۲۵ فعالیت عادی روزانه که در کره شمالی غیرقانونی است

رسول نوری
رسول نوری دوشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
۲۵ فعالیت عادی روزانه که در کره شمالی غیرقانونی است

کره شمالی به‌عنوان یکی از منزوی‌ترین کشورهای جهان، قوانین اجتماعی سختگیرانه‌ای دارد. در این مطلب با تعدادی از کارهای به‌ظاهر عادی که نباید در این کشور انجام دهید، آشنا می‌شویم.

تاکنون از خود پرسیده‌اید که در پشت مرزهای بسته‌ی «کره شمالی» چه اتفاقاتی در حال رخ دادن بوده و وضعیت زندگی ساکنان آن چگونه است؟

این رژیم یکی از منزوی‌ترین رژیم‌های جهان است. با این حال به لطف فراری‌ها و جاسوسان، ما توانستیم نگاهی کوتاه به کشور «کره شمالی» داشته باشیم. این ۲۵ فعالیت عادی روزانه در «کره شمالی» غیرقانونی است و اگر به هر شکلی گذرتان به این کشور افتاد، بهتر است هیچ‌کدام از این کارها را انجام ندهید.

تماس‌های بین‌المللی

تماس تلفنی

مجازات صحبت کردن با جهان خارج مرگ است. تاکنون چندین نفر برای برقراری تماس با نزدیکان خود در «کره جنوبی» اعدام شده‌اند.

داشتن نظر و عقیده

تنها نظر قابل‌قبول، نظری است که دولت آن را پذیرفته است.

داشتن گوشی آیفون

اندروید، کامپیوتر یا هر وسیله‌ی الکترونیکی که ساخت غرب است.

موسیقی

همه آهنگ‌ها باید شکوه و عظمت حکومت را نمایان کنند. گوش دادن به آهنگ خارجی سبب اعدام افراد می‌شود.

پایین آوردن تابلوهای جنگ روانی

تابلو جنگ روانی

همان طور که «اتو وارمبیر» (Otto Warmbier)، دانش‌آموز آمریکایی متوجه شد، دستکاری تبلیغات دولتی، چندین دهه کار سخت اجباری را به‌همراه خواهد داشت.

مخالفت با رئیس‌جمهوری

کیم جونگ اون

به‌طور کلی، هیچ چیز بدی در مورد رئیس‌جمهوری نگویید. هیچ‌وقت.

یاد کردن از این کشور با نام کره شمالی

کره شمالی خود را تنها «کره‌» حقیقی موجود می‌داند. نام رسمی این کشور جمهوری خلق کره است. وقتی در این کشور هستید، از این نام استفاده کنید.

عکاسی

این مورد در درجه اول برای گردشگران صدق می‌کند. آن‌ها نمی‌توانند از هر جا که دوست دارند عکس بگیرند. عکاسی از بسیاری از مکان‌ها و اشیای داخل این کشور غیرقانونی است.

رانندگی

رانندگی کره شمالی

مردم نمی‌توانند آزادانه به اطراف کشور سفر کنند. در واقع به‌ازای هر هزار نفر تنها یک ماشین وجود دارد.

طعنه

بر اساس گفته‌های فراری‌ها، طعنه در کره شمالی معنایی ندارد. هر حرفی که می‌زنید، جدی گرفته می‌شود. پس مراقب باشید.

زدن حرف‌های منفی درباره‌ دولت

این کار به شما یک بلیط بدون بازگشت به کمپ بازآموزی می‌دهد.

پرسیدن تاریخ تولد کیم جونگ اون

تولد

این کار را نکنید، به‌ هیچ وجه. (اندکی گیج‌کننده است، اما در حقیقت کسی تاریخ دقیق تولد او را نمی‌داند).

الکل

مردم کره تنها در روزهای خاصی می‌توانند نوشیدنی بنوشند. در سال ۲۰۱۲، یک افسر ارتش به‌دلیل نوشیدن الکل در طی صد روز عزاداری برای کیم جونگ ایل با خمپاره‌انداز اعدام شد.

مدل مو

تمام مدل‌های مو‌ باید از سوی دولت تایید شده باشند. ( ۲۸ مدل موی مجاز وجود دارد).

ترک کشور

پنجره هواپیما

در صورتی که کشور را ترک کنید و دستگیر شوید، برای اعدام به کشور بازگردانده می‌شوید. ممکن است اعضای خانواده‌ی فرد دستگیر شده نیز در کنار او اعدام شوند.

زندگی در پیونگ یانگ 

این دولت است که تصمیم می‌گیرد چه کسی در پایتخت زندگی کند. تعجبی هم ندارد که این افراد کسانی هستند که بیشترین نفوذ و ارتباط را با مقامات رسمی دارند.

رسانه‌‌های غیر اخلاقی

تماشای رسانه‌های غیراخلاقی باعث مرگ شما می‌شود. «کیم جونگ اون» حتی نامزد سابق خود را به‌دلیل ساخت نوار ویديویی غیر اخلاقی در برابر چشمان خانواده‌اش اعدام کرد.

دین

به‌عنوان کشوری خداناباور، «کره شمالی» از دین‌داری و تبلیغ ادیان مختلف به‌سادگی نمی‌گذرد. در سال ۲۰۱۳، هشتاد مسیحی در یک ورزشگاه در ملأ عام به‌دلیل در اختیار داشتن کتاب مقدس اعدام شدند.

استفاده از اینترنت

مردم تنها می‌توانند از سایت‌هایی استفاده کنند که از طرف دولت حمایت می‌شوند. همان طور که می‌توانید حدس بزنید دور زدن این محدودیت‌ها به هر شکلی عاقبت خوشی نخواهد داشت.

رأی ندادن

رأی دادن اجباری است. همچنین شما باید به فرد مشخص شده از سوی دولت رأی دهید، در غیر این صورت سرنوشت شما در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

شلوار جین آبی

شلوار جین لی

پوشیدن شلوار جین مجاز نیست، زیرا جین ساخته‌ی «آمریکا»، دشمن قسم خورده‌ی «کره شمالی» است.

تماشای تلویزیون

مردم «کره شمالی» فقط مجاز به دیدن برنامه‌ها و شبکه‌های تبلیغ‌کننده‌ی ایدئولوژی حکومت این کشور هستند. تعداد زیادی از مردم به‌دلیل تماشای تلویزیون «کره جنوبی» اعدام شده‌اند.

فرار کردن از زندان

اگرچه این اقدام در بسیاری از دیگر کشورهای جهان نیز غیر قانونی است، نکته‌ای که «کره شمالی»‌ را از سایر مکان‌ها متمایز می‌کند این است که اگر یک زندانی در این کشور سعی کند از زندان فرار کند، خانواده‌ی او تا چهار نسل بعد (پدربزرگ و مادربزرگ، والدین و بچه‌ها) مجازات خواهند شد.

خواندن کتاب

کتاب

اگر نوشته‌ای به‌سادگی یک راهنمای سفر به یکی از مردم «کره شمالی» نشان دهید، باید منتظر دردسر باشید. آن‌ها از انتشارات و تبلیغات خارجی به‌سادگی نمی‌گذرند.

اشتباه کردن

به‌تازگی یک روزنامه‌نگار به‌دلیل داشتن غلط املایی در یکی از مقاله‌هایش اعدام شد. 

مطالب مرتبط:

منبع List 25

دیدگاه