شهرستان آباده، کاندیدای ثبت جهانی شهر منبت

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر چهار شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
شهرستان آباده، کاندیدای ثبت جهانی شهر منبت

بررسی میدانی آباده برای ثبت به‌عنوان شهر جهانی منبت توسط ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی انجام می‌شود.

غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و یوشا کریشنا مشاور رئیس و عضو شورای جهانی صنایع دستی به منظور ارزیابی شرایط و موقعیت شهرستان آباده (کاندیدای ثبت جهانی شهر منبت) با استقبال مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس وارد شیراز شدند و تا ۴ آبان ماه از ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های صنایع دستی و گردشگری شهرستان آباده دیدن می‌کنند.

این ارزیابان در ابتدا با اسماعیل تبادار استاندار فارس دیدار کرده و سپس به منظور  انجام بازدیدهای کارشناسی عازم شهرستان آباده خواهند شد.

بازدید از تیمچه صرافیان ششمین بازارچه دائم صنایع دستی کشور و حجره‌های آن، کارخانه کاشی و سرامیک پاسارگاد و صدیق سرام از اقدامات این گروه خواهد بود.

همچنین از جاذبه‌های تاریخی شهر ایزدخواست، قلعه ساسانی، کاروانسرای صفوی، موزه مردم‌شناسی، کارگاه صنایع دستی منبت و چاقوسازی، قالی و گلیم‌بافی دیدن کرده و با فرماندار و مسئولان شهرستان آباده تشکیل جلسه خواهند داد.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس و حیدرعلی زاهدیان معاون صنایع دستی این اداره کل و تعددی از مسئولان این هیئت را در این بازدیدها همراهی می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه