تماشا کنید؛ هالو هالو، یک دسر خوشمزه در خیابان های فیلیپین

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد چهار شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
تماشا کنید؛ هالو هالو، یک دسر خوشمزه در خیابان های فیلیپین

هالو هالو یک دسر سرد فیلیپینی بوده که یکی از غذاهای خیابانی محبوب فیلیپین نیز محسوب می‌‌شود و مواد اصلی تشکیل‌دهنده اصلی آن یخ خرد شده با شیر است.

دسرهای سرد با طعم خوشمزه و اغواکننده مانند انواع بستنی، آیس پک، یخ در بهشت و ... طرفداران زیادی دارند و کمتر کسی می‌تواند از آن‌ها بگذرد. در فیلیپین دسر سرد بسیار خوشمزه‌ای به نام هالو هالو (Halo halo) تهیه می‌شود که یکی از غذاهای خیابانی محبوب این کشور نیز محسوب می‌شود. دو ماده اصلی تشکیل‌دهنده این دسر یخ خرد شده و نوعی شیر مخصوص است.

هالوهالو

از دیگر مواد مورد استفاده برای تهیه این دسر می‌توان به لوبیاهای شیرین‌شده، ساگو (نشاسته استخراج شده از مغز اسفنجی ساقه درخت نخل)، ژلاتین جلبک دریایی، نوعی برنج چسبناک، چند نوع از سبزیجات ریشه‌ای جوشانده شده در آب، تکه‌های میوه، کرم کارامل و یک تکه بستنی که در بالای آن قرار می‌گیرد، اشاره کرد.

هالوهالو

در ضمن در برخی از موارد برای تهیه این دسر از موادی همچون موز سبز شیرین شده با شکر، میوه‌های آبدار و معطر درخت جک فروت، سیب‌زمینی شیرین، هریسه (غذایی از ترکیب حبوبات یا غلات کوبیده شده با شیر به دست می‌آید) و نوعی نشاسته مخصوص نیز استفاده می‌شود و روی آن علاوه بر بستنی و کرم کارامل  نوعی ماده گیاهی بنفش رنگ نیز قرار داده می‌شود و شیر بز نیز روی مواد تشکیل‌دهنده ریخته می‌شود.

هالوهالو

در ضمن دسر دیگری نیز به نام تالالُگ (Tagalog) وجود دارد که مواد تشکیل‌دهنده و روش تهیه آن به شکل هالو هالو است؛ اما به‌صورت داغ سرو می‌شود و برای تهیه آن مواد تشکیل‌دهنده هالو هالو در داخل شیر نارگیل ریخته می‌شود. در ادامه شما را به تماشای ویدیوی طرز تهیه این دسر دعوت می‌کنیم.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

دیدگاه