قدم زدن در نقاشی ونگوگ در نمایشگاه جدید بروکسل

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
قدم زدن در نقاشی ونگوگ در نمایشگاه جدید بروکسل

از طرفداران آثار ونسان ونگوگ، هنرمند مشهور هلندی هستید؟ نمایشگاه جدیدی در بروکسل، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از تماشای نقاشی وی را در اختیار شما خواهد گذاشت.

آیا تا امروز پیش آمده است که دل‌تان بخواهد به وسط یک نقاشی قدم بگذارید؟ هم‌اکنون این تجربه منحصربه‌فرد در بروکسل، پایتخت زیبای بلژیک ممکن است. در این پروژه جدید، یک تجربه چند حسی ونگوگ به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا خودشان را به‌طور کامل در الگوها و چرخش‌های مشهورترین آثار این هنرمند غرق کنند و قدم به دنیایی بگذارند که انگار خود این استاد هلندی، آن را از طریق یک نمایش نوری، آهنگین و ویدئویی ناهنجار می‌بیند.

قدم زدن در نقاشی ون گوگ در نمایشگاه جدید بروکسل

ونگوگ؛ تجربه غوطه‌وری در بروکسل آغاز شده است

نمایشگاه واقع در ساختمان بورس اوراق بهادار بروکسل (Brussels Stock Exchange)، شاهد چرخش نقاشی‌های ونگوگ و ورود آن‌ها به زندگی واقعی روی دیوارها و حس غمگین و ناراحت‌کننده نامه‌هایی که او به برادرش، تئو نوشته بود، خواهد بود. انتظار می‌رود این نمایش خارق‌العاده محبوب، با یک تجربه بزرگ واقعیت مجازی در جایی که از نقاشی‌ها، رودها جاری می‌شوند و کلاغ‌ها جیغ‌زنان بر فراز آن پرواز می‌کنند، چندین هزار نفر از عاشقان هنر را پس از اولین نمایش موفق در ایتالیا به‌سمت خود جذب کند.

قدم زدن در نقاشی ون گوگ در نمایشگاه جدید بروکسل

نمایشگاه بروکسل به نقاشی‌های ونگوگ، زندگی و جان خواهد داد

مسافران تا تاریخ ششم ژانویه (۱۶ دی) می‌توانند نسخه‌های بسیار بزرگ شب پرستاره، گل‌های آفتابگران و پرتره ونگوگ را بر دیوارهای این ساختمان تماشا کنند؛ آثاری که از نقاشی های معروف جهان به شمار می‌روند.

این نمایشگاه بر اساس تحقیقات گسترده موزه ونگوگ در مورد زندگی این نقاش شکنجه‌شده، از تکنولوژی سه‌بعدی و مولتی مدیای ۳۶۰ درجه استفاده می‌کند تا داستان رنگارنگ او را به تصویر بکشد و به آن جانی تازه بدهد. قیمت بلیط‌ها برای افراد بزرگسال، ۱۷٫۵ یورو و برای کودکان، ۱۲٫۵ یورو است و از طریق تیکت مستر (Ticketmaster) می‌توانید بلیط‌های خود را خریداری کنید.

قدم زدن در نقاشی ون گوگ در نمایشگاه جدید بروکسل

پرتره‌های شخصی در ونگوگ؛ تجربه غوطه‌وری

برای دیدن شاهکارهای بیشتری از ونگوگ در اروپا، علاقه‌مندان باید به سرزمین مادری وی، یعنی هلند سفر کنند. در حال حاضر به غیر از موزه ونگوگ ارزشمند و مشهور که خانه بزرگ‌ترین مجموعه نقاشی‌های او در جهان است، هتل پولیتزر آمستردام (Pulitzer Amsterdam hotel)، یک تجربه هنری غوطه‌وری برای شما آماده کرده است. این هتل با فراهم کردن مکانی برای دو شب، به شما امکان دسترسی نامحدود به موزه، یک تدریس هنری و یک نوشیدنی کوکتل رایگان پیشنهاد خواهد کرد.

قدم زدن در نقاشی ون گوگ در نمایشگاه جدید بروکسل

نمایشگاه‌های چند حسی به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند تا خود را در آثار ونگوگ غوطه‌ور کنند

این هنرمند زجر کشیده، نشانه‌هایی از خود در بلژیک و فرانسه نیز به‌جای گذاشته است. اما آخرین ردهای او احتمالا در اور سور اواز (Auvers-sur-Oise) در ۲۷ کیلومتری شمال غربی پاریس در فرانسه قابل تعقیب است؛ جایی که در کنار برادرش به خاک سپرده شد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه