دوبرابری سرعت ایجاد اشتغال در گردشگری نسبت به سایر بخش ها

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵
دوبرابری سرعت ایجاد اشتغال در گردشگری نسبت به سایر بخش ها

در حوزه گردشگری نسبت به سایر بخش‌ها در کشور سرعت ایجاد اشتغال دو برابر می‌باشد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بیان کرد که سرعت اشتغال در گردشگری دو برابر سایر بخش‌ها است. در گردشگری با ۵۰ میلیون تومان می‌توانیم شغل ایجاد شود در حالی که به۵۰۰ میلیون تومان برای ایجاد شغل در سایر بخش‌ها نیاز است.

علی‌اصغر مونسان گفت:

در اقتصاد جهانی گردشگری نقش ایفا می‌کند و به صنعت بدل شده و اقتصاد جدیدی را باز کرده است؛ به طوری که برای کشورها بخش مهم کسب درآمد گردشگری است. تعداد گردشگران از ۱۹۵۰ تا امروز به یک میلیارد ۳۰۰ میلیون رسیده است و از این طریق بسیاری از کشورهای جهان مشکل اقتصاد خود را حل کرده‌اند.

وی در ادامه افزود که گردشگری، صنعت نسبتا پاکی به حساب می‌آید و به محیط زیست کمترین آسیب را می‌زند، در کشورمان نیز ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و برای هر بخش هم هدف‌گذاری شده است و به اهداف اقتصادی با بودجه‌های کمتر می‌تواند برسد.

به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در کشور صنعت و کشاورزی دچار چالش هستند و گردشگری هنوز نتوانسته جا باز کند و گردشگری می‌تواند این کار را انجام بدهد. داشته‌های ما در حوزه گردشگری زیاد است هم آداب و رسوم بی‌نظیری داریم و هم طبیعت بی‌نظیر داریم که خود جذابیت بی‌نظیر است.

مونسان ادامه داد که هر توریست خارجی یک سفیر شده که از ایران تعریف و تمجید کرده است.

گردشگری تحرک اقتصادی برای کشور به ارمغان می‌آورد، در ابعاد اقتصادی ارزآوری دارد و بخش حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی تحرک پیدا می‌کند که نمونه آن را در ایام عید شاهد هستیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود که اعتقاد داریم که اقتصاد کشور را صنایع دستی می‌تواند بهبود بخشد، باید در صنایع‌ دستی بخش ماکت بازاریابی و فروش و بسته‌بندی جدی گرفته شود. باید گفت صادرات صنایع دستی در سال گذشته به‌رغم مشکلات در امر بازار و نرخ ارز رشد داشته است..

وی در پایان افزود:

در حوزه پروژه‌ها تحرک خوبی وجود دارد، پس باید فرایندها را کوتاه کنیم، در کشور و در بخش گردشگری بیش از ۱۹۰۰ پروژه با ۴۳ میلیارد تومان در حال انجام است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه