مجهز شدن نقاط گردشگری استان فارس به وای فای رایگان

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
مجهز شدن نقاط گردشگری استان فارس به وای فای رایگان

چهار نقطه شاخص میراث تاریخی فارس شامل حافظیه، سعدیه، تخت جمشید و پاسارگاد برای استفاده گردشگران داخلی و خارجی به وای‌فای رایگان مجهز می‌شود.

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات در شورای اداری شهرستان مرودشت در نخستین روزهای فروردین امسال با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت از جمله مناطق بزرگ گردشگری کشور است که باید بیش‌از این به آن توجه داشت، گفت:

منطقه‌ای که سالانه پذیرای حجم قابل توجهی گردشگر داخلی و خارجی است و از آن به‌عنوان ویترین گردشگری یاد می‌شود، باید در حد یک ویترین هم دیده و به آن توجه شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای برای ارائه خدمات وای‌فای در مجموعه‌های تاریخی با سازمان میراث فرهنگی افزود در جهان وجود آثاری همچون تخت جمشید و پاسارگاد نمونه است به همین دلیل باید برای جذب گردشگر بیشتر در این منطقه تمامی امکانات فراهم شود.

حمید فدایی مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید از راه‌اندازی سیستم وای‌فای در مناطق گردشگری استان فارس خبر داد و بیان کرد که با تجهیز این مجموعه جهانی به سیستم وای‌فای، از این پس گردشگران داخلی و خارجی ضمن استفاده از بسته‌های ۱۰۰ مگابایتی رایگان برای هر گردشگر می‌توانند از سرویس ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری فارس به‌صورت صوتی نیز بهره‌مند شوند .

هاشم شایق، رئیس فناوری اطلاعات و آمار اداره کل میراث فرهنگی استان فارس نیز گفت:

در حال حاضر در چهار نقطه شاخص میراث تاریخی فارس شامل حافظیه، سعدیه، تخت جمشید و پاسارگاد با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مخابرات استان فارس تجهیزات اینترنت رایگان نصب شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

مطالب مرتبط:

منبع ایلنا

دیدگاه