تبدیل خانه موزه بازار تهران به نقطه گردشگری

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
تبدیل خانه موزه بازار تهران به نقطه گردشگری

خانه سلطان بیگم شجاعی (خانه موزه بازار) با قدمتی ۱۵۰ ساله به مقصدی برای بازدید تهرانگردان تبدیل می‌شود.

خانه موزه بازار (سلطان بیگم شجاعی) با مساحت ۷۰۰ متر مربع و با قدمت ۱۵۰ سال متعلق به همسر محمد رضا شجاع‌الملک تفنگدارباشی دوران قاجار است که این بنا را شهرداری در سال ۱۳۷۶ خریداری کرد و در سال ۱۳۸۸ به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتقل شد.

مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت:

در بازه ۱۴ روزه و با حضور تعدادی از راهنمایان و مدیران این صنعت سلسله نشست‌های تهران‌شناسی برگزار و در آن توسعه گردشگری پایتخت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

سیف در ادامه افزود که خانه موزه بازار تهران در منطقه تهران ۱۲ با قدمت ۱۵۰ سال (اواخر دوره قاجار) یکی از نقاط تفریحی و گردشگری مطرح است که ستاد گردشگری شهرداری ظرفیت خود را برای معرفی این اماکن گسترش خواهد داد.

رئیس ستاد گردشگری به تدوین برنامه سوم شهرداری و توجه به بخش گردشگری شهر تهران اشاره کرد و افزود:

به موضوع گردشگری برای اولین بار در این برنامه، به‌صورت کامل پرداخته شده که توسعه گردشگری در مرحله بازنگری آن گنجانده شده است.

سیف همچنین از اجرای تورهای گردشگری زمستانی برای نخستین بار در سطح پایتخت خبر داد و گفت معرفی مقاصد و جاذبه‌های گردشگری در ایام سال یکی از رویکردهای مهم این ستاد بوده که از دی ماه امسال برای نخستین بار تورهای گردشگری زمستانه آغاز می‌شود.

وی همچنین از اجرای رینگ گردشگری (مسیر) برای نخستین بار در سطح پایتخت خبر داد و گفت:

در حال حاضر ۳ جلسه هماهنگی با سازمان اتوبوس‌رانی شهر تهران برای اجرای این مسیر گردشگری آزمایشی انجام شده است تا مسیر هدف گردشگری را مشخص شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه