یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از یکرنگی راسو با برف‌ها تا بازگشت گرگ‌ها

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از یکرنگی راسو با برف‌ها تا بازگشت گرگ‌ها

عکس‌های این هفته نشنال جئوگرافی ما را از همرنگی یک راسو با برف‌ها تا بازگشت گرگ‌ها به محل زندگی قدیمی‌شان، به سفری کوتاه در حیات‌وحش می‌برد.

عکس‌های روز نشنال جئوگرافی این هفته، یک راسوی سفید در برف‌ها، نیو آیلند، یک گربه شنی، گروه بزرگ دلفین‌ها، ماهی‌های پهلو نقره‌ای‌، قله‌های کوه‌های راکی، و بازگشت گرگ‌ها به پارک ملی گراند تتون را به نمایش می‌گذارد. این هفته، عکس‌ها بیشتر حال و هوای حیات‌وحش را دارند.

همرنگ شدن

راسو

یک راسو با برف‌های پارک ملی گراند تیتون همرنگ و هماهنگ شده است. موهای این راسو در بهار می‌ریزید و رنگش به قهوه‌ای روشن تغییر می‌کند.

نیو آیلند

نیوایلند

کیلاویا یک آتشفشان فعال در هاوایی است که از دهه ۱۹۸۰ تا به حال مدام در حال فوران است. تابستان امسال فوران آتشفشان شدیدتر شد و صدها خانه را ویران کرد. مواد مذاب ۳۲ کیلومتر در ساعت به اطراف پرتاب می‌شدند.

صدای غرش من را بشو

گربه شنی

از یک گربه شنی در باغ‌وحش چاتانوگا در تنسی عکس گرفته شده است. این گربه وحشی با بیایان‌های آفریقای شمالی، آسیای مرکزی و شبه جزیره عربستان سازگار است.

گروه بزرگ دلفین‌ها 

دلفین ها

عکاس این عکس، شلتون دوپریز (Shelton DuPreez)، در نزدیکی ساحل کاستاریکا، توسط گروهی از دلفین‌ها محاصره شده است.

ما مجهز به سیستم الکتریکی زیر آب بودیم که به ما اجازه می‌داد تا حرکات بازی‌گونه آن‌ها را تقلید کنیم؛ آن‌ها عاشق این کار ما بودند. در آن  آب‌های زلال و کریستالی، صدها جفت دلفین در اطراف ما حرکت می‌کردند.

چرخش پهلونقره‌ای‌ها

پهلونقره ای ها

پهلونقره‌ای‌ها در حال شنا از میان درختان کرنا در منطقه دریایی حفاظت‌شده «باغ ملکه» در کوبا هستند. این جنگل انبوه ریشه‌ها، مامنی برای این‌ ماهی‌های بندانگشتی است. آن‌ها با جمع شدن در این نقاط باعث گیج شدن شکارچی می‌شوند. درختان کرنا با ایجاد محیطی امن برای آبزیان و نگهداری سدیم، باعث تقویت مرجان‌ها می‌شوند. همچنین کربن بسیاری ذخیره می‌کنند که باعث گرم شدن زمین می‌شوند.

قله‌های ناهموار

قله های راکی

قله‌های پرفراز و نشیب کوه‌های شمالی راکی واقع در پارک ملی گلیشر، در مه پنهان شده‌اند و در انوار صبحگاهی می‌درخشند. آتش‌ها در غرب بزرگ‌تر می‌شوند و هرچه دما بالاتر می‌رود، خطر خشکسالی بیشتر می‌شود.

بازگشت گرگ‌ها

بازگشت گرگ ها

یکی از گرگ‌های فانتوم اسپرینگز، در پارک ملی گراند تیتون بسیار مغرور و استوار ایستاده است. پس از یک غیبت ۷۰ ساله، گرگ‌ها در سال ۱۹۹۸ از یلواستون به پارک بازگشتند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه