳۸ برای نخستین بادبان گشود و در سال ۱۹۷۸ بازنشسته شد. کشتی ویلیام اروین هم‌اکنون در دِلوث (Duluth) مینه‌سوتا لنگر انداخته است. مرکز فعالیت‌های ماورایی دلوث یک تحقیقات جامع در مورد این کشتی انجام داد. نکته‌ جالب آنکه گزارش آن‌ها حاوی یافته‌های عجیب و جالب توجهی بود که به‌صورت ضمنی شایعات مرتبط با تسخیر شده بودن این کشتی را تقویت می‌کرد.

به نظر می‌رسد این کشتی که در طول چهل سال در کار حمل فولاد بود، توسط روح مردی که در جریان حادثه تلخ اتاق دیگ بخار جان خود را از دست داد، تسخیر شده است. امروزه صدای قدم‌ها این روح سرگردان اغلب در اطراف کشتی به گوش می‌رسد، درها خودبخود به هم خورده و باز و بسته می‌شوند و نور چراغ‌ها به سوسو زدن می‌افتد. کشتی اس. اس ویلیام این حال‌وهوا را با برگزاری تورهای ارواح پر رنگ‌تر از معمول به نمایش می‌گذارد، تورهایی که به‌ویژه هر سال در ماه اکتبر برگزار می‌شوند.

البته متأسفانه امسال ظاهرا کسی شانس حضور در این تورهای مهیج را ندارد؛ چراکه کشتی برای انجام پاره‌ای تعمیرات و عملیات نوسازی بسته شده است و در نتیجه علاقه‌مندان باید تا ماه اکتبر سال آینده صبر کنند تا شاید با روح معروف این کشتی مواجه شوند. از سوی دیگر ظاهرا این کشتی به افراد دواطلب فرصتی می‌دهد تا در برگزاری این رویداد ترسناک اما سرگرم کننده سهمی داشته باشند.

ایستگاه مترو دوارکا، هند

معروفترین مکانهای تسخیر شده جهان که هر گردشگری باید آنها را بشناسد

بسیاری از نشریات به جزئیات رویدادهای ترسناک ایستگاه مترو دوارکا (Dwarka Sector 9 Metro Station) در شهر دهلی هند پرداخته‌اند. بارها گزارش شده که زنی با ساری سفید در بیرون ایستگاه نشسته است؛ زنی که شب هنگام ماشین‌ها را تعقیب می‌کند.

البته حضور و رؤیت این زن سفید پوش منحصر به بیرون ایستگاه نبوده و او بارها در داخل ساختمان هم دیده شده است. او به‌صورت معمول مدتی بعد ناپدید می‌شود. تعدادی از مردم حتی ادعا کردند توسط او مورد حمله قرار گرفته و سیلی خورده‌اند. شایعاتی وجود دارد که بر اساس آن‌ها این روح ناخشنود متعلق به دختر دانش‌آموزی است که در همان نزدیکی کشته شده است و اکنون در جستجوی قاتل خود در اطراف ایستگاه پرسه می‌زند.

فرودگاه هیترو، لندن، انگلستان

معروفترین مکانهای تسخیر شده جهان که هر گردشگری باید آنها را بشناسد

مسلما وقتی در حال حرکت به‌سمت این فرودگاه شلوغ و معروف انگلستان هستید، شاید جستجوی ارواح یا مشاهده‌ آن‌ها دغدغه‌‌ اصلی‌تان نیست. اما اگر حین حضور در فرودگاه هیترو (Heathrow Airport) ناگهان احساسات عجیبی را تجربه کردید، بهتر است بدانید که ممکن است شانس مواجه با یکی از ارواح معروف این فرودگاه نصیب‌تان شده ‌است. ارواحی که حضورشان باعث شده فرودگاه هیترو به‌عنوان مکانی تسخیر شده نیز شناخته شود.

روح اول ظاهرا متعلق به مردی است که بعد از یک حادثه سقوط هواپیما در سال ۱۹۴۸ و از میان مهی غلیظ در باند فرودگاه ظاهر شد. برطبق داستان‌ها ظاهرا مردی به سراغ کارمندان فرودگاه رفته و از آن‌ها خواست تا چمدان او را از میان لاشه هواپیما پیدا کنند، او سپس ناپدید شد. به همین خاطر حتما چشمان خود را باز نگه داشته و در جستجوی شبحی از یک مرد باشید که در اطراف و باند فرودگاه به‌دنبال چمدان خود این سو و آن سو می‌رود.

روح یک راهزن سرگردان در این فرودگاه پرسه زده و در جستجوی قربانی است

مسافران همچنین باید در مورد مکان‌های استراحت هم هوشیار باشند، چون یک روح مرموز ظاهرا در این اماکن حضور پیدا کرده و از خدمات سرویس‌های VIP ارائه شده نهایت بهره‌برداری را می‌کند. این روح نیز خیلی ناگهانی ناپدید می‌شود.

در نهایت با مهمترین روح تسخیر کننده فرودگاه هیترو آشنا شوید که ظاهرا متعلق به فردی به نام «دیک تارپین» (Dick Turpin) است، یک راهزن که به دام عدالت افتاده و در سال ۱۷۹۳ محکوم به مرگ شد. به‌دلایل مختلف او اکنون در فرودگاه پرسه می‌زند. گفته می‌شود که روح او حتی پیش از ساخت فرودگاه در زمین‌های این منطقه بارها و بارها دیده شده است. در نتیجه مراقب مردی ملبس به لباس‌های قدیمی باشید. البته راه دیگر آگاه شدن از حضور او نفس‌های گرمی است که ناگهان پشت گردن‌تان احساس می‌کنید، چون ظاهرا او اغلب از پشت سر به مردم نزدیک می‌شود.

کشتی کوئین مری (The Queen Mary)، کالیفرنیا

معروفترین مکانهای تسخیر شده جهان که هر گردشگری باید آنها را بشناسد

کشتی معروف کوئین مری (The Queen Mary) که جاذبه شناخته شده گردشگری وحشت در ایالت کالیفرنیا است، در فاصله سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۶۷ در آب‌های اقیانوس اطلس رفت و آمد می‌کرد. کشتی کوئین مری یک تاریخچه باشکوه و تأثیرگذار دارد به‌خصوص سال‌هایی که در جریان جنگ جهانی دوم مشغول فعالیت بوده و در طول دوران کاری خود بیش از هشتاد میلیون مسافر و بیش از ۱۶ هزار نیروی نظامی را جابه‌جا کرده است.

اما در طول سال‌هایی که از عمر کویی مری گذشت، این کشتی هم همچون هر مکان دیگری صحنه مرگ و میر افراد بوده است، به‌طوری که تخمین زده می‌شود نزدیک به ۵۰ نفر در این کشتی جان خود را از دست داده‌اند و ارواح شماری از آن‌ها ظاهرا هنوز در این کشتی حضور داشته و پیش چشم افراد ظاهر می‌شوند.

هرچند بر اساس شایعات موجود گفته می‌شود که کوئین مری توسط ارواح بسیاری تسخیر رشده اما معروف‌ترین روح حاضر در این کشتی متعلق به زنی پوشیده در لباس سفید و شناور در هوا است. به‌جز او، یکی از مهندسان کشتی که در جریان حادثه رخ داده در موتورخانه جان خود را از دست داد و البته تعدادی کودک که ظاهرا استخر کشتی را به تملک خود درآورده‌اند نیز به‌عنوان ارواح معروف این کشتی شناخته می‌شوند.

این کشتی بعد از بازنشستگی در لانگ بیچ کالیفرنیا لنگر انداخته است و اکنون میزبان تورهای ارواحی است که برای مسافران علاقه‌مند فرصتی فراهم می‌کنند تا شبی را در این کشتی ترسناک و به‌ویژه در معروف‌ترین کابین تسخیر شده آن به صبح برسانند. تاکنون چندین مسافر از شنیدن صدای قدم‌های ناشناس و باز و بسته شیر‌های سرویس‌های بهداشتی صحبت کرده‌اند.

ایستگاه بیشان، سنگاپور

معروفترین مکانهای تسخیر شده جهان که هر گردشگری باید آنها را بشناسد

«ایستگاه مترو بیشان» (Bishan MRT Station) در سنگاپور ظاهرا روی زمین‌های یک گورستان قدیمی ساخته شده‌ است که قدمتش به قرن نوزدهم بازمی‌گردد. بنابراین به‌صورت طبیعی این مکان رنگ و بوی تسخیر شده بودن را به خود گرفته است. بسیاری از مسافران در طول سفر خود شاهد اشباحی بدون سر بوده‌اند که در اطراف ایستگاه پرسه می‌زدند. گروهی صدای گام‌هایی را روی سقف قطار شنیده‌اند. حمل کنندگان تابوت هم تاکنون چندین بار در داخل تونل‌های زیرزمینی پیش چشم کارمندان و مسافران ظاهر شده و اسباب ترس و وحشت آن‌ها را فراهم کرده‌اند. یک بار یک زن حتی بیهوش شد و بعدا ادعا کرد که دستان نامرئی او را گرفته بودند.

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از مطالعه آن لذت برده باشید. فراموش نکنید اگر روزی گذرتان به یکی از مکان‌های معرفی شده در این فهرست افتاد، حتما با دقت بیشتری گوشه و کنار آن را در جستجوی ارواح و پدیده‌های ماورایی بررسی کنید. در این میان اگر شانس با شما یار بود و داستانی برای تعریف کردن پیدا کردید، حتما آن را با کجارو نیز در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع Thepointsguy

دیدگاه