مشهورترین مسیرهای کوهنوردی جهان در اینستاگرام کدامند؟

نازنین امانت
نازنین امانت پنجشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
مشهورترین مسیرهای کوهنوردی جهان در اینستاگرام کدامند؟

معابر بسیار زیبایی در سراسر جهان وجود دارد که شاید دسترسی به آن‌ها با وسایل نقلیه ممکن نباشد یا حتی در صورت امکان، نتوان بدون گشت‌وگذار و پیاده‌روی تمام چشم‌اندازهای آن‌ها را از نظر گذراند. در این مقاله به ۱۰ جاذبه مشهور اشاره می‌کنیم که بیشترین بازخورد را در فضای مجازی داشته‌اند.

کوهنوردی و پیاده‌روی در طول یک سفر به ما این اجاره را می‌دهد تا یک مسیر را از چشم‌اندازی متفاوت تجربه کنیم؛ همچنین باعث بیشتر نزدیک شدن به جنگل و اقلیم آن منطقه و آشنایی با محیط‌ زیست و فرهنگ آنجا می‌شود و در کنار آن کمی تمرینات هوازی هم انجام داده‌اید.

کوهنوردی این فرصت را می‌دهد تا با طبیعت بکر، حیات وحش، جوامع دورافتاده و روش زندگی آن‌ها یکی شد. الیور بِل (Oliver Bell) در سفرهای الیور (Oliver’s Travels)، سایتی تخصصی در حیطه‌ی مکان‌ یابی جهت ماندن هنگام سفر، می‌گوید «ازجمله نکات برجسته برای کوهنوردان، پیدا کردن چشم‌اندازهای خاص است تا به تحسین  پانوراماهای هیجان‌انگیز آن بپردازند. این احساسی است که تا ابد به همراه کوهنوردان می‌ماند.» او یک آنالیز از اینستاگرام انجام داده است تا مشهورترین مسیر‌های کوهنوردی و پیاده‌روی؛ که در رسانه‌های اجتماعی بیشترین به اشتراک گذاری را داشته‌اند پیدا کند. محققان در اینستاگرام به جست‌وجو پرداخته‌اند تا بفهمند کدام مسیر بیشترین به اشتراک گذاری در اینستاگرام را داشته است و از هشتگ مربوط به آن استفاده شده است. از این طریق ۲۵ مسیر از بهترین‌های اینستاگرام را مشخص کردند که از لیست ۱۰ مسیر برتر، عکس‌های خیره‌کننده‌ای انتخاب شده است تا ببینیم چرا این مکان‌ها از دید کاربران جذاب هستند.

۱. گذرگاه آپالاچی (Appalachian Trail)، آمریکا؛ ۶۲۲٬۵۴۹ پست

Appalachian Trail

بلندترین نقطه‌ی این گذرگاه گنبد کلینگزمن (Clingmans Dome) است.

گذرگاه آپالاچی آمریکا به‌عنوان مشهورترین مسیر اینستاگرامی انتخاب شده است که بیش از ۶۰۰،۰۰۰ پست اینستاگرام را به خود اختصاص داده است. این گذرگاه خوش‌ منظره از کوه اسپرینگر (Springer Mountain) در جورجیا (Georgia) تا کوه کتهدین (Mount Katahdin) در مِین (Maine) کشیده شده است که دارای طولی به اندازه‌ی ۳۵۴۰٫۵ کیلومتر است. بلندترین نقطه‌ی این گذرگاه گنبد کلینگزمن (Clingmans Dome) است که در ارتفاع ۲ کیلومتری واقع شده است.

۲. گذرگاه اینکا (Inca Trail)، پرو؛ ۱۶۱٬۰۷۹ پست

Inca Trail

گذرگاه اینکا، محل تلاقی ۳ گذرگاه دیگر است

گذرگاه اینکا یقینا یکی از معروف‌ترین مسیرهای کوهنوردی در جهان است. این گذرگاه مشهور به سمت ماچو پیچو (Machu Picchu) می‌رود که شامل هم‌پوشانی ۳ گذرگاه مولِپاتا (Mollepata)، کلاسیک (Classic) و وان دِی (One Day) است. هردو گذرگاه قدیمی و کلاسیک ۸۲ کیلومتر طول دارند. گشت‌وگذار در اینجا، در ابتدای لیست کارهای بسیاری از مردم قرار دارد.

۳. مدار آناپورنا (Annapurna Circuit)، نپال؛ ۱۰۲٬۰۴۹ پست

Annapurna

آناپورنا ؛ منظره‌ای نیست که از آن به سرعت گذشت

مدار آناپورنا مکان سیاحتی‌ای است که بین رشته‌کوه‌های آناپورنا در مرکز نپال قرار گرفته است. مسیر گشت‌وگذار از ۱۶۰ الی ۲۳۰ کیلومتر متغیر است که بستگی به مسیر انتخابی در طول راه و استفاده یا عدم استفاده از وسایل نقلیه دارد. این مسیر خیره‌کننده، از بین دو دره‌ی کنار رودخانه‌ی متفاوت می‌گذرد و توسط تپه‌های آناپورنا (Annapurna Massif)‌ احاطه شده است.

۴. مسیر های‌لند غربی (West Highland Way)، اسکاتلند؛ ۶۲٬۶۷۶ پست

West Highland Way

این معبر زیبا بیش از ۱۵۰ کیلومتر امتداد دارد

یکی از مسیرهای بسیار معروف در اسکاتلند،‌ همین مسیر است. این محل گشت‌وگذار زیبا، به طول ۱۵۴ کیلومتر از میلانگاوی (Milngavie) تا فورت ویلیام (Fort William) کشیده شده که همراه منظره‌ای فوق‌العاده زیبا در مسیر است و شامل پارک‌های حومه شهری، ساحل دریاچه، زیستگاه مورلند و کوه‌های شیبدار می‌شود.

۵. معبر جان موئیر (John Muir Trail)، آمریکا؛ ۵۵٬۳۹۴ پست

John Muir Trail

جنگل‌های موئیر، در ۱۹ کیلومتری از شمال پل گُلدن گِیت (Golden Gate Bridge) واقع شده است

این گذرگاه طولانی بین رشته‌کوه‌های نِوادا در کالیفرنیا (California) واقع شده است و یوسمیتی (Yosemite)، دره‌ی پادشاه (Kings Canyon) و پارک ملی سِکویا (Sequoia National Park) را دربر می‌گیرد. طول این گذرگاه ۳۳۸٫۶ کیلومتر است و ارتفاع آن به ۱۴٫۴ کیلومتر می‌رسد. این گذرگاه به یاد فیلسوف طبیعت‌گرا، جان موئیر نام گذاری شده است.

۶. جی آر ۲۰ (GR20)، فرانسه؛ ۴۶٬۲۶۶ پست

GR20

آمیزه‌ای از جنگل‌های همیشه سبز و برگریز

این مسیر به‌عنوان سخت‌ترین گذرگاه در فرانسه شناخته می‌شود که کورسیکا (Corsica) را در طولی حدود ۱۸۰ کیلومتری قطع می‌کند. حدود ۱۵ روز زمان لازم است تا این مسیر را بتوان پیمود و به ۲ بخش قابل توجه تقسیم می‌شود، بخش شمالی که از کالِنزانا (Calenzana) تا ویزاوُنا (Vizzavona) است و بخش جنوبی که از ویزاوُنا تا کونکا (Conca) امتداد دارد.

۷. تور دو مون بلان (Tour du Mont Blanc)، فرانسه؛ ۴۰٬۰۲۵ پست

Tour du Mont Blanc

کوه مون بلان؛ بلندترین کوه اروپای غربی، از ۳ کشور می‌گذرد

تور دو مون بلان یکی از مسیرهای طولانی مخصوص پیاده‌روی در اروپا است. این مسیر تپه‌های مون بلان را دور می‌زند و معبری به طول حدود ۱۷۰ کیلومتر به‌ وجود می‌آورد ؛ ۱۰ کیلومتر از آن را سراشیبی‌ها تشکیل می‌دهند. این مسیر علاوه بر فرانسه، بخش‌هایی از ایتالیا و سوئیس را هم شامل می‌شود.

۸. راه لیسیان (Lycian Way)، ترکیه؛ ۳۹٬۷۴۶ پست

Lycian Way

شما حتما از پیاده‌روی میان جنگل‌های کاج و باغ‌های زیتون لذت خواهید برد

راه لیسیان، مسیری ساحلی در ترکیه است که در حوالی لیسیای باستانی واقع شده است. این مسیر از اُلودِنیز (Ölüdeniz) در نزدیکی فِتیه (Fethiye) آغاز می‌شود و حدود ۵۴۰ کیلومتر تا گِئیک باییری (Geyikbayırı) امتداد دارد. این مسیر به ارتفاعات ۱۵٬۰۰۰ متری هم می‌رسد.

۹. ته آراروآ (Te Araroa)، نیوزلند؛ ۳۵٬۳۰۴ پست

 Te Araroa

این پیاده‌روی پر‌انرژی شامل تعدادی تپه‌ی شیب‌دار است

ته آراروآ طولانی‌ترین مسیر در  نیوزلند است که ۳۰۰۰ کیلومتر طول دارد. این مسیر شامل دو جزیره‌ی اصلی از کیپ رینگا (Cape Reinga)‌ تا بلاف (Bluff) است. ته آراروآ آرایشی از جاده‌های قدیمی و پیاده‌روهایی در مجاورت جاده‌های جدیدتر دارد و قسمت‌های مختلف را به کمک جاده‌هایی به هم وصل می‌کند.

۱۰. معبر آلپاین تونگاریرو (Tongariro Alpine Crossing)، نیوزلند؛ ۳۱٬۰۴۸ پست

Tongariro Alpine Crossing

تونگاریرو به‌عنوان یکی از بهترین مسیر‌های پیاده‌روی روزانه انتخاب شده است

معبر آلپاین تونگاریرو یکی از معروف‌ترین معابر پیاده‌روی روزانه در نیوزلند است و مقام میراث جهانی را از نظر اهمیت مذهبی و طبیعی، به خود اختصاص داده است. این مسیر از زمین‌های آتشفشانی که شامل آتش‌فشان‌ فعال تونگاریرو (Mount Tongariro) است، عبور می‌کند. به‌طور کلی این مسیر ۱۹ کیلومتر طول دارد.

مطالب مرتبط:

منبع Lonely Planet

دیدگاه