۲۲ کشته و ۱۷۱ زخمی؛ حاصل واژگونی قطار مسافربری تایوان

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۰
۲۲ کشته و ۱۷۱ زخمی؛ حاصل واژگونی قطار مسافربری تایوان

خارج شدن یک قطار مسافربری از ریل در تایوان، حداقل ۲۲ کشته و ۱۷۱ مجروح به جای گذاشت. این حادثه، بدترین حادثه‌ی ریلی در ۲۰ سال گذشته است. 

اداره‌ی راه آهن تایوان تایید کرد که در حادثه‌ای که در در شمال شرقی شهرستان «یلیان» اتفاق افتاد، ۲۲ نفر کشته و ۱۷۱ نفر مجروح شده‌اند که از این بین، حال ۱۰ نفر وخیم گزارش شده است. آن‌ها می‌گویند که این اتفاق در ساعت ۴:۵۰ دقیقه‌ی عصر و در مورد قطاری که به سمت «تایتونگ» می‌رفت، اتفاق افتاد که ۳۶۶ نفر مسافر با خود حمل می‌کرد. مقامات این موضوع را تایید نکردند که آیا مسافر زنده‌ای در قطار گیر افتاده است یا خیر.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در صحنه حضور داشت، اجساد زیادی از واگن‌های واژگون شده بیرون آورده شده‌اند. تصاویری که از سایت حادثه منتشر شده است، نشان می‌دهد که قطار «پویوما اکسپرس» به‌طور کامل از ریل خارج شده و به شکل زیگ زاگ روی زمین واژگون شده‌اند. مقامات می‌گویند هر هشت واگن قطار از خط خارج شدند و به پهلو در کنار ایستگاه «شین ما» افتاده‌اند.

وازگونی قطار در تایوان

جیسون لو، رییس اداره‌ی راه آهن تایوان، به خبرنگاران گفت:

چهار واگن هستند که به‌صورت ۹۰ درجه واژگون شده‌اند و بیشترین تلفات مربوط به این واگن‌ها ست. علت دقیق این حادثه در دست بررسی است.

شانگ یی-لونگ، ۶۲ ساله، یکی از حاضرین در محل گفت زمانی که مشغول کار در همان اطراف بود، ناگهان صدای بلندی شنید. وقتی که به محل حادثه رسید دید که ساکنین محلی مشغول کمک به مسافران بودند. یکی از مسافران به روزنامه‌ی «Apple Daily» تایوان گفت قطار دو بار از ترمز اضطراری استفاده کرد و منبع برق قطار تکه تکه شد.

خبرگزاری RTHK از هنگ‌کنگ گزارش داد که مسافر دیگری گفته است قطار قبل از واژگونی خود را برای سرعت گرفتن آماده می‌کرد که به شدت لرزید. او می‌گوید که برخی از مسافران در زمان حادثه خواب بودند.

واژگونی قطار مسافربری در تایوان

وزارت دفاع گفته است که ۱۲۰ سرباز را برای کمک به عملیات امدادرسانی به منطقه اعزام کرده است. رئیس جمهور تسای اینگ-ون این حادثه را یک «فاجعه‌ی بزرگ» نامید. او در توییتر خود گفت:

همه‌ی فکر من پیش قربانیان و خانواده‌های آن‌ها است.

این حادثه، بدترین تصادف ریلی تایوان از سال ۱۹۹۱ است که در آن سال، در پی برخورد دو قطار در «میائولی»، ۳۰ نفر کشته و ۱۱۲ نفر زخمی شدند. ۳۰ نفر هم در سال ۱۹۸۱ کشته شدند؛ در این واقعه، یک قطار مسافربری با یک کامیون که در حال گذشتن از ریل بود برخورد کرد و در اثر شدت برخورد، واگن‌های قطار از روی پل به پایین پرت شدند.

بدترین حادثه در سال‌های اخیر مربوط به سال ۲۰۰۳ است که یک قطار در راه‌آهن کوهستانی «آلیشان» به پرتگاه عظیمی که در کنار مسیر قرار داشت، سقوط کرد و ۱۷ کشته و ۱۵۶ مجروح از خود به جای گذاشت.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه