هر آنچه باید در مورد تایتانیک ۲ بدانید

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد جمعه، ۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
هر آنچه باید در مورد تایتانیک ۲ بدانید

اگر اخبار گردشگری را دنبال می‌کنید حتما می‌دانید که کشتی تایتانیک ۲ در آینده‌ای نزدیک تکمیل می‌شود. آیا می‌خواهید بدانید چه زمانی از این کشتی بهره‌برداری می‌شود و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بدون تردید تایتانیک، این غول عظیم‌الجثه آهنی، یکی از شاهکارهای بی‌نظیر مهندسی بود که در زمان خود همه را متحیر کرد. پس از غرق شدن تایتانیک عده‌ای از افراد معتقد بودند که تا ابد نظیر این کشتی ساخته نخواهد شد؛ اما یک فرد ثروتمند استرالیایی به نام کلایو پالمر قصد دارد دوباره این سازه شگفت‌انگیز را درست همانند نمونه اولیه خود، اما مجهزتر خلق کند تا دوباره تایتانیک در دریاها و اقیانوس‌ها فرمانروایی کند.

کشتی تایتانیک

خبر تصمیم ساخت کشتی تایتانیک 2 نخستین بار توسط این میلیاردر استرالیایی در سال ۲۰۱۲ در رسانه‌های ملی این کشور منتشر شد؛ اما در آن زمان هیچ کس این تصمیم را جدی نگرفت و با آن به شیوه‌ای طنز گونه رفتار کردند؛ البته آقای پالمبر تحت‌تاثیر این حواشی قرار نگرفت و اذعان کرد که این بار تایتانیک به سلامت به مقصد خود یعنی نیویورک خواهد رسید.

کلایو پالمر

کلایو پالمر

تایتانیک ۲ چه زمانی قرار بود نخستین سفر خود را آغاز کند؟

ابتدا قرار بود که تایتانیک ۲ تا پایان سال ۲۰۱۶ سفر خود را از انگلستان به سمت نیویورک آغاز کند و حتی تقاضاهای زیادی برای اخذ سمت کاپیتانی کشتی از سال ۲۰۱۳ به دست آقای پالمر رسید. حتی مسئولان گینس هم تحت‌تاثیر این موضوع قرار گرفتند و خواستار مصاحبه با وی در رابطه با طولانی‌ترین آگهی استخدام جهان شدند.

اما متاسفانه در اواسط سال ۲۰۱۵ روند ساخت کشتی تایتانیک ۲ به دلیل مشکلات مالی متوقف شد و آقای پالمر اعلام کرد که فرآیند تکمیل این کشتی از ماه پایانی سال ۲۰۱۵ مجددا آغاز می‌شود. اکنون پس از چند سال اخباری مبنی بر سفر دو هفته‌ای این کشتی از دبی به انگلستان در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است؛ البته طبق اطلاعات منتشر شده تایتانیک پس از این سفر، در مسیر دو شهر ساوت‌همپتون و نیویورک که مسیر کشتی اصلی بوده است، تردد خواهد کرد.

آقای پالمر ماه سپتامبر سال جاری با انتشار بیانیه‌ای در لندن اعلام کرد که تایتانیک ۲ پروژه‌ای بین‌المللی است و همه جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تایتانیک ۲ علاوه بر رفت و آمد بین دو شهر ساوت‌همپتون و نیویورک، دریاهای سراسر جهان را در می‌نوردد و در هر بندری که توقف می‌کند، افراد بی‌شماری را شیفته خود می‌کند.

وی در ادامه گفته‌های خود افزود:

تایتانیک در سال ۱۹۱۲ کشتی رویاها بود و حدود یک قرن است که رازهای سر به مهر زیادی در مورد آن وجود دارد. بسیاری از افراد هنوز هم آرزو دارند سفر با چنین کشتی باشکوهی را تجربه کنند یا حداقل آن را از نزدیک تماشا کنند؛ تایتانیک ۲ تمام این رویاها را محقق خواهد کرد.

شرکت کشتی‌سازی استار بلو لاینز (Star Blue Lines) که متعلق به آقای پالمر است، اعلام کرده که حاضر است با سرمایه‌ای ۵۰۰ میلیون دلاری این رویایی دست‌نیافتی را محقق کند. حتما شما هم مشتاقید بدانید که تایتانیک ۲ چه ویژگی‌هایی دارد.

تایتانیک ۲ مانند همتای خود دارای سه کلاس است

کشتی تایتانیک

به نظر می‌‌رسد آقای پالمر هم قصد دارد مسافران کشتی خود را به سه گروه تقسیم کند و طبق گفته او مسافران هر کلاس حق ورود به بخش دیگری را ندارند. البته انتظار می‌رود که قیمت فرست کلاس تایتانیک ۲ کمتر از کشتی اصلی باشد. بهای فرست کلاس تایتانیک در زمان خود چیزی حدود ۵۰ هزار دلار امروز بوده است. آقای پالمر توصیه کرده در کلاس سوم که درواقع همان کلاس اقتصادی است؛ جا رزور کنید؛ زیرا این قسمت از کشتی فضای شادی دارد و خود او نیز در همین قسمت حضور دارد!

تایتانیک ۲ از نظر قایق نجات هیچ محدودیتی ندارد

قایق نجات

کشتی تایتانیک که در نخستین سفر خود در ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ در اثر برخورد با یک کوه یخ غرق شد، ۲۲۲۴ نفر مسافر داشت؛ اما ظرفیت قایق‌های نجات آن فقط ۱۱۷۸ نفر، یعنی یک سوم مسافران بود.

کشتی تایتانیک ۲ به اندازه ۲۴۳۵ نفر مسافر و ۹۰۰ خدمه ظرفیت دارد؛ اما ظرفیت قایق‌های نجات چوبی آن ۲۷۰۰ نفر و ظرفیت‌ قایق‌های نجات بادی این کشتی ۸۰۰ نفر است؛ بنابراین این کشتی از نظر قایق نجات هیچ محدودیتی ندارد. در ضمن طبق گفته آقای پالمر، این کشتی دارای کانال‌ها و خروجی‌های شیب‌دار است که مسافران به‌راحتی می‌توانند  از طریق آن‌ها از کشتی خارج شوند.

طراحی این کشتی تا جای ممکن شبیه به کشتی اصلی است

تصاویر کامپیوتری منتشر شده از تایتانیک ۲ نشان‌ می‌دهد که طراحی این کشتی به میزان زیادی شبیه تایتانیک اصلی بوده و از امکانات بسیار خوبی همچون حمام‌های ترکی، زمین اسکواش، باشگاه مجلل و یک استخر شنای کوچک برخوردار است.

تصاویر کامپیوتری منتشرشده از فضای داخلی تایتانیک ۲

همچنین انتظار می‌رود که این کشتی دارای اتاق‌های سیگار فرست کلاس باشد و استخرهایی در آن وجود دارد که با شور حرارت داده شده اقیانوس پر شده است.

استخر تایتانیک ۲

طبق گفته آقای پالمر در این کشتی خبری از تلویزیون و اینترنت نیست و در هر بخش متناسب با کلاس آن بخش، لباس‌های مختلفی مناسب برای موقعیت‌های مختلف در اختیار مسافران قرار داده می‌شود.

کشتنی تنها به امکانات مدرن ضروری مجهز است

تایتانیک ۲ تنها به امکانات مدرن ضروری مثل سیستم تهویه، بیمارستان و سکوی نشستن هلی‌کوپتر مجهز است و فاقد امکاناتی همچون اینترنت و تلویزیون است.

در ضمن این کشتی به یک مرکز کنترل و ناوبری کاملا مدرن (که به عنوان سیستم بریج یا Bridge نیز  شناخته می‌شود) مجهز بوده که جزو ضروریات یک کشتی به‌روز است. البته برخی از ویژگی‌های این کشتی صرفا برای شبیه‌سازی طراحی قدیمی کشتی اصلی بوده و هیچ نوع کاربردی ندارند.

تایتانیک ۲

در تایتانیک ۲ خبری از اینترنت و تلویزیون نیست

در کشتی اصلی تایتانیک اتاقی برای برقراری ارتباطات رادیویی وجود داشت که یک سیستم بسیار کارآمد مارکونی (Marconi) در خود جای داده بود که برای برقراری ارتباط کشتی با سایر کشتی‌ها در آن سوی اقیانوس اطلس مورد استفاده قرار می‌گرفت. در تایتانیک ۲ نیز این اتاق و سیستم دقیقا به شکل سیستم موجود در کشتی اصلی وجود دارد که مانند برخی دیگر از ویژگی‌های کشتی هیچ کاربردی ندارد و تنها برای شبیه‌سازی طراحی کشتی اصلی در آن قرار داده شده است.

سفر با کشتی در اولین سفر آن هزینه زیادی دارد

تایتانیک

طبق گزارشات منتشر شده، برخی از افراد ثروتمند آمریکایی برای حضور یافتن در کشتی در اولین سفر آن از ساوت‌همپتون به نیویورک، تا یک میلیون دلار هم برای هر نفر پیشنهاد داده‌اند.

تایتانیک ۲ تنها نمونه بازسازی شده از تایتانیک اصلی نیست

رُمَندِسیا تایتانیک

تایتانیک ۲ تنها نمونه بازسازی شده از تایتانیک اصلی نیست و یک شرکت چینی هم قصد دارد نمونه‌ای شبیه‌سازی شده دیگری از کشتی تایتانیک به نام رُمَندِسیا تایتانیک (Romandisea Titanic) را تا پایان سال میلادی جاری تکمیل کرده و در سال ۲۰۱۹ آن را برای استفاده عموم مردم افتتاح کند.

البته این کشتی برای دریانوردی طراحی نشده و تنها یک کشتی تزئینی به شکل تایتانیک بوده که روی رودخانه چی (Qi River) در شهر دایانگ در جنوب غربی چین قرار دارد و بازدیدکنندگان این کشتی می‌توانند آزادانه در آن بگردند و از قسمت‌های مختلف آن مانند سالن‌های بسیار بزرگ، استخرها و کابین شنا و سالن تئاتر بازدید کنند. در ضمن در رُمَندِسیا تایتانیک مهمانی‌ها و بازی‌هایی با تم ضیافت بزرگ شام نیز برگزار می‌شود.

فیلمی با موضوع اولین سفر تایتانیک ۲ ساخته می‌شود

کشتی تایتانیک

آقای پالمر در سال ۲۰۱۳ با انتشار توئیتی اعلام کرد که شرکتی به نام پالمبر پیکچرز (Palmer Pictrues) را به نام خود ثبت کرده است و قصد دارد فیلمی در مورد اولین سفر تایتانیک ۲ بسازد.

او بعدها نیز در مصاحبه با یک خبرگزاری اعلام کرد که فیلم روی کشتی او ضبط می‌شود و تاکنون بازیگرانی از هالیوود، چین و اروپا برای نقش‌آفرینی در این فیلم اعلام آمادگی کرده‌اند. به نظر او این فیلم که داستانی رمانتیک و عاشقانه دارد، همه را شگفت‌زده می‌کند.

آقای پالمر مدعی است که فیلم او بسیار بهتر از فیلم تایتانیک اصلی خواهد شد. فیلم تایتانیک در سال ۱۹۹۷ به کارگردانی جیمز کامرون و با نقش‌آفرینی لئوناردو دیکاپریو و کیت ویسنلت به نمایش درآمد و توانست عنوان دومین فیلم پرفروش دنیای سینما را از آن خود کند.

طبق گفته آقای پالمر کار تهیه فیلمنامه این فیلم به پایان رسیده و او به همکارانش به دنبال ستارگان برجسته هالیوود و تهیه‌کنندگان مطرح برای ساخت آن هستند. در ضمن فیلمنامه این فیلم هیچ تغییری نمی‌کند و تنها ممکن است بازیگران آن تغییر کنند.

احتمالا تایتانیک ۲ سال ۲۰۲۲ به آب انداخته خواهد شد

تایتانیک ۲

هنوز زمان دقیق بهره‌برداری از تایتانیک ۲ مشخص نیست؛ اما مشکلات مالی ساخت این کشتی برطرف شده و جدید‌ترین تاریخی که برای به آب انداختن این کشتی اعلام شده، سال ۲۰۲۲ است؛ البته هنوز نمی‌توان در مورد این موضوع نظر قطعی داد.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه