بهترین رستوران های حلال شانگهای، چین

حمیده کریمی
حمیده کریمی جمعه، ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
بهترین رستوران های حلال شانگهای، چین

اگر برای سفر به چین برنامه‌ریزی می‌کنید، بد نیست قبل از سفر، تعدادی از رستوران‌های حلال شانگهای را بشناسید.

شانگهای بزرگ‌ترین شهر کشور چین و یکی از شلوغ‌ترین بنادر دنیا است که در دهانه رودخانه یانگ تسه (Yangtze) با فاصله اندکی از اقیانوس آرام قرار گرفته و رابط میان چین و دنیای خارج است.

برای کسانی که می‌خواهند در سفر به این کشور، رستوران های شانگهای را برای خوردن غذای حلال انتخاب کنند، یکی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از سفر باید انجام دهند، تحقیق در مورد رستوران های حلال چین است. به‌خصوص در بعضی از مقصدهای گردشگری دنیا مثل چین، گاهی پیدا کردن غذا و رستوران حلال، بسیار سخت‌تر است. در شانگهای، رستوران‌های حلال و اسلامی زیادی وجود دارد که برای مهمانان خود، غذا و گوشت حلال سرو می‌کنند. در ادامه، بهترین و مشهورترین رستوران های حلال شانگهای را معرفی می‌کنیم. در سفر به این شهر، می‌توانید با خیال راحت در این رستوران‌ها غذا بخورید.

شانگهای از نظر جمعیت، بزرگ‌ترین شهر چین است. این شهر، یک مرکز تجاری بسیار مهم و قطب حمل‌ونقل در چین است و بزرگ‌ترین بندرهای تجاری دنیا را در اختیار دارد. بنابراین تعجبی ندارد که در این شهر بزرگ و پرجمعیت، مردمی از سراسر دنیا با مذهب‌ها و عقاید گوناگون زندگی می‌کنند. در واقع این شهر، یک شهر چندفرهنگی است و به‌دنبال تنوع فرهنگ‌ها، از نظر مذهبی و حتی گردشگری نیز بسیار متنوع است.

مسلمانان زیادی در سراسر شانگهای زندگی می‌کنند. به همین دلیل رستوران‌های حلال را می‌توانید در گوشه و کنار شهر پیدا کنید.

رستوران Yu Ren Wan

رستوران Yu Ren Wan یک رستوران حلال به سبک شانگهای است. از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید. این رستوران در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و از همان زمان تابه‌حال، مشتریان پروپاقرصی داشته است. سبک آشپزی در این رستوران، به سبک آشپزی جنوب غربی چین است. غذاهای آن، طعمی بی‌نظیر دارند و قیمت‌ آن‌ها بسیار معقول است. دکوراسیون و فضای رستوران بسیار شیک و جذاب است. اگر در فرودگاه می‌خواهید غذای حلال بخورید، بدون شک این رستوران، بهترین انتخاب است.

رستوران Hong chang xing

رستوران های حلال شانگهای

سبک آشپزی در رستوران Hongchangxing، آشپزی محلی با مواد اولیه‌ی حلال است. از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب برای غذا خوردن در این رستوران حلال، فرصت دارید. این رستوران مجلل در نزدیکی خیابان نانجینگ شرقی قرار دارد. این رستوران در سال ۱۸۹۱ افتتاح شد و بیش از همه به خاطر غذاهایی شهرت دارد که با گوشت تازه‌ی گوسفند تهیه می‌شود. برای تهیه‌ی همه غذاهای رستوران از مواد غذایی حلال استفاده می‌شود. کباب ششلیک و دامپلینگ گوشت گوسفند از غذاهای محبوب منوی رستوران است.

منوی رستوران بسیار متنوع و مفصل است. از انواع غذا با گوشت قرمز تا ماهی در منوی رستوران پیدا می‌شود. حجم وعده‌های غذایی زیاد است حتی انواع نودل هم در کاسه‌های بزرگ سرو می‌شود. نکته‌ی جالبی که در مورد این رستوران وجود دارد این است که در مورد رستوران و غذاهای آن که امتحان کرده‌اید می‌توانید نقد و نظر خود را بنویسید و این نظرات شما با میلیون‌ها مسلمان دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود. با وجود اینکه چین یک کشور مسلمان نیست، ولی رستوران‌های حلال زیادی در آن پیدا می‌شود.

این رستوران برای وعده‌های ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان است. اما اگر دیر کنید نمی‌توانید برای غذا خوردن جا پیدا کنید چون معمولا شلوغ است.

رستوران A Thousand & One Night

رستوران های حلال شانگهای

رستوران A Thousand & One Night یا هزار و یک شب، یک رستوران عربی است. این رستوران لوکس در یکی از شیک‌ترین مناطق شهر قرار دارد و با وجود اینکه به‌تازگی فعالیت خود را شروع کرده، ولی به سرعت به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های حلال شانگهای تبدیل شده است. بهترین غذاهای منطقه‌ی خاورمیانه را می‌توانید در این رستوران در محیطی رمانتیک و جذاب و با سرویس‌دهی دوستانه، نوش جان کنید.

کیفیت غذاهای این رستوران در سطح بهترین رستوران‌های دنیا است و محیطی دوست‌داشتنی دارد. قیمت غذاها نسبت به کیفیت آن‌ها کاملا معقول است. در این رستوران محبوب‌ترین غذاهای اصیل خاورمیانه با بهترین  تزیینات سرو می‌شود که شامل انواع پیش‌غذاهای لذیذ، نوشیدنی‌های متنوع و غذاهای اصلی و کبابی متعدد است.

رستوران Northwest Muslim

رستوران های حلال شانگهای

رستوران Northwest Muslim در شانگهای، غذاهای چینی کلاسیک را با مواد غذایی حلال و به سبک اسلامی تهیه می‌کند. تنوع غذاهای آن قابل‌توجه است و هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. از جمله غذاهای این رستوران می‌توان برنج و گوشت بره، مرغ سوته اسپایسی و بره سرخ شده با زیره را نام برد.

رستوران Yelixiali

رستوران Yelixiali یک رستوران حلال و البته منحصربه‌فرد در شانگهای است. این رستوران، دکوراسیونی شیک و مدرن دارد و دارای بیش از ۳۰۰ صندلی است. غذاهای رستوران بسیار باکیفیت هستند و عطر و طعمی فراموش‌نشدنی دارند. هر غذایی که از منو انتخاب کنید با مواد غذایی حلال تهیه می‌شود.

انواع غذای دریایی، در منوی این رستوران وجود دارد

البته غیر از غذاهای سنتی محلی، انواع غذاهای غربی هم به منوی رستوران اضافه شده است. انواع غذای دریایی نیز با طعم‌های خاص و ویژه، در منوی رستوران وجود دارد.

تنوع منوی رستوران بسیار قابل‌توجه است و طراحی دکور آن بسیار مدرن و جذاب است. هرروز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ و ۳۰ دقیقه شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران Xiyu

رستوران Xiyu یکی از مشهورترین رستوران‌های حلال در شانگهای است. این رستوران به خاطر غذاهای سنتی و حلال، قیمت‌های معقول، محیط زیبا و شیک و سرویس‌دهی عالی، به این شهرت رسیده است. این رستوران برای وعده‌ی شام معمولا بسیار شلوغ می‌شود. بیشتر مردم برای امتحان کردن انواع کباب‌ها و نوشیدنی‌های حلال، به این رستوران سر می‌زنند. به غیر از غذای اصلی، انواع سوپ و نوشیدنی و دسر هم در منوی رستوران وجود دارد. هرروز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران Yershari Xinjiang Style

رستوران های حلال شانگهای

رستوران Yershari Xinjiang Style یکی از رستوران‌های حلال شانگهای است که مشتریان زیادی حتی از بین غیرمسلمان‌ها دارد. علاوه بر غذای باکیفیت، این رستوران فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ مناطق غربی چین  و فرهنگ منطقه‌ی شین جیانگ است. گوشت و مواد غذایی اولیه در این رستوران از مزارع این منطقه‌ تهیه می‌شود. عطر و طعم بی‌نظیر آشپزی این منطقه را می‌توانید به وضوح در غذاهای این رستوران تجربه کنید. این رستوران را با خیال راحت و با اطمینان از حلال و تازه بودن غذاها انتخاب کنید و از خوردن یک وعده غذای لذیذ در شانگهای لذت ببرید.

رستوران Huifenglou Muslim

رستوران Huifenglou Muslim جایی برای امتحان کردن بهترین غذاهای رژیم غذایی مسلمانان چین است. هرروز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید. این رستوران بیش از صد سال است که غذاهای حلال برای مسلمانان شانگهای سرو می‌کند. رستورانی بسیار مشهور است و معماری بنای ساختمان، معماری سنتی چینی است. این رستوران برای ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد.

رستوران Huifenglou Muslim جایی برای امتحان کردن بهترین غذاهای رژیم غذایی مسلمانان چین است

غذاهای بسیار متنوعی در منوی رستوران وجود دارد که شامل انواع پیش‌غذا و غذای اصلی است. هر غذایی که از این منو انتخاب کنید، با مواد غذایی حلال تهیه می‌شود و می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را نوش جان کنید.

برای غذا خوردن در این رستوران، بهتر است که از قبل میز رزرو کنید.

چون این رستوران همیشه شلوغ است و اگر رزرو نکنید ممکن است مجبور باشید که ساعت‌ها برای میز و صندلی خالی صبر کنید.

 رستوران Dong Yi Shun

رستوران Dong Yi Shun رستوانی عالی برای خوردن غذاهای محلی مسلمانان شانگهای است. این رستوران مشهور اسلامی، از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است. این رستوران فقط غذای حلال سرو می‌کند و تخصص اصلی آن در غذاهای اسلامی مناطق شمال چین است. در این سبک آشپزی بیشتر از همه از گوشت گاو به‌جای انواع گوشت استفاده می‌شود. البته غذاهای متعددی با گوشت گوسفند هم در منوی رستوران وجود دارد. حتما غذای ویژه‌ی این رستوران را امتحان کنید. همه مواد غذایی که در این رستوران استفاده می‌شود حلال است و با روش‌های اسلامی آماده می‌شود. علاوه بر غذاهای معمول، این رستوران گاهی فست فودهای تلفیقی هم در منوی خود می‌گنجاند.

ساتای گوشت گوسفند، دامپلینگ گوشت گاو سرخ شده، انواع ماهی، مرغ سرخ شده و اسپایسی از انواع غذاهایی است که در منوی رستوران وجود دارد و باید امتحان کنید.

رستوران Oriental Yakexi

رستوران های حلال شانگهای

رستوران Oriental Yakexi را بیشتر از همه به خاطر غذاهای اصیل به سبک شمال غربی چین یعنی منطقه‌ی شین جیانگ می‌شناسند. مواد اولیه برای تهیه‌ی این غذاهای لذیذ، کاملا تازه هستند و از مزارع همان منطقه تهیه می‌شوند. گوشت‌ها با ذبح اسلامی آماده می‌شوند. کباب بره یکی از غذاهای اصلی منوی رستوران است و غذاهای دیگری مثل مرغ بیگ پلیت، هم در منو وجود دارد که حتما باید امتحان کنید. انواع پیش‌غذا و ماست سنتی هم در منوی رستوران وجود دارد که نباید از دست بدهید.

ساعت کار این رستوران از ۱۱ صبح تا ۱۰ شب است و برای وعده‌های ناهار و شام می‌توانید به آن سر بزنید.

رستوران Hui Wei Zhai

مهمان‌نوازی کارکنان این رستوران، زبانزد مردم است

رستوران Hui Wei Zhai رستورانی است که با امتحان کردن غذای آن، عاشق آشپزی سنتی چینی با مواد غذایی حلال می‌شوید. مهمان‌نوازی کارکنان این رستوران، زبانزد مردم است. وقتی در این رستوران غذا می‌خورید حس می‌کنید که در خانه‌ی یکی از اهالی مسلمان به مهمانی دعوت شده‌اید. انواع غذاهای لذیذ و متنوع در منوی رستوران وجود دارد که همگی با تازه‌ترین مواد غذایی حلال تهیه می‌شوند. حتی انواع کباب هم در منو وجود دارد. هرروز از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب برای سر زدن به این رستوران وقت دارید.

رستوران Hui Feng Lou

رستوران Hui Feng Lou یکی از رستوران‌های مشهور و قدیمی شانگهای است که غذای حلال سرو می‌کند. در این رستوران هم‌زمان ۱۰۰ نفر می‌توانند غذا بخورند و برای برگزاری مراسم کوچک مناسب است. به خاطر طعم بی‌نظیر غذاها و کیفیت مطلوب آن‌ها، این رستوران بین مسلمانان شانگهای و سایر اهالی شهر، به شهرت رسیده است. این رستوران سابقه‌ای طولانی دارد و سابقه‌ی طولانی آن، اثباتی برای کیفیت غذا و سرویس‌دهی در این رستوران است. هرروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ و نیم شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران Guan Guan Ji

رستوران های حلال شانگهای

رستوران Guan Guan Ji در خیابان شلوغ Zhejiang قرار دارد. این رستوران غذاهای سنتی و اصیل شمال غربی چین را سرو می‌کند. انواع غذاهای لذیذ مثلا انواع کباب در منوی رستوران وجود دارد که مواد اولیه‌ی همه آن‌ها، کاملا حلال است و با خیال راحت می‌توانید هر غذایی که دوست داشتید سفارش دهید. کارکنان رستوران هم لباس‌هایی به سبک اسلامی دارند؛ مردان با کلاه‌های سفید و زنان روسری‌های بزرگ صورتی می‌پوشند.

رستوران حلال Aladdin

رستوران حلال Aladdin یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های حلال در شانگهای است

رستوران حلال Aladdin یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های حلال در شانگهای است. تخصص اصلی این رستوران در ارائه‌ی غذاهای اصیل هندی است. این رستوران به خاطر ششلیک و کباب بره، در بین مشتریان پروپاقرص خود بسیار محبوب است. البته غیر از این‌ها، غذاهای دیگری هم در منو وجود دارد از جمله انواع غذا با مرغ و ماهی. البته غذاهای مخصوص منطقه‌ی شین جیانگ مثلا انواع نودل در منو دیده می‌شود. بخشی از منو هم به غذاهای گیاهی اختصاص یافته است.

هرروز از ساعت ۱۱ صبح تا ۲ بعدازظهر و از ۵ بعدازظهر تا ۹ و ۳۰ دقیقه شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران Gulixian Xiyuqing

رستوران های حلال شانگهای

رستوران Gulixian Xiyuqing یکی دیگر از رستوران‌های شهر شانگهای است که غذاهای منطقه‌ی شین جیانگ را با مواد اولیه‌ی حلال سرو می‌کند. از مهم‌ترین غذاهای سنتی محبوب این رستوران که مورد توجه مشتریان مسلمان آن قرار دارد می‌توان کباب بره و نوعی خوراک مرغ را نام برد. البته انواع غذای دریایی و پنکیک‌های لذیذ هم در منوی رستوران وجود دارد. هرروز از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ و ۳۰ دقیقه شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران A Fan Ti

رستوران A Fan Ti یکی دیگر از رستوران‌های حلال شانگهای است که می‌توانید در آن با خیال راحت غذا بخورید. موسیقی و رقص محلی از برنامه‌های ویژه‌ی این رستوران است که هر شب برگزار می‌شود. مهم‌ترین غذاهای این رستوران ششلیک، گوشت بره بریان، نوعی خوراک مرغ و انواع ماهی است. در این رستوران، گوسفند کامل بریان هم سرو می‌شود که برای بیش از ۱۰ نفر کافی است. هرروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

برای سفر به چین می‌توانید تورلحظه آخری چین آژانس‌های مسافرتی معتبر را در کجارو مشاهده کرده و به‌راحتی و با چند کلیک خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه