عجیب ترین پارک های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

سحر مردانه
سحر مردانه دوشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
عجیب ترین پارک های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

پارک، مکانی برای سرگرمی و تفریح خانواده‌ها به خصوص کودکان است که به دست دولت در سراسر شهر ایجاد می‌شوند اما در این میان پارک‌هایی وجود دارند که تنها دارای سر‌سبزی و چندین وسیله بازی معمولی نیستند، این پارک با دارا بودن برخی ویژگی‌ها به عجیب و غریب‌ترین پارک‌های جهان تبدیل شده‌اند.

پارک‌های فوق‌العاده عجیب و غریبی از نظر شکل، اندازه و طراحی در سراسر جهان وجود دارد که به سبب دارا بودن برخی ویژگی‌ها شما را شگفت‌زده خواهند کرد. فرهنگ‌های موجود در هر منطقه نیز می‌تواند بر میزان عجیب‌تر شدن آن‌ها بیافزاید. پارک استاندارد و جذاب از نظر هر کسی می‌تواند متفاوت باشد اما پارک‌هایی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد از نظر طراحی و ظاهر دارای ایده‌ای خلاقانه، عجیب و منحصر‌به‌فرد هستند.

۲۴. پارک دبی لند (Dubai Land)، امارات متحده عربی

پارک

این هیولای ۴۶۵۰ هکتاری، یکی از معدود‌ترین پارک‌هایی است که نه تنها بزرگ‌ترین در جهان بلکه مجهز‌ترین نیز به حساب می‌آید. این پارک مکانی تفریحی-توریستی است که دارای استادیوم چند منظوره، شهر‌بازی، پارک آبی و ... است.

۲۳. پارک آبی جهان، ادمونتون (Edmonton)، آلبرتا (Alberta)، کانادا

پارک

اندازه پارک آبی ورلد بیش از ۲۰ هکتار است و بزرگ‌ترین پارک آبی جهان به شمار می‌آید. این پارک در سال ۱۹۸۶ افتتاح شد و نکته جالب این است که پارک درون پنجمین مرکز خرید بزرگ جهان، یعنی مرکز خرید وست ادمونتون (West Edmonon Mall) قرار گرفته است.

۲۲. پارک جیم دوک (Parque Jaime Duque)، بوگوتا (Bogotá)، کلمبیا

پارک

شاید این پارک را بتوان عجیب‌ترین پارک از نظر نوع جاذبه به حساب آورد. خلبان معروف کلمبیایی، جیم دوک این پارک را ساخت و به دوست کلمبیایی خود هدیه دارد. چیزی که باعث قرار گرفتن پارک جیم دوکی در این فهرست شده، وجود ۷۰۰ مجسمه عجیب از مردان راه آزادی درون این پارک است.

۲۱. پارک دیگرلند (Diggerland)، انگلستان

پارک

نکته‌ای که باعث محبوبیت این پارک عجیب نزد کودکان و نوجوانان شده است، راندن ماشین‌آلات سنگین درون پارک است. البته ماشین‌آلاتی که در اختیار کودکان قرار می‌گیرد، در ابعاد کوچک و دارای ایمنی هستند. وسایل سرگرمی موجود در این پارک نیز به شکل ماشین‌الات سنگین است.

۲۰. پارک دنیای دیکنز (Dickens World)، انگلستان

پارک

این پارک تفریحی ۷۵ هزار متر مربعی با نام دنیای دیکنز بر اساس نوع زندگی چارلز دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی که در قرن نوزدهم می‌زیسته، طراحی شده است؛ دورانی که شهر پر از گرسنگی، جرم و جنایت بود.

۱۹. پارک بن‌بن لند (BonBon-Land)، دانمارک

پارک

پارک بن بن لند نام خود را از آبنبات محبوب دانمارکی گرفته است. این پارک پر از جاذبه‌های زمخت از حیوانات است. ممکن است کمی عجیب و غریب به نظر برسد، اما از شنیدن نام سرگرمی‌هایی مانند سقوط پرنده و پرواز مرده اصلا تعجب نکنید، زیرا تمامی سرگرمی‌های موجود در این پارک دارای اشکال عجیب از حیوانات است.

۱۸. پارک هارمونی لند (Harmony Land)، ژاپن

پارک

پارک هارمونی لند خانه‌ی شخصیت محبوب و مشهور، هلو کیتی (Hello Kitty) است که بازدید‌کنندگان می‌توانند از قلعه گربه‌ها بازدید کنند و از طریق راندن قایق به مجتمع بزرگ آپارتمانی زیر زمین سفری داشته باشند.

۱۷. پارک تفریحی شی‌جینگ‌شان (Shijingshan Amusement Park)، پکن

پارک

پارک تفریحی شی‌ جینگ‌ شان، دیزنی‌لند جعلی نام گرفته است، زیرا در آن شخصیت‌های تحت انحصار دیزنی‌لند به چشم می‌خورد، اما با دیزنی‌لند واقعی بسیار فاصله داشت. به همین دلیل مورد بازرسی قرار گرفت و در نهایت این شخصیت‌های معروف از آن حذف شد، اما دیگر شخصیت‌های کارتونی را در این پارک مشاهده خواهید کرد.

۱۶. پارک گروتاس (Grutas Park)، لیتوانی

پارک

پارک گروتاس در لیتوانی که به دنیای استالین مشهور است، نزدیک به ۱۰۰ مجسمه از رهبران معروف شوروی سابق را در خود جای داده است.

۱۵. پارک امپراتوری کوتوله‌ها (Dwarf Empire)، کونمینگ (Kunming)، چین

پارک

پارک امپراتوری کوتوله‌‌ها در بالای تپه‌ای در قسمت جنوبی چین قرار گرفته است و تقریبا می‌توان گفت تمامی افرادی که در این پارک مشغول به کار هستند، در گروه‌های آواز و رقص فعالیت دارند، افراد کوتاه قد هستند.

۱۴. پارک Crocosaurus Cove، داروین (Darwin)، استرالیا

پارک

پارک کروکودیل کروکوساوروس کوو یک پارک تفریحی است که در عین عجیب بودن، بسیار پر‌هیجان و جذاب است. در این پارک بازدید‌کنندگان قادر خواهند بود با وارد شدن به قفس مرگ به زیر آب رفته و از نزدیک تمساح‌ها را مشاهده کنند.

۱۳. پارک سویی تین (Suoi Tien Park)، ویتنام

پارک

پارک سویی تین با مضمون بودایی و یک مکان مقدس طراحی شده است. این پارک پر از موجودات آبزی، هزاران تمساح و قصر موجود افسانه‌ای، اسب تک شاخ است. طراحی تمامی این موارد در کنار یکدیگر کمی عجیب و غیر‌ممکن به نظر می‌رسد، اما در این پارک به واقعیت پیوسته است.

۱۲. پارک دنیای فراری (Ferrari World)، ابوظبی، امارات متحده عربی

پارک

پارک دنیای فراری را حتی می‌توان بزرگ‌ترین پارکینگ جهان نیز محسوب کرد، زیرا مساحت آن بیش از دو میلیون فوت مربع است و روی سقف آن نیز بزرگ‌ترین نماد فراری روی زمین، نقش بسته است.

۱۱. پارک Haw Par Villa، سنگاپور

پارک

پارک هاو پار ویلا در سنگاپور واقع شده است، اما مجسمه‌های عجیب و غریبی که در آن به چشم می‌خورد، حس حضور در چین و رسوم اجدادی آنان را به شما القا می‌کند.

۱۰. پارک روستای خاطره، هائیتی

پارک

هدف از تاسیس این پارک، آشنایی مردمان عادی با برده‌داری و دوران برده‌داری است. این پارک شبیه به روستایی طراحی شده است که بازدید‌کنندگان می‌توانند برای یک روز لباسی شبیه به برده‌ها به تن کنند، شبیه به آنان غذا بخورند، کار کنند و روز را در انتها با یک شورش به پایان برسانند.

۹. پارک گرانش صفر (Zero Gravity)، دالاس، تگزاس

پارک

با پرداخت کمی بیش از ۳۰ دلار می‌توانید در پارک تفریحی زیرو گرویتی تریل یکی از عجیب‌ترین و پر‌هیجان‌ترین سواری‌‌های دنیا را در عمرتان تجربه کنید. در واقع این وسیله توسط دانشمندان شبیه‌سازی شده است تا بازدید‌کنندگان بتوانند تجربه‌ای نزدیک به مرگ را حس کنند.

۸. پارک دیو استرو (Divo Ostrov)، سنت‌پترزبورگ، روسیه

پارک

سواری و وسیله‌های بازی که در پارک دیو استرو  وجود دارد، آن را در فهرست بهترین و مدرن‌ترین پارک‌های جهان قرار داده است. همچنین این پارک بزرگ در روسیه دارای ایمنی بالایی است، پس خانواده‌ها می‌توانند با خیال راحت روز خوشی را در آن سپری کنند.

۷. پارک جهان جوی‌لند (World Joyland)، چانگژو (Changzhou)، چین

پارک

به‌طور دقیق نمی‌توان گفت که در پارک ورلد جوی‌ لند، قوانین مربوط به کپی رایت به‌طور کامل رعایت شده باشد، زیرا تمامی سرگرمی‌های موجود در آن برگرفته از بازی‌های ویدئویی معروف است.

۶. پارک Hacienda Napoles، کلمبیا

پارک

پارک موضوعی هاسیندا ناپولس، یک پارک مناسب برای خانواده‌ها است که هم می‌توانند از موزه آن بازدید کنند و هم از نزدیک حیوانات عجیب و غریب را مشاهده کنند. برای ورود به این پارک، حتما باید از دروازه اصلی عبور کنید، پس هنگام عبور هواپیمای زیبایی را بالای دروازه مشاهده خواهید کرد. جالب است بدانید که این یک هواپیمای واقعی است که پابلو اسکوبار اولین بار خود را با آن وارد آمریکا کرد.

۵. پارک دالی‌وود (Dollywood)، تنسی

پارک

پارک دالی‌وود واقع در ایالت تنسی بیشتر به خاطر سواری‌های سریع، خشمگین و پر‌هیجانی که دارد، نزد بازدید‌کنندگان محبوب شده است.

۴. پارک Išgyvenimo Drama، لیتوانی

پارک

پارک سوروایوال دراما در اصل در زمان‌های قدیم، پناهگاهی میان جنگل بوده که توسط ارتش سابق شوروی اداره می‌شده است. در حال حاضر نیز به‌عنوان پارک در این پناه‌گاه جنگلی به روی مردم باز است تا با نحوه فعالیت ارتش شوروی بیشتر آشنا شوند.

۳. پارک جمهوری کودکان (The Children’s Republic)، آرژانتین

پارک

پارک جمهوری کودکان به منظور آموزش دادن دموکراسی به کودکان در آرژانتین تاسیس شده است. در این پارک کودکان تمامی موارد مربوط به دموکراسی، از رای دادن تا گرفتن وام از بانک را یاد می‌گیرند.

۲. پارک هرشی (Hershey Park)، پنسیلوانیا (Pennsylvania)

پارک

در هرشی پارک بیش از ۶۰ وسیله بازی وجود دارد که در انحصار نام تجاری شکلات هرشی است. تبلیغاتی که در رابطه با این پارک در پنسیلوانیا به چشم می‌خورد این است که به این پارک بیایید تا تجربه‌ای شیرین کسب کنید.

۱. پارک تجربه سرزمین مقدس (The Holy Land Experience)، اورلاندو، فلوریدا

پارک

پارک تجربه سرزمین مقدس دارای مضمونی بر اساس داستان‌های کتاب مقدس است. مجسمه‌ها و سازه‌هایی که در این پارک به چشم می‌خورند، ارتباط مستقیمی با دین و مذهب دارند به همین دلیل نام آن را سرزمین مقدس گذاشته‌اند.

 

مطالب مرتبط:

منبع list25

دیدگاه