بازگشایی الحصن، مرکز جدید فرهنگی ابوظبی

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
بازگشایی الحصن، مرکز جدید فرهنگی ابوظبی

الحصن، منطقه‌ای غنی از فرهنگ و تاریخ ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی در ماه دسامبر افتتاح خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در مورد این میراث تاریخی در این مقاله با ما بخوانید.

سازمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی، پایتخت مدرن کشور امارات متحده عربی، اعلام کرد که تاریخ پیش‌بینی شده برای افتتاح الحصن، یک مقصد جدید فرهنگی واقع در قلب مرکز شهر، هفتم دسامبر ۲۱۰۸ (۱۷ آذر) خواهد بود.

الحصن، بلوک اصلی شهری ابوظبی است و شامل چهار جزء مرتبط بهم خواهد بود: دژ قصر الحصن، بنیاد فرهنگی، ساختمان شورای ملی و خانه صنعتگران.

افتتاح رسمی، یک جشن فرهنگی و تاریخی غنی ابوظبی با روزهایی مملو از برنامه‌های عمومی برای نشانه‌گذاری این واقعه خواهد بود.

قصر الحسن، مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مکان میراث تاریخی در شهر ابوظبی است که شامل دو ساختمان نمادین می‌شود؛ دژ داخلی با قدمتی از سال ۱۷۹۵ و کاخ بیرونی که در دهه ۱۹۴۰ ساخته شده است.

الحصن، شاهدی بر تاریخ پویای ابوظبی در طول دو قرن اخیر در گذشته، خانه خانواده حاکم، مقر حکومت، مجلس شورای ملی و آرشیو ملی بوده است.

قصر الحصن که پس از سال‌ها کارهای محافظتی بسیار دقیق و بلندپروازانه، هم‌اکنون تبدیل به یک موزه شده، در حقیقت یک بنای ملی است که توسعه شهر را از یک اقتصاد وابسته به ماهیگیری و صید مروارید در قرن هجدهم تا یک کلانشهر بین‌المللی مدرن و جهانی با دژی احاطه شده با آسمان‌خراش‌های ابوظبی و منطقه مرکزی پویا و سرزنده، دنبال می‌کند.

منطقه تازه بازسازی شده بنیاد فرهنگی، میزبان یک برنامه متنوع بصری و اجراهای هنری بعلاوه افتتاح اولین کتابخانه کودکان در نوع خود، خواهد بود.

محمئ خلیفه ال مبارک، مدیر عامل دی سی تی (DCT) ابوظبی گفت:

قصر الحصن، تعقیب‌کننده تاریخ شهر ابوظبی و اولین ساختمان‌های آن، است. این بنا در حقیقت یک ثابت در شهر در حال تکامل ما است.

قصر الحصن، یک گواهی برای قلب و روح مردم و مخزن خاطرات جمعی ما است و افتتاح دوباره آن، یک لحظه کلیدی برای شهروندان ابوظبی و تمام مردم امارات متحده عربی به شمار می‌آید.

به‌علاوه، ما بسیار مشتاق هستیم تا بنیاد فرهنگی که همیشه نقشی مهم در صحنه فرهنگی ابوظبی، امارات متحده عربی و تمام منطقه، ایفا کرده است را دوباره بازگشایی کنیم.

با توجه به موقعیت مکان الحصن، ما به دنبال پرورش احساس اجتماعی و ساختن خانه‌ای برای فرهنگ اماراتی هستیم. اینجا مکانی است که در حین شکل گرفتن آینده ابوظبی، گذشته ما را بازتاب می‌دهد و حال را در آغوش می‌کشد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه