بیشترین رشد گردشگری جهانی در آسیا و اقیانوسیه

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
بیشترین رشد گردشگری جهانی در آسیا و اقیانوسیه

طبق گزارشات سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، آسیا و اقیانوسیه بیشترین رشد گردشگری جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

قاره آسیا و اقیانوسیه از سال ۲۰۰۵ تاکنون، شاهد رشد چشمگیری از حضور گردشگران از تمامی مناطق جهان بوده‌اند.

گزارش روند گردشگری در آسیا، ارائه شده توسط سازمان جهانی گردشگری با شراکت مرکز تحقیقاتی اقتصاد جهانی گردشگری در انجمن اقتصاد جهانی گردشگری در ماکائو، این آمار را به ما نشان می‌دهد.

این گزارش نشان داد که آمار حضور گردشگران بین‌المللی در آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۱۷، با رشد ۶ درصدی به تعداد ۳۲۳ میلیون گردشگر، حدود یک چهارم گردشگران کل جهان، رسیده است.

در میان تمامی مناطق جهانی، قاره آسیا و اقیانوسیه، دومین مقصد پربازدید پس از اروپا از سال ۲۰۰۵ تاکنون، شاهد بیشترین رشد بوده‌اند.

ورودی گردشگران بین‌المللی تقریبا هر سال شاهد رشد میانگین شش درصدی است؛ بالاتر از رشد میانگین چهار درصد در جهان.

رشد سریع اقتصادی در یک منطقه با جمعیت معادل نصف جهان در کنار افزایش خطوط هوایی، تسهیلات سفر و پروژه‌های عظیم زیرساختی، سبب پیشرفت باورنکردنی سفرهای بین‌المللی در آسیا و اقیانوسیه شده‌اند.

این آمار رشد اثر بزرگی بر درآمدهای مقاصد گردشگری آسیایی گذاشته است. این درآمد در سال ۲۰۰۰، حدود ۱۷ درصد درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری در سراسر جهان بوده و از آن پس با رشدی ممتد به ۲۹ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

درآمدهای گردشگری سال ۲۰۱۷ در این دو قاره چیزی حدود ۳۹۰ میلیارد دلار بوده است.

آسیا و اقیانوسیه نقشی حیاتی به‌عنوان منبع بازار گردشگری نیز ایفا می‌کنند. به این ترتیب که گردشگران این منطقه در سفرهای داخلی یا مسافت‌های طولانی، تقش بسزایی در صنعت گردشگری جهانی دارند.

این منطقه با تولید ۳۳۵ میلیون مسافر بین‌المللی که ۵۰۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ خرج کرده‌اند، ۳۷ درصد آمار کل جهان را به خود اختصاص داده است.

حدود ۸۰ درصد این بازدیدها بر مقاصد آسیایی تمرکز دارد.

در خارج از این مناطق، ۵۶ درصد سفرهای با مسافت طولانی به اروپا است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه