تخت خواب هایی که هرگز نمی‌خواهید آن‌ها را ترک کنید (قسمت دوم)

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد شنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰
تخت خواب هایی که هرگز نمی‌خواهید آن‌ها را ترک کنید (قسمت دوم)

آیا تاکنون در تخت‌‌خوابی بوده‌اید که دل کندن از آن برای شما دشوار بوده است؟ برخی از هتل‌های لوکس جهان تختخواب‌هایی دارند که واقعا چنین حسی نسبت به آن‌ها پیدا می‌کنید.

آیا دوست دارید روی تخت خوابی بخوانید که کاملا از یخ ساخته شده است، بخوابید یا شب را در تختی بگذارنید که در فضای باز و در زیر آسمان پر ستاره قرار دارد. در مورد یک تخت شاهانه و بسیار با ارزش قدیمی چه نظری ؟ آیا دوست دارید شفق قطبی را از روی یک تخت گرم و نرم تماشا کنید؟ در ادامه شما را با ۱۰ تختخواب رویایی و منحصر‌به‌فرد در هتل‌های لوکس جهان آشنا می‌کنیم که شما را شیفته خود می‌کنند

هتل یخی، منطقه مسکونی یوکاسیاروی، شهر نوربوتن، سوئد

تخت های هتل یخی سوئد

در اتاق‌های هتل یخی سوئد (Icehotel) که کاملا از یخ ساخته شده و دمای آن‌ها در روز و شب منفی ۵ درجه سانتی‌گراد است، تخت‌هایی وجود دارند که کاملا از یخ ساخته شده‌اند. این هتل می‌‌تواند مکانی عالی برای گذراندن تعطیلات زمستانی باشد. مهمانان هتل قبل از ورود به اتاق‌های آن، در اتاقی که در خارج از هتل قرار دارد و همیشه در حال تغییر است، لباس‌های زیر گرم و چکمه می‌پوشند.

در اتاق‌های هتل نیز کیسه‌های خواب با کیفیتی وجود دارد که روی تخت‌هایی که با تکه‌ای از پوست گوزن شمالی پوشیده شده‌اند و یک بالش سرد اما کاملا نرم روی آن‌ها قرار دارد، گذاشته شده‌اند. دکوراسیون داخلی اتاق‌ها که بیشتر شبیه یک چیدمان هنری است، هم‌زمان با ترمیم اتاق‌ها قبل از فرا رسیدن بهار و آب شدن اتاق‌‌ها، تغییر می‌کند.

هتل ویچری بای کستل، ادینبرا، اسکاتلند

هتل ویچری بای کستل

اگر علاقه‌مند به فضاهای رمانتیک و عاشقانه هستید، احتمالا هتل ویچری بای کستل (The Witchery by the Castle) را می‌‌پسندید؛ طراحی این هتل با طراحی مینیمالیسم یا حداقل‌گرایی مدرن، کاملا در تضاد است. در این هتل تخت‌های متنوعی وجود دارد؛ برخی از تخت‌ها با پارچه‌ای شبیه به شلن پوشانده شده‌اند؛ برخی دیگر تاجدار هستند و برخی دیگر هم دارای چهار ستون هستند؛ البته تمام این تخت‌ها قرمز رنگ هستند و با اثار و اشیایی همچون نقاشی‌های با ارزش، لباس‌های فرم نظامی و پارچه‌های مخمل به رنگ جواهر احاطه شده‌اند.

هتل برج‌العرب

سوئیت رویال هتل برج العرب

بدون شک هتل برج‌العرب یکی از لوکس‌‌ترین هتل‌های جهان است و در زمره بهترین هتل‌های جهان نیز قرار دارد. سوئیت رویال دو خوابه این هتل از امکانات فوق‌العاده لوکس مانند سینما، کتابخانه، آسانسور، سالن پذیرایی و جکوزی اختصاصی برخوردار بوده و چشم‌اندازی عالی به دریا نیز دارد.

در یکی از اتاق‌های این سوئیت یک تخت لوکس با چهار ستون وجود دارد که مهمانان می‌توانند بالش دلخواه خود را از میان ۱۴ نوع بالش انتخاب کنند.

 منطقه حیا‌ت‌وحش محافظت‌شده لویسابا، لایکیپیا، کنیا

منطقه حیا‌ت‌وحش محافظت‌شده لویسابا

در منطقه حیا‌ت‌وحش محافظت‌شده لویسابا (Loisaba wildlife conservancy) در کنیا تخت‌های ستون‌دار دست‌سازی وجود دارد که استاربِد یا تخت ستارگان (Starbeds) نام دارد. دلیل نامگذاری این تخت‌ها این است که در فضای باز قرار دارند و شب‌ها می‌توانید با خوابیدن روی آن‌ها و تماشای آسمان پر ستاره اطراف خود، یک شب رویایی را سپری کنید.

منطقه حیا‌ت‌وحش محافظت‌شده لویسابا

منطقه حیا‌ت‌وحش محافظت‌شده لویسابا تنها کمی با خط استوا فاصله دارد و آسمان این منطقه از آسمان هر نقطه‌ای دیگر از جهان پرستاره‌تر است. این تخت‌ها روی سکوهای چوبی واقع شده‌اند که به برکه کیباکو (Kiboko watering hole) چشم‌انداز خوبی دارند. در ضمن این برکه مکان مناسبی برای لذت بردن از یک نوشیدنی است.

هتل کلاسیک V8، اشتوتگارت، آلمان

هتل کلاسیک V8

بدون تردید هتل کلاسیک وی 8 (V8 Hotel Classic) در اشتوتگارت برای عاشقان خودروهای کلاسیک، یک مکان رویایی است. در اتاق‌های این هتل همه چیز با تم اتومبیل طراحی شده و می‌توانید در تخت‌هایی بخوابید که به‌شکل انواع خودرو طراحی شده‌اند؛ از یک جگوار سبز رنگ و یک جیب رانگلر آفرود با رنگ نارنجی روشن 'VTJI تا اتاق اصلی یک کادیلایک کوپه دِویل که به‌شکل یک تخت تغییر داده شده است و حتی یک خودروی خیابانی آلفا رُمِئو متعلق به دهه ۱۹۷۰ (تصویر فوق)

انواع طرح تخت‌های هتل

دکوراسیون داخلی اتاق‌های این هتل به‌شکل سینما پارکینگ (drive in-cinema) طراحی شده است. سینما پارکینگ در واقع پارکینگی است که ساختار و دکوراسیون آن مانند سینما بوده و دارای پرده سینما و ویدیو پروژکتور است و افراد می‌توانند فیلم را در خودروهای شخصی خود تماشا کنند.

هتل ویلا لا ماسا

هتل ویلا لاماسا

هتل ویلا لاماسا (Villa La Massa) هتلی کلاسیک در توسکانی ایتالیا بوده که در آن بیشتر اشیا و عناصر اتاق با دقت خاصی و با شیوه‌ای تاثیرگذار با الهام از مد کلاسیک طراحی شده‌اند. در اتاق‌های ساختمان اصلی هتل، تخت‌های ستون‌داری با طراحی دوره رنسانس دیده می‌شود که دارای سایبان هستند و ریشه طراحی این سایبان‌ها به دوران خاندان مدیچی که زمانی در ایالت توسکانی می‌زیسته‌اند، باز می‌گردد.

هتل آشیاوا تاور

هتل Ushuaïa Tower

در سوئیت فشن ویکتیم (Fashion Victim) هتل Ushuaïa Tower در تفرجگاه پلایا دِن باسا (Playa d'en Bossa resort) تخت جذاب گردی وجود دارد که در مرکز اتاق در زیر آینه‌های دایره شکل با اندازه‌های متفاوت قرار داد و یک دوش با کابین شیشه‌ای نیز در کنار تخت توجه شما را به خود جلب می‌کند. در تراس این سوئیت یک وان حمام با چشم‌انداز دریا وجود دارد که برای ماساژ با آب پرفشار استفاده می‌شود. در این نوع ماساژ که برای بهبود دردها و بیماری‌های عضلانی و مفصلی مفید است، از فشار آب برای ماساژ بدن استفاده می‌شود.

هتل آمانجیری، ایالت یوتا، ایالات متحده آمریکا

هتل آمانجیری

مهمانان هتل آمانجیری (Amangiri) دوست دارند مدتی را در فضایی دور از شهر و زندگی ماشینی بگذرانند و اغلب آن‌ها پس از ورود به این هتل به این حس دست پیدا می‌کنند. این هتل در میان طبیعت آمریکای شمالی در دل بیابان واقع شده و معماری جذابی در اطراف آن مشاهده می‌شود. بهترین اتاق‌های این هتل چشم‌انداز شگفت‌انگیزی به بیابان دارند و مهمانان می‌توانند از تخت‌های بزرگ این اتاق‌ها نیز لذت ببرند. در ضمن پنجره‌های تاشوی اتاق‌های این هتل رو به تراس خصوصی آن‌ها که یک شومینه نیز در آن‌ها قرار دارد، باز می‌شوند.

هتل زِتِر تانهاس ماری لبون، لندن، انگلستان

زِتِر تانهاس ماری لبون

دکوراسیون هتل زِتِر تانهاس ماری لبون (The Zetter Townhouse Marylebone) تلفیقی از دکوراسیون معاصر و دکوراسیون سنتی با اشیای عتیقه و دکوراسیون تقلیدی است. گرامافون هندلی، کتاب‌هایی با بند چرمی، رادیوهای قدیمی، چراغ‌های رومیزی برنجی، پرده‌های نفیس و مبل‌های ابریشمی با کوسن‌های مخملی، فضای اتاق‌های این هتل را بسیار زیبا کرده‌اند. در یکی از اتاق‌های این هتل، تخت ستون‌دار مجللی که پرچم انگلستان در بالای آن قرار دارد، توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم همین اتاق را برای اقامت خود انتخاب کنید.

هتل لوین ایگلوت، فنلاند

هتل لوین ایگلوت

سقف اتاق‌های هتل لوین ایگلوت (Levin Iglut) درست مانند ایگلوها (خانه اسکیموها) طراحی شده و کاملا از شیشه ساخته شده است. این ویژگی این امکان را به شما می‌دهد که منظره زیبایی شفق قطبی با رنگ سبز خیره‌کننده و دیگر مناظر حیات‌وحش فنلاند را از زیر سقف شیشه‌ای اتاق خود و در یک تخت زیبا و گرم و نرم تماشا کنید؛ بنابراین نیازی نیست برای دیدن این مناظر از اتاق خود خارج شوید و سرمای هوا را تحمل کنید.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه