همه آنچه که باید درباره برج سی ان تورنتو بدانید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
همه آنچه که باید درباره برج سی ان تورنتو بدانید

برج سی‌ان تورنتو با ارتفاع ۵۵۳ متر، یکی از جاذبه‌های معروف و دیدنی شهر به حساب می‌آید که ظرف مدت ۴۰ ماه و با هزینه‌ی ۶۳ میلیون دلار در سال ۱۹۷۳ ساخته شد.

برج سی ان تورنتو یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های شهر است که مقصدی عالی برای تفریح و صرف غذا به شمار می‌رود. این برج باشکوه، ۵۵۳ متر ارتفاع دارد و بلندترین سازه‌ی ایستاده در جهان محسوب می‌شد تا اینکه برج خلیفه در سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرد. انجمن مهندسان شهری آمریکا در سال ۱۹۹۵، برج سی‌ان را به‌عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه مدرن دنیا رتبه‌بندی کرد. جالب است بدانید این برج در مدت زمان ۴۰ ماه و با هزینه‌ای بالغ بر ۶۳ میلیون دلار ساخته شد. از نکات جالب برج سی‌ان، سیستم نورپردازی هوشمند LED است که رنگ‌بندی آن به مناسبت و فصل بستگی دارد. برج سی ان با ۵۵۳ متر ارتفاع، بلندترین سازه ایستا در نیم‌کره غربی به شمار می‌رود.

برج سی ان تورنتو

برای جابه‌جایی افراد از آسانسورهایی با جداره‌های شیشه‌ای استفاده شده است تا بازدیدکنندگان مناظر شهر را نیز ببینند. در واقع در این برج ۴ عدد آسانسور سریع‌السیر با توانایی جابه‌جایی ۱۲۰۰ مسافر در ساعت تعبیه شده که سرعت متوسط آن ۳۶۰ متر در دقیقه است.

از بخش لوک‌اوت می‌توانید تا بیش از ۱۶۰ کیلومتر آنطرف‌تر را مشاهده کنید

اگر از آسانسور تمام شیشه‌ای این سازه به لوک‌اوت (LookOut) در بالای برج بروید، مناظری فوق‌العاده از شهر را زیر پای خود خواهید داشت. این برج در سال ۲۰۱۸ نوسازی شده است و می‌توانید با دیوار شیشه‌ای پانورامای کف تا سقف که در همین بخش لوک‌اوت قرار دارد، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و جدیدی برای خودتان رقم بزنید. در یک روز صاف می‌توانید تا بیش از ۱۶۰ کیلومتر آنطرف‌تر را نیز مشاهده کنید که شامل آبشار نیاگارا و روچستر در نیویورک نیز می‌شود. برای صرف غذا به یکی از ۳ رستوران برج بروید که یکی از آن‌ها، رستوران گردان ۳۶۰ درجه است. جالب‌ است که می‌توانید روی طبقه شیشه‌ای آن قدم بزنید، بایستید، بخوابید یا حتی بپرید. اگر هم جرات‌تان زیاد است شجاعت خود را با دستان باز روی اج‌واک امتحان کنید که دور قسمت بالایی برج قرار دارد.

رستوارن ۳۶۰ درجه ای

برج سی ان تورنتو

رستوران گردان این برج با ظرفیت ۴۰۰ نفر، نمایی ۳۶۰ درجه‌ای از مناظر شهر را پیشکش مهمانان می‌کند و ۷۲ دقیقه طول می‌کشد تا یک دور کامل بزند. اما این همه ماجرا نیست و منوی فصلی، خلاق و کانادایی آن تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای مهمانان رقم می‌زند. این رستوران برنده‌ی جایزه‌های متعددی شده و پذیرای گروه‌ها، مهمانی‌ها و نهادهای مختلف است، ضمنا محلی ایدئال برای برگزاری مناسبت‌ها به شمار می‌رود.

لی کافه

لی کافه (Le Café) در همکف برج ان‌سی قرار دارد و انواع متعددی از غذاهای خوشمزه‌ و نوشیدنی‌ها را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه تقدیم مهمانان می‌کند. پیتزا، سالاد، ساندویچ، قهوه تازه، چای خوشمزه و مخلفات وسوسه‌انگیزی از خوراکی‌های کبابی را می‌توان در منوی این کافه پیدا کرد.

هیجان مبارزه با جاذبه

برج سی ان تورنتو

اج‌واک (EdgeWalk) این برج در سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را آغاز کرد و اولین جاذبه در نوع خود در آمریکای شمالی به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید تجربه‌ی ایستادن در ارتفاع ۳۵۶ متری هوای باز تورنتو را امتحان کنید سری به اج‌واک بزنید. مرتفع‌ترین محل پیاده‌روی با دستان باز در یک دایره کامل در جهان محسوب می‌شود که ۱٫۵ متر عرض سکوی آن است که به‌صورت مدور دور ستون اصلی برج قرار دارد.

اج‌واک، مرتفع‌ترین محل پیاده‌روی با دستان باز در یک دایره کامل در جهان محسوب می‌شود

بازدیدکنندگان در گروه‌های ۶ نفره به دور ستون اصلی پیاده‌روی می‌کنند در حالی که با مهار ایمنی به نرده بالای سرشان متصل هستند. یک راهنما مسئولیت هدایت افراد را بر عهده دارد که حدود نیم ساعت طول می‌کشد. بازدیدکنندگان در طول راه رفتن روی این بخش می‌توانند با دستان باز به‌سمت شهر متمایل شده و حس معلق شدن در هوا را به‌خوبی درک کنند. مطمئنا عکس این تجربه را می‌توانید با دوستان خود با اشتراک بگذارید و شجاعت خود را به رخ آن‌ها بکشید. بلیط اج‌واک شامل ویدئوی یادگاری، عکس و گواهی موفقیت است.

سایر تفریحات برج سی ان

برج سی ان تورنتو

کسانی که پول لازم یا جرات کافی برای بخش اج‌واک ندارند، می‌توانند از گزینه‌های سرگرمی متعدد این برج نظیر عکاسی روی کف‌های شیشه‌ای، نهایت لذت را ببرند. یک کف کاملا شیشه‌ای در بخش لوک‌اوت نصب شده است که مستقیما روی کف شیشه‌ای اصلی آن (که در سال ۱۹۹۴ نصب شده بود) قرار دارد. با ایستادن روی این کف‌های شیشه‌ای می‌توانید منظره‌ای عمودی را از ارتفاع ۳۴۶ متری مشاهده کنید که مطمئنا رعب‌آور است! اگر هم به تراس اسکای هوای باز بروید،، نسیم خنک را تجربه خواهید کرد و حتی می‌توانید با آسانسور مخصوص برج، ۳۳ طبقه بالاتر بروید تا مناظر ۳۶۰ درجه شهر را بدون وجود هیچ مانعی به نظاره بنشینید. اینجا برای کودکان هم سرگرمی دارد و محوطه کودکان (KidZone) محلی مناسب برای کودکان ۸ سال و پایین‌تر است تا انواع سرگرمی‌ها را امتحان کنند.

فروشگاه هدیه این برج را از دست ندهید که مساحتی حدود ۷۴۳ متر مربع دارد و یکی از منحصر به فردترین تجربه‌های خرید در تورنتو را پیشکش شما خواهد کرد. صنایع دستی و ماکت‌های کوچکی از برج سی‌ان و... مطمئنا سوغاتی معرکه‌ای از این شهر محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع seetorontonow

دیدگاه